forum speccy.pl

ZX Spectrum => GRY => Wątek zaczęty przez: Tygrys w 2015.04.26, 18:19:22

Tytuł: Mod Target Renegade.
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.04.26, 18:19:22
(http://speccy.pl/images/news/trenegade_1.gif)  (http://speccy.pl/images/news/trenegade_2.gif)

Rafał wydał swoją modyfikację gry - tym razem Target Renegade. Mam nadzieję, że nie obrazi się za to że dodałem news i info tutaj.
W razie czego - wybacz ;-)

Tytuł: Odp: Mod Target Renegade.
Wiadomość wysłana przez: ikci w 2015.04.26, 18:40:30
Noooo SUPER to teraz wygląda! Bravo Rafał ! Muszę w to troszkę pociupać bo zaczęło być wciągające :-)
Tytuł: Odp: Mod Target Renegade.
Wiadomość wysłana przez: ssr86 w 2015.04.26, 19:31:11
A w jaki sposób został zmieniony poziom trudności gry? (od strony kodu)
Tytuł: Odp: Mod Target Renegade.
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2015.04.26, 21:49:24
No cóż, znalezienie w sieci informacji o modzie miało być dodatkowym wyzwaniem dla potencjalnych graczy  ;) Ale w porządku :)

Tytułem wytłumaczenia - niestety nie widzę na speccy.pl ludzi którzy aktywnie interesowaliby się grami na Spectrum  i mieli entuzjazm coś w tym temacie zrobić, choćby rozkręcić jakąś ciekawą dyskusję na ten temat.   Nie mam tu z kim gadać więc z aktywnością i zapowiadaniem moich projektów generalnie ograniczę się do forów angielskich i rosyjskich.

Stwierdziłem że kto interesuje się aktualnościami z obszaru gier na Spectrum ten znajdzie, a reszta niech sobie gra w Bomb Jacka raz na pół roku do końca świata, nie będę zabiegał o dotarcie do takich ludzi z moimi projektami.

Ale skoro Tygrys już zapowiedział to przyjemnego grania :)

Ssr86 - poza podmianą grafiki zrobiłem hacka który sprawia że gry gramy jednym graczem to gra momentami "myśli" że gramy w trybie dwóch graczy i nasyła na nas więcej przeciwników. Oznacza to trudniejszą rozgrywkę - więcej przeciwników na poziom i 4 naraz na ekranie zamiast trzech ale też większą intensywność doznań ;)

Tytuł: Odp: Mod Target Renegade.
Wiadomość wysłana przez: jack_świdnik w 2015.04.26, 21:56:08
eee, nie tak szybko
są ludzie którzy się interesują grami na speccy, jednym z nich jestem też i ja
Taget Renegade to moja z jednych najlepszych i najfajniejszych gier jakie wyszły na spectrum
podziwiam ludzi co w tym temacie coś robią i chcą się podzielić
dzięki
Tytuł: Odp: Mod Target Renegade.
Wiadomość wysłana przez: Rzeznik w 2015.04.26, 23:18:59
Rafale dzięki wielkie za kolejną dobrą robotę. Nowe tła są bardzo ładne. Byłem swego czasu maniakiem tej giery, przechodziłem ją z kilkadziesiąt razy pewnie :). Niestety dzisiaj poległem z kretesem na czwartym poziomie i nie wygląda mi, żeby to było tak łatwe do przejścia jak oryginał, ale to imo dobrze, jest konkretne wyzwanie przynajmniej.
Tytuł: Odp: Mod Target Renegade.
Wiadomość wysłana przez: ssr86 w 2015.04.27, 09:44:22
Ssr86 - poza podmianą grafiki zrobiłem hacka który sprawia że gry gramy jednym graczem to gra momentami "myśli" że gramy w trybie dwóch graczy i nasyła na nas więcej przeciwników. Oznacza to trudniejszą rozgrywkę - więcej przeciwników na poziom i 4 naraz na ekranie zamiast trzech ale też większą intensywność doznań ;)

Ciężko było znaleźć kod odpowiedzialny za to?... Pewnie sporo czasu trzeba było poświęcić na zrozumienie kodu...

Jak kogoś interesuje, to pamiętałem, że czytałem kiedyś artykuł programisty w sinclair user o niektórych decyzjach podjętych przy pisaniu renegade. Znalazłem i dodałem w załączniku, może kogoś zainteresuje...

PS: czy kogoś jeszcze bawi sposób w jaki biją pięściami w target renegade?

Tytuł: Odp: Mod Target Renegade.
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2015.04.27, 10:16:56
Cytuj
Ciężko było znaleźć kod odpowiedzialny za to?... Pewnie sporo czasu trzeba było poświęcić na zrozumienie kodu...

W moim przypadku kilka godzin, z tym że mam już doświadczenie w takich rzeczach.

W projektach takich jak ten nie robię dezasemblacji całego kodu z opisaniem i zrozumieniem każdej funkcji tylko szukam krytycznych miejsc w kodzie (są różne sztuczki jak to robić, czasem działają czasem nie) podmieniam  wartości i patrzę co się stanie.

Ale tak, zrozumienie cudzego kodu w asemblerze jest sporym wyzwaniem, ogólnie często łatwiej jest napisać własny ;)

No i samo włączenie dwóch graczy to nie wszystko. Musaiłem zrozumieć w jakim formacie jest przechowywana mapa lokacji, moje własne lokacje stworzyć również w tym formacie. Potem okazało się że jak postawiłem budynek w miejscu gdzie wzcześniej było pusto to wrogowie wychodzą prosto ze ścian ;) tak więc trzeba było poprzesuwać początkowe położenia wrogów... Trochę pracy było.
Tytuł: Odp: Mod Target Renegade.
Wiadomość wysłana przez: milton w 2017.11.21, 19:25:15
Target Renegade Rulez! Zasysam, wczytuję i nawalam.

Z tą grą mam taką historię, że oprócz nieustannego nawalania w nią z moim kumplem z podstawówki, to wczytywała się ona tylko w obecności mojej siostry. Ni cholery nie dało się jej wczytać, jak siostra była gdziekolwiek poza domem. Do dzisiaj nie wyjaśniliśmy tego zjawiska :D
Tytuł: Odp: Mod Target Renegade.
Wiadomość wysłana przez: milton w 2017.11.21, 19:31:58
 :D
Tytuł: Odp: Mod Target Renegade.
Wiadomość wysłana przez: Damianx w 2017.11.22, 09:17:37
To jedna z moich ulubionych gier na ZX`a.
Był moment że przechodziłem ją z zamkniętymi oczami.
Tytuł: Odp: Mod Target Renegade.
Wiadomość wysłana przez: galaxian w 2018.04.05, 14:53:51
Szkoda tylko, że Renegade 3 to już kompletny kwas.
Renegade oraz Target wymiatają :)
Tytuł: Odp: Mod Target Renegade.
Wiadomość wysłana przez: milton w 2019.02.03, 00:20:56
Renegade 3 to najgorsza gra na ZX Spectrum dla mnie.... :(