Później taki dźwięk zapisać jako raw i wgrać binarnie do emulatora, w przypadku VM2 pod adres 23850.
Do emulatora może i tak ale do VM2? Nie znam się za bardzo na samplerach ZX Spectrum. Czy mam rozumieć iż sampel nagrany np. w Kmiot da się wczytać do VM2 i ten go poprawnie odtworzy i odwrotnie? Muszę spróbować bo jeszcze tego nie próbowałem :-)
Załadowanie 8-bitowego sampla do VM2 przez Load Binary generuje przypadkowy szum. VM2 czyta bit po bicie, a tutaj bajt po bajcie to dane o głośności. Redukcja do 1-bit pozwoli na stworzenie 8 razy dłuższego sampla.
Nie rozumiem dlaczego wejściowymi danymi ma być sampel 8-bit skoro taki VM2 sampluje jako 1-bit jak sam napisałeś więc nie rozumie on danych 8-bitowych sampla z pliku bin.
Sam napisałeś iż nie ma edytora na PC który zsampluje i zapisze sampel jako 1-bit więc skoro jedynym sposobem utworzenia sampla 1-bit jest sampler uruchomiony na ZX Spectrum np. VM2 to mój sposób jest jedynym i najlepszym sposobem do uzyskania najlepszej jakości dźwięku :-)
Nawet
YERZMYEY w temacie
ZX Spectrum 48k jako sampler sam się dziwił, że jego program
Kmiot-Sampler potrafi tak świetnie odtwarzać sample gdy zapodałem mu Prognozę pogody :-) którą to nagrałem w ten sam sposób z wykorzystaniem VAC.
Posłuchaj tego jeszcze raz :-) -
Prognoza pogody w Kmiot-SamplerNie potrzeba nam zaawansowanego edytora typu Cool Edit aby obniżać rozdzielczość do 1-bit. Virtual Audio Cable + emulator Spectaculator z włączoną opcją Load from Audio Source i uruchomionym np. VM2 to jest właśnie nasz sampler 1-bitowy na PC który spełnia znakomicie swoją rolę bez żadnej utraty jakości dźwięku :-)
Myślę o edytorze audio, który pozwoli obrobić 1-bitowy dźwięk - equalizer do wycięcia zbędnych fal które odbierane są jako szum, median filter i ostatecznie efekty. Później taki dźwięk zapisać jako raw i wgrać binarnie do emulatora, w przypadku VM2 pod adres 23850.
Myślę iż nie tędy droga aby edytować 1-bitowy sampel. Aby uzyskać najlepszy efekt trzeba zapodać do samplowania w VM2 odpowiedni materiał źródłowy czyli bez pogłosu (reverb), nie za głośny (nie przesterowany) czyli mówiąc krótko obrobić go w edytorze audio przed zsamplowaniem.
To jest gwarancją sukcesu :-)