forum speccy.pl
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Strona główna
Pomoc
Regulamin
Szukaj
Zaloguj się
Rejestracja
Archiwum ZX
WIKI
PORTAL
forum speccy.pl
»
ZX Spectrum
»
PROGRAMOWANIE
»
BASIC 10 Liners
« poprzedni
następny »
Drukuj
Strony: [
1
]
Do dołu
Autor
Wątek: BASIC 10 Liners (Przeczytany 8122 razy)
ZX Freeq
Wiadomości: 1839
Miejsce pobytu:
Warszawa
BASIC 10 Liners
«
dnia:
2019.04.15, 08:35:42 »
Nie wiem, do którego działu to wcisnąć. Gry / Programowanie / Róźności?
Natknąłem się na stronę konkursu organizowanego raz w roku, zdaje się.
Basic10Liners, trzeba napisać grę w 10 linijkach BASICa (bez wstawek w ASM - nie dotyczy kategori Wild).
Kategorie różnią się dozwoloną liczbą znaków w jednej linii.
Naprawdę ciekawe prace można zobaczyć, w tym na naszego Spectruma
https://gkanold.wixsite.com/homeputerium/kopie-von-results-2019
Zapisane
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128
LaPi
Wiadomości: 24
Odp: BASIC 10 Liners
«
Odpowiedź #1 dnia:
2019.06.12, 19:29:51 »
By nie zaczynać nowego wątku to tutaj pozwolę sobie zapytać. Kupiłem książki "ZX SPECTRUM GAMES CODE CLUB" oraz "Przewodnik po ZX SPECTRUM". Jak najlepiej pisać w BASICU? Na emulatorze? Czy może jest jakieś odrębne środowisko jak do asemblera?
Zapisane
tooloud
Wiadomości: 3194
Miejsce pobytu:
Warszawa
mydłem go!
Odp: BASIC 10 Liners
«
Odpowiedź #2 dnia:
2019.06.13, 18:02:55 »
dowolny edytor tekstu, proste skrypty i masz to jako plik .tap do emulatora albo do divMMC realnego kompa.
Zapisane
dużo sprzętu mało czasu.
Tygrys
Administrator
Wiadomości: 4562
Miejsce pobytu:
Warszawa
mistrz ceremonii
Odp: BASIC 10 Liners
«
Odpowiedź #3 dnia:
2019.06.14, 09:21:21 »
BASIn może pomóc:
https://sites.google.com/site/ulaplus/home/zx-spin-and-basin
dokumentacja:
https://documentation.help/BASin/
Do bardziej zaawansowanego programowania w BASICu nada się Boriel Basic - natywny kompilator napisany w pythonie, służący do kompilacji programów (generowany jest program w asm).
Więcej informacji tu:
https://www.speccy.pl/forum/index.php?topic=1457
Zapisane
Gryzor
Wiadomości: 2027
Miejsce pobytu:
Warszawa
Odp: BASIC 10 Liners
«
Odpowiedź #4 dnia:
2019.06.14, 11:19:17 »
Ostatnia wersja BasIn:
https://arda.kisafilm.org/blog/?cat=13&lang=en
Z tego co pmietam mozna tez pisac z ZX-Editor:
http://www.zx-modules.de/zxeditor/zxeditor.html
Jesli na ZX, to sugeruje zainteresowac sie np. Beta-Basic, jest znacznie wygodniejszy, tyle ze trzeba ladowac.
Zapisane
LaPi
Wiadomości: 24
Odp: BASIC 10 Liners
«
Odpowiedź #5 dnia:
2019.06.16, 21:27:18 »
Basin jest chyba najlepszym wyborem dla początkującego, ponieważ program od razu uruchamia się w załączonym monitorze. Bardzo szybko można podejrzeć efekty pracy.
Zapisane
LaPi
Wiadomości: 24
Odp: BASIC 10 Liners
«
Odpowiedź #6 dnia:
2019.06.17, 12:34:44 »
Kawałek programu w Basin wyeksportowany jako *.tap nie uruchamia się w innym emulatorze.
Zapisane
tooloud
Wiadomości: 3194
Miejsce pobytu:
Warszawa
mydłem go!
Odp: BASIC 10 Liners
«
Odpowiedź #7 dnia:
2019.06.17, 15:22:46 »
dlatego ja używam bas2tap
Zapisane
dużo sprzętu mało czasu.
Drukuj
Strony: [
1
]
Do góry
« poprzedni
następny »
forum speccy.pl
»
ZX Spectrum
»
PROGRAMOWANIE
»
BASIC 10 Liners