Autor Wątek: DivIDE jako pamieć operacyjna  (Przeczytany 7487 razy)

sect0r

  • *****
  • Wiadomości: 698
  • Miejsce pobytu:
    Oltedal/NO
  • speccyholic
DivIDE jako pamieć operacyjna
« dnia: 2013.04.23, 17:16:25 »
Przy okazji powstawania gry ReRun (remake Outrun), Velesoft przedstawił ciekawą koncepcję używania DivIDE jako "pamięci operacyjnej" ZX Spectrum.
Ciekawi mnie wasza opinia na ten temat, a zwłaszcza specjalistów od kodowania. Oznaczałoby to praktycznie nieskończoną pamięć :D, już nie wspominam o wspaniałych wektorowych efektach w demkach i ogromnej przestrzeni na tablice :D
Link do wątku na WOS, post #35
http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?t=42595&page=4
Szarak # DivIDE+ # MasakratorFM DeluXe by Zaxon

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: DivIDE jako pamieć operacyjna
« Odpowiedź #1 dnia: 2013.04.23, 21:02:12 »
Wydaje mi się że to będzie tylko ciekawostka.  Kiedyś myślałem o wykorzystaniu 512kB RAM w Divide Plus, ale na myśleniu się skończyło, bo demo obejrzało by może 5 osób, a do tego już widzę minę użytkowników, którzy wkurzają się bo program/demo popsuło dane dla w pamięci firmware, a do tego unicestwiło ResiDOSa.....

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2010
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: DivIDE jako pamieć operacyjna
« Odpowiedź #2 dnia: 2013.04.23, 21:06:28 »
A jak to sensownie wykorzystac ? Poza bogatsza grafika nic mi nie przychodzi do glowy.

sect0r

  • *****
  • Wiadomości: 698
  • Miejsce pobytu:
    Oltedal/NO
  • speccyholic
Odp: DivIDE jako pamieć operacyjna
« Odpowiedź #3 dnia: 2013.04.23, 21:08:37 »
No ale w teorii moglyby sie dogrywac z karty pliki, czy nawet kod w trakcie wykonywania programu.
Szybkie to to chyba jest wystarczajaco? A synchro to chyba nie problem. Mialem kiedys chyba jakies demko ktore dogrywalo sie z fdd3000, muza grala w tym czasie i chyba cos na ekranie sie dzialo
Szarak # DivIDE+ # MasakratorFM DeluXe by Zaxon

sect0r

  • *****
  • Wiadomości: 698
  • Miejsce pobytu:
    Oltedal/NO
  • speccyholic
Odp: DivIDE jako pamieć operacyjna
« Odpowiedź #4 dnia: 2013.04.23, 21:12:03 »
Ja np zastanawiam sie czy ubogosc efektow 3d w demach nie ma wlasnie podloza w malej ilosci pamieci.
Widzial kto na przyklad kule z pikseli ktora by sie normalnie plastycznie odksztalcala przy odbijaniu jak to ma miejsce np na amidze...
Szarak # DivIDE+ # MasakratorFM DeluXe by Zaxon

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: DivIDE jako pamieć operacyjna
« Odpowiedź #5 dnia: 2013.04.23, 21:24:49 »
No cóż jak to ktoś kiedyś ładnie powiedział najlepsze książki dopiero trzeba napisać, najlepsze filmy dopiero stworzyć, najlepszą muzykę dopiero wymyśleć. To tak ku pokrzepieniu młodych serc które nie wiedzą co zrobić ze swoim życiem.  Dodajmy że najlepsze demka trzeba dopiero zrobić. ;)
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

zaxon

  • *****
  • Wiadomości: 4693
Odp: DivIDE jako pamieć operacyjna
« Odpowiedź #6 dnia: 2013.04.23, 21:43:04 »
Well,mozna by filmy ogladac :)
Siedem kilo smalcu,gesich jajek kopa,zeby moc to polknac tegiego trza chlopa. GG 3456993

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2010
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: DivIDE jako pamieć operacyjna
« Odpowiedź #7 dnia: 2013.04.24, 13:25:29 »
Filmy to juz zrobil Gasman. Owszem, mozna bardziej rozbudowac gry o grafike i dzwiek, ale to tylko wieksza zawartosc.
Dalej nie widze jak to mozna wykorzystac do nowych efektow.
Przykladowo, mozna np. odtwarzac tlo z karty i nakladac na to sprity (wyscigi), ale to dalej tylko wzbogacona grafika.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: DivIDE jako pamieć operacyjna
« Odpowiedź #8 dnia: 2013.04.24, 15:35:51 »
Z koncepcji wyłożonej przez Velesofta na WoS wywnioskowałem, że właśnie o to mu chodzi - więcej grafiki, bo w wypadku streamowania danych z karty nie jesteśmy ograniczeni koniecznością przechowywania całej grafiki w pamięci. Też nie specjalnie potrafię sobie wyobrazić jakieś super efekty poza dociąganiem grafiki albo przeliczonych wcześniej danych do jakichś standardowych efektów.

VELESOFT

  • ****
  • Wiadomości: 272
Odp: DivIDE jako pamieć operacyjna
« Odpowiedź #9 dnia: 2013.06.26, 00:29:53 »
I plan in future write small routines for esxdos, which can work with one long linear file as with virtual memory. Routines for read sprites data will very fast. For maximal speed we need use CF card, because HDD with seekeng can be slow. Car games or mortal combat/street fighter is ideal for this IDE support.

VELESOFT

  • ****
  • Wiadomości: 272
Odp: DivIDE jako pamieć operacyjna
« Odpowiedź #10 dnia: 2014.08.05, 22:25:39 »
Also games writed in basic can load data from FAT16/32:

Making games with loading data from FAT16/32 is not so hard. For example text adventures or dungeons...

Small example (screens are stolen from russian dungeon game...):



Archive with game + data:
http://velesoft.speccy.cz/other/DUNG_IDE001.zip

manual:
- extract ZIP archive and copy directory to disc on divide/divmmc interface with ESXDOS system.
- run TAP file in directory

Only keys Q and A are usable, program is unfinished, it's only example of functionality. For each screen position exist one SCR file in directory. Number of screens is limited only with capacity of partition.

Pyza^Illusion

  • *****
  • Wiadomości: 586
  • Miejsce pobytu:
    Lubań, dolnośląskie
Odp: DivIDE jako pamieć operacyjna
« Odpowiedź #11 dnia: 2014.08.06, 15:47:09 »
Mialem kiedys chyba jakies demko ktore dogrywalo sie z fdd3000, muza grala w tym czasie i chyba cos na ekranie sie dzialo

Silence of the AY :) W załączniku... Na 128k jest animacja podczas ładowania z FDD3000.
ZX Spectrum+ (128kB by STAVI), FDD3000, TI-OF-TTL/ZXVGS, Masterface2b, MacFace II, DivIDE plus, Just Speccy 128...