forum speccy.pl
ZX Spectrum => GRY => Wątek zaczęty przez: p.janowski w 2020.01.08, 17:37:03
-
2020r i nowa gra https://vintageisthenewold.com/yazzie-new-platform-game-released-for-the-zx-spectrum-was-created-in-only-6-days/ (https://vintageisthenewold.com/yazzie-new-platform-game-released-for-the-zx-spectrum-was-created-in-only-6-days/)
-
To jest gra z grudnia zeszłego roku i było już o niej pisane w wątku o grach z 2019 r. W artykule, do którego odsyła link jest napisane już w drugim zdaniu, że to zeszłoroczny tytuł.
-
Tutaj chyba mamy 1 grę w 2020.
Saiu ZX Parachute
https://planetasinclair.blogspot.com/2020/01/saiu-zx-parachute.html (https://planetasinclair.blogspot.com/2020/01/saiu-zx-parachute.html)
Download: https://github.com/carlesoriol/zxparachute/tree/master/bin (https://github.com/carlesoriol/zxparachute/tree/master/bin)
-
Galaxia 20
https://planetasinclair.blogspot.com/2020/02/asteroidezx-lanca-galaxia-20.html (https://planetasinclair.blogspot.com/2020/02/asteroidezx-lanca-galaxia-20.html)
-
The Curse of Rabenstein - nowa przygodówka-horror dla Spectrum +3. Gra jest komercyjna i kosztuje 29 euro.
W chwili kiedy to piszę niewiele wiadomo o grze, nie znalazłem żadnego screenshota z wersji spectrumowej (gra ma wersje dla kilku komputerów). Autorem jest Stefan Vogt, jego poprzedni tytuł "Hibernated 1" był dostępny do kupienia (pudełko) oraz bezpłatnie (pliki do ściągnięcia). Zakładam optymistycznie, że tu będzie podobnie, tzn. że za jakiś czas pojawi się bezpłatna wersja cyfrowa.
Kupić można tu:
https://www.polyplay.xyz/The-Curse-of-Rabenstein-Collectors-Edition-CPC-ZX-Spectrum-3-Diskette_1
-
Bandito
http://www.indieretronews.com/2020/03/bandito-play-as-wild-west-bandit-in.html (http://www.indieretronews.com/2020/03/bandito-play-as-wild-west-bandit-in.html)
Download: https://www.dropbox.com/s/ee8acmqoygavzwv/Bandito.zip?dl=0%27 (https://www.dropbox.com/s/ee8acmqoygavzwv/Bandito.zip?dl=0%27)
-
Nikt jeszcze tutaj nie dodał, a już chwilę dłuższą jest:
The Perils of Willy, port z Vic-20
https://highriser.itch.io/the-perils-of-willy (https://highriser.itch.io/the-perils-of-willy)
Kto lubi Manic Miner musi spróbować.
-
Wspomniana niedawno przeze mnie przygodówka The Curse of Rabenstein jest już możliwa do ściągnięcia za darmo (lub kupienia w pudełku). Ściągnąć można stąd:
https://8bitgames.itch.io/rabenstein
Są 3 wersje: dla Spectrum +3, dla ESXDOS i dla Nexta.
-
Black & White (128 only)
https://greenwebsevilla.itch.io/black-and-white (https://greenwebsevilla.itch.io/black-and-white)
Colonos ZX
https://manuel-gris-umpierrez.itch.io/colonos-zx (https://manuel-gris-umpierrez.itch.io/colonos-zx)
Moritz on the Autobahn (ta muzyka :) )
http://www.indieretronews.com/2020/03/moritz-on-autobahn-florinthedwarf-new.html (http://www.indieretronews.com/2020/03/moritz-on-autobahn-florinthedwarf-new.html)
SPRINGBOT - Mars Attack!
https://andyjf.itch.io/springbot (https://andyjf.itch.io/springbot)
-
Dungeons of GOMILANDIA
http://www.retroworks.es/php/game_en.php?id=17 (http://www.retroworks.es/php/game_en.php?id=17)
-
Coloristic - bardzo fajny puzzler.
(https://spectrumcomputing.co.uk/SCRtoImage.php?SCR=zxdb/sinclair/entries/0035334/0035334-load-1.scr)
https://spectrumcomputing.co.uk/index.php?cat=96&id=35334 (https://spectrumcomputing.co.uk/index.php?cat=96&id=35334)
-
Obrazek początkowy w izometrii czy innej pseudo-perspektywie zachęca do zapoznania się z tą produckją :)
-
Vampire Vengeance
https://endaraues.itch.io/vampire (https://endaraues.itch.io/vampire)
-
Zapowiedź Tokimal
https://youtu.be/iU_vgYb4OlQ (https://youtu.be/iU_vgYb4OlQ)
http://www.indieretronews.com/2020/04/tokimal-inspiration-to-toki-is-coming.html (http://www.indieretronews.com/2020/04/tokimal-inspiration-to-toki-is-coming.html)
-
Takich listingów w Bajtku nie było. "Wudang", gra napisana w Basicu, ale gdyby nie informacja to bym się nie domyślił.
https://planetasinclair.blogspot.com/2020/04/wudang.html (https://planetasinclair.blogspot.com/2020/04/wudang.html)
-
https://vintageisthenewold.com/jumpin-jupiter-a-new-game-or-two-for-the-zx-spectrum/
-
Takich listingów w Bajtku nie było. "Wudang", gra napisana w Basicu, ale gdyby nie informacja to bym się nie domyślił.
https://planetasinclair.blogspot.com/2020/04/wudang.html (https://planetasinclair.blogspot.com/2020/04/wudang.html)
repozytorium jest tak naprawdę tutaj:
https://worldxxisoft.itch.io/wudang
-
Danterrifik
https://tokuretro.itch.io/danterrifik (https://tokuretro.itch.io/danterrifik)
https://youtu.be/jjkLCsUApoY (https://youtu.be/jjkLCsUApoY)
-
LASERBIRDS
Za min. trzy ryśki.
https://youtu.be/2-4gd-6MI6g (https://youtu.be/2-4gd-6MI6g)
https://teknamic.itch.io/laserbirds (https://teknamic.itch.io/laserbirds)
-
Pac-Hack
Czyli trochę poprawiony stary Pac-Mac od Atarisoft.
https://spectrumcomputing.co.uk/forums/viewtopic.php?f=3&t=2559 (https://spectrumcomputing.co.uk/forums/viewtopic.php?f=3&t=2559)
Zosya Entertainment (chyba już nie trzeba przedstawiać) w tym tygodniu wyda nową grę, Bonnie and Clyde.
http://zosya.net/ (http://zosya.net/)
Na ten moment jest już do posłuchania soundtrack:
https://zosya.bandcamp.com/album/bonnie-and-clyde-zx-spectrum-game-ost-score-by-scott-joplin (https://zosya.bandcamp.com/album/bonnie-and-clyde-zx-spectrum-game-ost-score-by-scott-joplin)
-
Gra jest już dostępna.
http://zosya.net/ (http://zosya.net/)
-
próbuje nadrobić przegląd gier z tego roku i pościągałem kilka i testuje
w porównaniu go gier na amigę to jakoś wykonania gier na zx jest niesamowita
Danterrifik - super gra, extra muzyka
Pac-Hack - jak tą gre uruchomić? plik SZX?
Bandito - ta gra przyjamna, prosta strzelanka ze zbieraniem elementów
The Perils of Willy - super, manicminer w nowej odsłonie, dla mnie trudna
Bonnie and Clyde - rarombista, połaczenie bobjacka+donkeykong+popeye i super muzczka
-
Kolejny dobry puzzler: BlockZ.
Przesuwamy bloczki żeby zetknęły się ze sobą i zniknęły. Ogólny pomysł dość znany, ale drobiazg w postaci poruszania się bloczków w określonych kierunkach (w tym zakręcania) dodaje grze uroku.
https://raymierussell.itch.io/blockz (https://raymierussell.itch.io/blockz)
-
Last Train to Tranz Central
Niecałe dwa funty ale jest demo do pobrania na ZX, na samym dole pod poniższym linkiem.
Zwraca uwagę bardzo ładna muza w wersji 128.
https://quantumsheep.itch.io/last-train-to-tranz-central (https://quantumsheep.itch.io/last-train-to-tranz-central)
-
JetPac RX
https://highriser.itch.io/jetpacrx (https://highriser.itch.io/jetpacrx)
-
Bat Boy
http://www.mojontwins.com/juegos-de-colegas/bat-boy/ (http://www.mojontwins.com/juegos-de-colegas/bat-boy/)
-
HELL YEAH!
https://spectrumcomputing.co.uk/forums/viewtopic.php?f=3&t=3556&sid=4b4cc962def28a669f1c328f510ed22d (https://spectrumcomputing.co.uk/forums/viewtopic.php?f=3&t=3556&sid=4b4cc962def28a669f1c328f510ed22d)
-
Autor pisze, że to jego pierwsza gra. Jak na debiut poziom jest bardzo dobry. Niestety na moim szaraku z PicoDivSD gra się wiesza po przejściu pierwszego etapu (prawdopodobnie dlatego, że pliki są bez nagłówka).
-
Space Journey, fajna strzelanka, tylko wygląda na dość krótką.
https://www.youtube.com/embed/pm5cK_6T31k (https://www.youtube.com/embed/pm5cK_6T31k)
Pod opisem filmu jest link do ściągnięcia.
-
Trwa Yandex Retro Games Battle 2020. W konkursie bierze udział kilkanaście gier. Wszystkie do obejrzenia/ściągnięcia tu:
https://rgb.yandex.ru/2020?fbclid=IwAR1XPKnUK4ItmlAen0i-2n7ipvvT8gYlu9T-ye9_XR3yw1-LG0yPeudRJ8w
-
Wonderful Dizzy
http://yolkfolk.com/WonderfulDizzy/
-
Boska.
-
Super, już pobrałem :D
-
Space Journey, fajna strzelanka, tylko wygląda na dość krótką.
https://www.youtube.com/embed/pm5cK_6T31k (https://www.youtube.com/embed/pm5cK_6T31k)
Szkoda, że aby zagrać w Scramble muszę wyciągać z szafy Atarynę.
Na Spectrum nie powstała ani jedna dobra gra tego typu. Wszystkie to kaszana.
-
W sensie "horizontal scroller"? Wiesz, to wynika z możliwości sprzętowych - Atari miało scrolla - ZX Spectrum nie miał. ZX Spectrum ma tryb jeden - hires z color clashem, na Atari w trybie hires masz kolor tła i pixela (co więcej jakby z odcieni luminancji tego samego koloru). Na daną platformę powstawało to, co sprzyjało możliwościom sprzętowym. Na ZX Spectrum są to komnatówko-platformówki - których na Atari brakowało i nadal brakuje.
-
Roger The Pangolin, czyli taki Trailblazer, ale bardziej kolorowy.
https://www.youtube.com/watch?v=-JkhNzpTFF8 (https://www.youtube.com/watch?v=-JkhNzpTFF8)
-
https://compiler.speccy.org/en/spectrum-dead-end_.html (https://compiler.speccy.org/en/spectrum-dead-end_.html)
Dead-End - logiczna, jest też wersja na CPC, MSX i C64.
-
Delta's Shadow AKA PowerBlade3
Nowa świetna gra ze stajni Sanchez Crew na ZX Spectrum Next i również na ZX Spectrum 128 (screenshoty z Next'a):
(https://i.imgur.com/0BNCXXx.png)
(https://i.imgur.com/vhGsvDC.png)
(https://i.imgur.com/gcetLfz.png)
(https://i.imgur.com/1SSiVYB.png)
(https://i.imgur.com/LuWyz6X.png)
(https://i.imgur.com/gC6wbSc.png)
(https://i.imgur.com/Q4UEbrB.png)
Gra do nabycia w wersji pudełkowej i cyfrowej:
https://zxonline.net/game/deltas-shadow/ (https://zxonline.net/game/deltas-shadow/)
Fragment rozgrywki na moim nowym nabytku N-GO:
https://drive.google.com/file/d/1CJ5BqnPm5t4S-9wmitlV5MEOf4QWXj9B/view
(https://i.imgur.com/sGGN5RJ.jpg)
-
Się pochwalę, że do Delta's Shadow robiłem polskie tłumaczenie. Mam nadzieje, że wyszło ok :)
-
Się pochwalę, że do Delta's Shadow robiłem polskie tłumaczenie. Mam nadzieje, że wyszło ok :)
Na razie grałem w wersję angielską ale na pewno sprawdzę też polską ;). Gra, mimo że nie korzysta z wielu nowych funkcjonalności Next'a, wygląda na nim fantastycznie. A tak przy okazji, jestem ciekawy jak nawiązałeś współpracę z Sanchez Team? Mógłbyś o tym napisać parę słów? Jak ona wyglądała? Czy brałeś udział w beta testach? (itp. itd.)
-
Na razie grałem w wersję angielską ale na pewno sprawdzę też polską ;). Gra, mimo że nie korzysta z wielu nowych funkcjonalności Next'a, wygląda na nim fantastycznie. A tak przy okazji, jestem ciekawy jak nawiązałeś współpracę z Sanchez Team? Mógłbyś o tym napisać parę słów? Jak ona wyglądała? Czy brałeś udział w beta testach? (itp. itd.)
Hej, generalnie jeżeli chodzi o moją rolę - to skupiała się ona zasadzie wyłacznie na tłumaczeniu gry na język polski. Wynika to w zasadzie z tego, że zostałem zaproszony do pracy przy tym elemencie w zasadzie w drugiej połowie września br., więc zdecydowana większość gry była już zakończona (gra powstawała trzy lata) i nie było czasu na uwzględnianie głębszych czy mniejszych zmian w mechanice czy grafice gry. Zespół podjął decyzję, że część kwestii pozostaje wyłącznie w języku angielskim (np. sam początek gry, te elementy, które mają formę graficzną - jak paski stanu czy napisy na ścianach w grze). Pozostała część była tłumaczona. Na potrzeby mojego wkładu miałem dostęp do wersji beta na ZX Spectrum 128 - z trainerem, dzięki któremu można było przeskakiwać do kolejnych leveli lub odnawiać energię. Dostałem wszystkie kwestie do tłumaczenia w gotowej już wersji językowej(angielską, rosyjską i hiszpańską) wraz z narzędziem określającym maksymalną długość i szerokość tłumaczenia i zabrałem się do roboty, znajomość bukw z podstawówki nieco pomogła :). W sumie miałem możliwość tylko raz zobaczyć wersję alfa mojego tłumaczenia, na które naniosłem jeszcze raz (czy dwa, nie pamiętam) moje poprawki i potem zobaczyłem już wszystkie finalne wersje :). A kontakt? Jak to zwykle bywa - przez przypadek. Kupowałem fizyczną wersję Alien Neoplasma na kasecie u źródeł - czyli Evegeniy Suhomlin, znany też jako prowadzący na youtubie kanał sinc LAIR. Z przesyłką było trochę pomyłek i perypetii, które zahaczyły też Tygrysa (dzięki za pomoc!), ale w sumie wszystko się pozytywnie zakończyło. Po paru miesiącach Evegeniy (on jest w tym temacie zaangażowany jako pomysłodawca tematu gry + support muzyki i grafiki + w zasadzie cały marketing i sprzedaż) zagadał do mnie przez messangera czy nie znam kogoś, kto by się mógł zająć tłumaczeniem nowej gry na polski - a, że akurat pokończyłem jakieś wątki, zaoferowałem swój udział. Kontakt miałem właściwie tylko z nim, on koordynował wdrożenie tej części, a Sanchez Crew orał swoje najważniejsze pole. I zaorał IMHO :)
-
Dzięki za ciekawe insider info. Przy okazji Delta's Shadow doczekało się bugfix release (v1.1)
-
posiedziałem i zrobiłem listę gier jakie wyszły w 2020. Parę jeszcze do dodania ;)
http://tooloudtoowide.com/z-pamieci/ponad-170-nowych-gier-na-zx-spectrum-w-2020-roku/ (http://tooloudtoowide.com/z-pamieci/ponad-170-nowych-gier-na-zx-spectrum-w-2020-roku/)
-
Fajne zestawienie i wszystko w jednym miejscu, wiele z tych gier wygląda rewelacyjnie :)
Dobra robota !
Gdyby jeszcze były linki do pobrania i jakiś opis gry w jednym zdaniu to było by już całkiem idealnie 8)
-
Linki dodam stopniowo, to dość dużo roboty, brew pozorom. Doszło parę gier, weryfikuję parę rzeczy z tymi materiałami, nagrywam jakieś krótkie gameplaye.
Żeby było ciekawiej - 2019 to jest circa 140-150 gier.
-
Lepiej zrobic jedna paczke, choc czesc jest platna wiec nie da rady. Ja zaczalem, ale poleglem czasowo.
Sporo jednak tego, z czego mozna sie tylko cieszyc.
-
...dla graczy - lepiej zrobić jedną paczkę. Gracze zwykle mają wywalone na twórców :) a już najbardziej jak dostaną gotową paczkę :)
...dla twórców - lepiej linkować każdą grę do strony autorskiej i ich repo. Dochodzi proste pytanie - czy autorzy chcą być w takich paczkach, czy wolą, aby ktoś jednak pobierał ich gry z ich strony (bo np. są aktualizacje, albo możliwość wsparcia twórcy).
Temat nie jest prosty, to nie lata 90te. Jak skończę nagrywać gameplaye to skończę linki do stron. Co gorsza odkryłem jeszcze parę tytułów.
-
A w temacie 2020: 198 gier i jeszcze dopisuję, 200 raczej na bank pęknie.
-
201 i na ten moment poddaję się, przerabiam aktualnie spis gier na alfabetyczny.
-
Jak by mi ktoś powiedział 30 lat temu, że tyle nowych gier powstanie w ciągu roku na ZX, nie uwierzyłbym.
-
do tej mojej listy dochodzą jeszcze takie sety zrobione przez 10-11 latków. Czyli w sensie formalnym... nie 201 a 221 jeżeli liczymy wszystkie znane nam tytuły.
-
I zapomniałem o linku :)
https://dougie9mcg.itch.io/bearsden-primary-school-p6-coding-games (https://dougie9mcg.itch.io/bearsden-primary-school-p6-coding-games)
to generalnie jest ciekawa inicjatywa wciągania dzieci w robienie gry na retroplatformę. Ograniczenia możliwościu uczą optymalizacji.
-
Genialny pomysł. Też o tym myślałem, aby wkręcić nowe pokolenie do programowania zaczynając od retro - którego mój syn nie odpycha automatycznie. Jednak przegraliśmy z Fortnite, Brawlstars i Scratchem.
-
mój (ale jest chyba starszy bo 15 lat skończył) wszedł w JS i Pythona i siedzi nonstop na Discordzie klepiąc jakieś boty. Niestety retro jako takie mu nie weszło, albo nie przejawia za bardzo zewnętrznie ciągot ku temu.
-
Dorzucę info - jedna z najlepszych gierek z 2020 będzie miała dodatkowy (poza kickstarterowy) preorder:
https://zxonline.net/game/marsmare-alienation/ (https://zxonline.net/game/marsmare-alienation/)