ZX Spectrum > PROGRAMOWANIE

Asembler Z80 od zera do kodera

(1/5) > >>

LaPi:
Witam. Pozwoliłem sobie założyć powyższy temat z nadzieją, że Ci z was, którzy mają doświadczenie, być może znajdą chwilę i podzielą się swoją wiedzą z osobami chcącymi zacząć swoją przygodę i powrócić wspomnieniami do lat 80.
Pod hasłem od zera mam na myśli  proste przykłady, które potem samodzielnie można rozwinąć w coś bardziej złożonego.
Nie jestem specem ani też nie mam zupełnie doświadczenia, ale wyobrażam sobie to jako proste przykłady np. jak zapalić piksel na ekranie, jak narysować odcinek, jak wyświetlić tekst w określonym miejscu, itp, itd. 

Dalthon:
Akurat przykłady które podałeś nie należą do najprostszych (najkrótszych)... chyba że wykorzysta się procedury z ROM :)
Ok, przysiądę i naskrobię te trzy procedurki (z opisem) ASAP!

Skinner:
Coś się już na podobny temat zaczęło rodzić jakiś czas temu:

https://www.speccy.pl/forum/index.php?topic=5038.0

ZX Freeq:
Zacząłbym od poznania rejestrów procesora i rozkładu pamięci w ZX.
bo bez tego

LD A, %10101010
LD HL, 16384
LD (HL), A

nic nie powie :)

Czy w kolejnym numerze Zin80 nie miał się pojawić kurs dla początkujących?

Dalthon:

--- Cytat: ZX Freeq w 2019.06.05, 13:02:30 ---LD A, %10101010
LD HL, 16384
LD (HL), A

nic nie powie :)

--- Koniec cytatu ---
Jak nic nie powie? ;)

LD A, %10101010 - załaduj liczbę 170 do rejestru A
LD HL, 16384 - załaduj 16384 do pary rejestrów HL (64 do H i 0 do L)
LD (HL), A - zapisz wartość rejestru A do pamięci pod adresem zapisanym w HL (czyli 170 w pamięci pod adresem 16384)

Proste! :D

A tak na serio, to przeredaguję w końcu swoją prezentację z 2019.1 by się nadawała do czytania bez słownego opisu :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej