Autor Wątek: Szybki konkurs - rysowanie szachownicy na ekranie.  (Przeczytany 11428 razy)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Szybki konkurs - rysowanie szachownicy na ekranie.
« dnia: 2014.12.05, 13:05:12 »
Na pewnej grupie na facebooku ogłoszono konkurs na napisanie jak najkrótszej procedury.
Jakoż, że mi się on spodobał, proponuję przenieść zabawę również na forum.

Koniec: niedziela (2014.12.07), 23.59
zasady:

Napisać jak najkrótszą procedurę, która wypełnia ekran szachownicą z ze wzorem 1-pixelowych kwadratów.
Nie ma potrzeby zapisu w pamięci atrybutów.

Cel: poniżej 25 bajtów

1) Procedura nie powinien używać z wartości domyślnie zainicjalizowanych rejestrów.
2) Procedura musi powracać. Instrukcja RET wlicza się w wielkość procedury.
3) Procedura musi operować na pamięci ekranu.
4) Nie można używać procedur z ROM, nie można pisać po ROM.

Powodzenia ;)

Ja już swoją wersję procedurki napisałem.

pear

  • *****
  • Wiadomości: 5511
  • Miejsce pobytu:
    Będzin
  • Z80 only
Odp: Szybki konkurs - rysowanie szachownicy na ekranie.
« Odpowiedź #1 dnia: 2014.12.05, 13:31:12 »
No dobra, ale o jakiej organizacji jest ta pamięć ekranu ?
Jak w ZX, jak PC, czy całkiem liniowo ?
ZX/Enterprise/CPC/Robotron/C128D

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Szybki konkurs - rysowanie szachownicy na ekranie.
« Odpowiedź #2 dnia: 2014.12.05, 13:31:49 »
Hmmm... 17 i jakoś nie widzę, żebym potrafił krócej ;)

@pear No jeśli zadanie jest tutaj To raczej mówimy o Spectrum ;)

[edit] A jednak... 16 bajtów ;)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Szybki konkurs - rysowanie szachownicy na ekranie.
« Odpowiedź #3 dnia: 2014.12.05, 14:01:02 »
pear: ZX Spectrum, pamięć ekranu 16384-22527 - i żadnego innego bajtu nie można tknąć ;)
I to jest jedyna pomoc, której mogę udzielić.

Przyznaję, że poziom tego konkursu jest wysoki, niemniej zachęcam do uczestnictwa. To wielce edukujące wyzwanie jeżeli chodzi o programowanie w Z80.


Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1261
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Szybki konkurs - rysowanie szachownicy na ekranie.
« Odpowiedź #4 dnia: 2014.12.05, 15:57:05 »
Zrobione. Gdzie wysłać?

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Szybki konkurs - rysowanie szachownicy na ekranie.
« Odpowiedź #5 dnia: 2014.12.05, 16:00:19 »
Pochwalcie się ile wam wyszło... nie mam facebooka więc nie będę tego nigdzie zgłaszał a chciałbym wiedzieć z czym walczyć ;)

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1261
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Szybki konkurs - rysowanie szachownicy na ekranie.
« Odpowiedź #6 dnia: 2014.12.05, 16:21:34 »
Choćbym nie wiem jak się naprężał - 16 bajtów. ;)
Ja też nie facebookuję, dlatego pytałem...

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Szybki konkurs - rysowanie szachownicy na ekranie.
« Odpowiedź #7 dnia: 2014.12.05, 16:28:29 »
Mi też wyszło 16 bajtów.

Kto z nie programujacych osób zechciałby wystąpić w roli zbierającego zgłoszone prace, który byłyby wysyłane przez PW?
W poniedziałek powinien opublikować je w wątku.


Dodam jeszcze że po wykonaniu procedury ekran powinien wyglądać jak ten z załącznika.

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Szybki konkurs - rysowanie szachownicy na ekranie.
« Odpowiedź #8 dnia: 2014.12.05, 19:30:50 »
Nie wiem jak robicie 16 bajtów. Ja mam 17 i raczej nie zejdę poniżej tego :)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Szybki konkurs - rysowanie szachownicy na ekranie.
« Odpowiedź #9 dnia: 2014.12.06, 09:29:07 »
Miałbym 14bajtów gbyby nie wymóg nie pisania po ROM.

Skoro nie ma chętnych do pomocy zatem wysyłajcie procedurki do mnie.

A tymczasem jestem w drodze na Silly Venture.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Szybki konkurs - rysowanie szachownicy na ekranie.
« Odpowiedź #10 dnia: 2014.12.06, 13:25:05 »
Miałbym 14bajtów gbyby nie wymóg nie pisania po ROM.

Przez chwilę miałem zagwozdkę jak chcesz ściąć aż dwa bajty a potem mnie olśniło ;)

Cytuj
Skoro nie ma chętnych do pomocy zatem wysyłajcie procedurki do mnie.

Poszło.

A ja mam rozwinięcie problemu - o ile wydłuży wam się kod jeśli pattern będzie miał być szachownicą 2x2 piksele albo 4x4 piksele?

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1261
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Szybki konkurs - rysowanie szachownicy na ekranie.
« Odpowiedź #11 dnia: 2014.12.06, 21:58:42 »
Przez chwilę miałem zagwozdkę jak chcesz ściąć aż dwa bajty a potem mnie olśniło ;)

Mnie też. Ale nie będę się chwalił 14-bajtową - krótka, ale nieelegancka. ;D

A co do rozwinięcia - napisałem uniwersalną procedurę, można nią zrobić 1x1, 2x2 i 4x4. Jest tylko o 1 bajt dłuższa! 8)

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Szybki konkurs - rysowanie szachownicy na ekranie.
« Odpowiedź #12 dnia: 2014.12.06, 22:05:59 »
@Phonex Znaczy 17 bajtów na 1x1, 2x2 albo 4x4 bez naruszania warunków? Jeśli tak to ja jestem cienki bolek - 2x2 i 4x4 zajmują mi 21 bajtów.

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1261
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Szybki konkurs - rysowanie szachownicy na ekranie.
« Odpowiedź #13 dnia: 2014.12.06, 22:14:02 »
Tak!
Czasem wpadam na takie sposoby. :D
Pierwsza próba (z taką sztuczką, którą poznałem dwa dni temu) wyszła 20 bajtów. Bez sztuczki też by było 21.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Szybki konkurs - rysowanie szachownicy na ekranie.
« Odpowiedź #14 dnia: 2014.12.08, 08:05:27 »
No dobra... Ile bym się nie wgapiał w ten problem to nic poniżej 21 bajtów nie chce mi wyjść. Podzielisz się sztuczką czy mam dalej żyć w niepewności? ;)