Autor Wątek: Jak najlepiej podłączyć szarego +2 do kompa/monitora  (Przeczytany 3399 razy)

twip

  • **
  • Wiadomości: 61
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa, PL
W dniu dzisiejszym dotarł do mnie szarak +2. Zastanawiam się właśnie jak go podłączyć do swojego kompa lub monitora, żeby cieszyć się nowym nabytkiem. Niestety, nie posiadam tzw. telewizora więc muszę skorzystać z kompa lub bezpośrednio z monitora. Tak więc mam do Was pytanie.

Jak najłatwiej podłączyć szerego +2 do PC/monitora?

Wiem, że ludzie bawią się w bezpośrednią konwersję RGB na VGA i podpinają kompa bezpośrednio do monitora, ale jestem kompletnie zielony w temacie. Zastanawiałem się nad kupnem jakiegoś grabbera usb albo nawet wewnętrznej karty do kompa. Macie jakieś typy co najlepiej byłoby w moim przypadku zrobić? Widziałem parę wątków o wyjściach video w +2, ale powiem szczerze że się zgubiłem. Jakby jakaś dobra dusza mi coś podpowiedziała to będę wdzięczny.
ZX Spectrum+, "szarak" +2, DivIDE+, Speccy2010, "chlebak" C64 + SD2IEC i plany na więcej...

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2010
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Jak najlepiej podłączyć szarego +2 do kompa/monitora
« Odpowiedź #1 dnia: 2014.01.15, 14:51:34 »
Masz trzy opcje:
- przez konwerter TV do VGA (moze nie lapac sygnalu z ZXa)
- przez composite video do VGA (najpierw musisz zrobic video mod na plycie +2)
- przez scan doubler RGB PAL do VGA ( wymaga dobrego doublera )

Najlepiej jednak podlaczyc normalnie RGB PAL do TV dedykowanym kablem lacznie z audio. Teraz kazdy TV i tak jest monitorem.

pear

  • *****
  • Wiadomości: 5511
  • Miejsce pobytu:
    Będzin
  • Z80 only
Odp: Jak najlepiej podłączyć szarego +2 do kompa/monitora
« Odpowiedź #2 dnia: 2014.01.15, 15:01:58 »
Ja używałem czegoś takiego http://speccy.pl/forum/index.php/topic,82.msg4621.html#msg4621.
Zabudowałem sobie ten konwerter razem z małym tunerem TV w jednej obudowie, ale szczególnie zadowolony z efektu nie jestem.