Już wszystko wiem
- nie chciałem pisać post pod postem bo nie mogę edytować poprzedniego.
Sprawdziłem kilka komputerów i kilka wersji WinVice. Okazało się iż problem występuje tylko gdy ekran działa w 50Hz tak jak u mnie na laptopie. Aby rozwiązać problem trzeba w ustawieniach wideo emulatora zaznaczyć opcję
Render to DX primary surface. Wtedy nie ma problemu z dźwiękiem ale jest znowu drobny z obrazem - co kilka sekund pojawia się przesunięcie.
Podobno od wersji 3.3 a także nieoficjalnej 3.2 tego problemu już nie ma:
This unofficial V3.2Plus version has the following changes (improvements) to the official WinVICE V3.2:
** runs in 50,000Hz base-speed (which is 50FPS or 99,75%) instead of 50,125Hz
[this fixes a sound-crackling under 50Hz-fullscreen and improves scrolling in 50Hz-modes on non-freesync monitors]
(made by "Lipti")
Niestety te wersje wymagają nowszego Windows niż ja używam. Zwykła wersja 3.2 działa w moim systemie ale zauważyłem iż emulowany dźwięk i obraz jest gorszy niż w starszej wersji 2.2 x86
Zostałem więc przy wersji WinVice 2.2 x86. Jak chcę używać na laptopie to muszę podłączyć zewnętrzny monitor i wtedy problemu nie ma bo działa on w 60Hz. Ale po prostu będę używał wersji 2.2 na komputerze stacjonarnym gdzie działa bardzo dobrze
Źródła info:
Vice 3.1 sound popping will cause game lag and input lagScrolling in Vice