ZX Spectrum > EMULATORY

Ze snapshotu do obrazu taśmy.

<< < (2/2)

matofesi:
Hyhy... Co to znaczy "inaczej się nie dało"? Robiłem trainery do gier na GameBoy'a gdzie cała gra razem z trainerem siedzi w ROMie i tam dało się zrobić trainera, który na początku pozwalał włączyć/wyłączyć różne poprawki. Nie widzę więc najmniejszego problemu, żeby (przy założeniu posiadania odpowiedniej dozy wiedzy i - co ważniejsze - samozaparcia) zrobić odpowiedni kawałek kodu w Spectrum.

Abrimaal:
Gra w oryginale jest skompresowana i uruchamiana jednym USR z loadera, który rozpakowuje i uruchamia grę.
Nie mam tyle czasu i cierpliwości, aby przeglądać kod linia po linii,
żeby się rozpakowała, następnie wróciła do systemu i wpisać POKE.
Wpisałem z poziomu emulatora i wybór trainera ładuje całkiem inny plik z grą utworzony za pomocą Z802TZX.
Do wygenerowanego loadera nie da się nic dopisać, bo on ma tablicę zmiennych, w której zapisane są wartości rejestrów,
a oprócz tego ma mnóstwo zabezpieczeń. Nie widzę potrzeby ich łamać, kiedy w emulatorze ładowanie drugiej gry (trainera) zajmuje sekundę dłużej. Ponadto dane gry są zapisane w Turbo bez nagłówków, w dodatku skompresowane. Nie warto zadawać sobie trudu.
Tzx - jeśli nie lubisz tego formatu możesz przerobić na tap w emulatorze Fuse. (Tape/Write)
Gra w załączniku do odpalenia w emu (Spin 0.7).

matofesi:
Ja rozumiem twój dylemat. Moja odpowedź dotyczyła wyłącznie twojego kategorycznego stwierdzenia "inaczej się nie dało". To nie, że się nie dało tylko ty uznałeś, że się z jakiegoś powodu nie opłaca tego robić.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej