ZX Spectrum > GRAFIKA

Tryb gigascreen

(1/21) > >>

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM:
Aha, i Tygrys - jeśli obliczysz mi, jaką max. rozdzielczość można wyrobić na Spectrum 48 lub 128 (tu będzie większa) w interlace'owanym GigaScreenie (niby dwa obrazki, ale wiesz - zmieniane co linię - i to nie jak ostatnio Rosjanie - co dwie linie [mniej zjada procka] tylko co jedną, bo co dwie to nie da się oglądać tego nawet), to pewnie Joulo też by coś dosłał.
Dla porównania - Pentago wyrabia full-screen w tym trybie. Na 100% 128 tego nie zrobi, a gumiak bdzie miał jeszcze gorzej (ale i tak sporo dem na gumiaka ma gigascreen).

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM:

--- Cytat: Joulo w 2011.11.15, 11:07:25 ---Coś by pewnie dosłał, bo w ramach odgrzybiania własnej osoby zamierza powalczyć trochę z pikselami ;)

--- Koniec cytatu ---
No właśnie.
Z tym, że z pixelami to standardowe 256/192 wystarczy.
Natomiast gdyby się chciało więcej kolorów (ze 112 tam jest w tym trybie), to by trzeba było walić gigascreen. W rozdzielczości 256/192 on pójdzie, ale chyba tylko na Pentagonie, żeby był odpowiedni tryb wyświetlania. A Spectrum 128 już pełnego ekranu nie uciągnie.
Kiedyś pomęczę o to Tygrysa. :)

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM:
Chodzi mi o to: http://pc.sux.org/tomcat/Animals.zip



Plik LINEAR to zwykłe wyświetlanie gigascreen. Mruga bardzo.

Ale można multicolorem zrobić tak, żeby znacznie mniej mrugało. (Plik INTER).
W tym ostatnim na Spectrum 128K idzie za wolno i gubi synchro (skośne linie - tego na Pentagonie nie ma). Ale mruga bardzo mało.

Stąd moje pytanie - ile wydoli 128K - obrazek jakiej rozdzielczości - żeby nie gubił synchro.
Warto zobaczyć efekt na realnej maszynie (telewizor CRT) - robi wrażenie, nawet pomimo zbyt wolnych brytyjskich maszyn.

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM:
Chyba jednak 128K da radę full-screen puścić - 256/192.
Oto obrazek mojego kolegi Blackera:
http://www.zxdemo.org/f/200303/fvr4/ruthersford.zip


Zaraz po wgraniu zmienia co dwie linie. Zajmuje mniej czasu procka, ale wygląda brzydko.
Naciśnijcie "5" - i włącza się właściwy tryb - zmiana co linię. Obraz jest niemalże statyczny nawet na emulatorach (już nie mówiąc o realnym sprzęcie, gdzie wygląda doskonale).
"4" - powrót do trybu wyświeltania co dwie linie (fuj).

Co prawda we właściwym pełnym trybie nie zostaje już czasu procka nawet na muzykę ponoć, ale można dawać takie obrazki na końcu produkcji lub na początku (ma czas na testowanie klawiatury).

Tygrys:
dobra, rzucę okiem.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej