forum speccy.pl
ZX Spectrum => EMULATORY => Wątek zaczęty przez: chicadii w 2018.12.22, 13:07:33
-
Od dziś jest dostępna beta nowej wersji emulatora, wcześniej dostępnej tylko na Maca, ale cudo!
http://www.retrovirtualmachine.org/
-
Elwro chyba nie obsługuje...
Doczekaliśmy czasów, gdy do emulacji takiego komputera jak Spectrum zalecany jest... dwurdzeniowy procesor...
-
Ale chyba od 8-9 lat dwujajeczny procesor w sprzęcie dla szarego śmiertelnika nie jest niczym specjalnym. Wymagania są takie, jakie są zalecenia dla systemu pod jakim ma działać ten emulator.
-
Tak masz rację, może za często ostatnio przeglądam oferty sprzedaży IBM 5150 :-). To chyba też trochę wina kompilatorów, zwłaszcza te pod okienka dość swobodnie zwiększają sobie wymagania, nawet do prostych aplikacji. Nawet jeśli kompilator tej samej firmy, w poprzedniej wersji potrafił wygenerować pod starszy procesor, wymagając mniej zasobów i starszego systemu.
-
Jeśli dobrze przeczytałem, mogę sobie programować udając, że mam DivMMC korzystając z komend esxDOS?
-
Muszę debuggera przetestować - może w końcu jakieś fajne narzędzie będzie... Ale dopiero jak produkcję na DiHalt skończę;)
-
... widać, że autor przesiąknął estetyką z obozu nadgryzionego jabłka. Jak na Macu mi nie przeszkadza - a nawet się podoba, to w środowisku Windows (też testowo uruchomiłem) trochę mnie gryzie :)
-
Oj nie, wersja 2, jest kolorystycznie do d... sorry ale nie mój gust. Można dostać oczopląsu nawet pod macOS. Wydanie 1 było dużo ładniejsze.
-
Oj nie, wersja 2, jest kolorystycznie do d... sorry ale nie mój gust. Można dostać oczopląsu nawet pod macOS. Wydanie 1 było dużo ładniejsze.
... kolory pomijam (bo wygląda na to, że można sobie w dużym stopniu stuningować) :P
EDIT - chyba raczej się nie da :) Jednak jak się już uruchomi, to większość wodotrysków można pochować.
A wersja 1 rzeczywiście była znacznie ładniejsza...
-
... ZX 128k - próba wczytania jakiegokolwiek TAPa kończy się wyleceniem programu w kosmos.
Co beta - to beta :)
-
U siebie odpaliłem pod Win10 x64. Działa od strzału. Straszne wodotryski. Pomijając to, uruchomiłem ZXa 128k z turbosound i divmmc, stworzyłem pustą partycję i od razu zasugerowało, że dogra na nią system i parę gier. To fajne, bo mnie kombinowania. TAPa też w grałem bez problemu. Bardzo podoba mi się filtr CRT. I chyba tylko to mi się podoba. Wydaje mi się, że może to być bardzo fajny emulator-kombajn dla kogoś kto nie ma styczności z ZXami (bo graficzki, ładne tryby i animacja taśmy itd ) :)
-
Odpaliłem khem khem emulator ZX UNO, działa prawidłowo. Fajnie zobaczyć Bad Apple w 28Mhz i czystym dźwiękiem :) Demka na Pentagona z Covoxem też dają radę. Hm... zacyna mi się podobać.
-
... po małym śledztwie - emulator zalicza zgon, kiedy ścieżka do programu/obrazu dysku itp leży na zasobie sieciowym (via ścieżka UNC). Po wskazaniu kopii lokalnej - jest OK.
-
Najbardziej podoba mi się możliwość łatwego tworzenia/dodawania karty SD i obsługa DivMMC z możliwością dogrywania plików.
Szkoda, że nie ma Timexa 2048 z jego trybami graficznymi.
-
Ja sobie ściągnąłem 2.0 BETA-1 r7 z 10/07/2019.
Tak pobieżnie, to jestem zachwycony.
-
Sorry, że odgrzebuję, ale nie chciałem zakładać bez sensu nowego wątku...
Czy ktoś z używających RVM (są jeszcze tacy? ;)) może mi powiedzieć czy da się w tym czymś wymusić rozdzielczość 1:1 w pikselach z ewentualnym precyzyjnym skalowaniem? Chodzi mi o to, żeby mieć rzeczywisty co do piksela obraz tego, co komp generuje bez żadnych rastrów, wygładzania czy bezsensownego skalowania.
No i jeszcze jedno - da się wyłączyć te wszystkie mrugające animacje, obrazki w tle itp.? Bo że daje się "obsłużyć" z command line'a to znalazłem, ale reszta jest wyjątkowo brzydka jak się tego chce używać do pracy a nie oglądać mrugadełka ;)
-
Ja używam, bo w trybie ZX Uno ma wsparcie trybów Timexa.
Mrugadałek nie potrafię wyłączyć ale mi osobiście nie przeszkadzają.
Nie udało mi się uzyskać obrazu w "twardych" pixelach, nawet jak zeskaluję do minimalnego okna - prawdopodobnie ze względu na użycie wspomagania sprzętowego grafiki dochodzi do niekontrolowanego skalowania przez kartę.
-
W trybie debug, pomijane są efekty graficzne, ale to nadal nie jest 1:1. Mrygadełek też nie umiem wyłączyć. To nie ta koncepcja :)
-
OK. Czyli to nie ja tylko jednak przerost formy nad treścią ;)
A mnie się po prostu marzy taki emulator jakim były DOSowe wersje softu z serii NoCash - głównie NO$GB. Emulator skalował tylko "twarde" piksele, miał porządny debugger i wszystko chodziło w jednym "okienku" :)