Autor Wątek: Wyzwanie dla koderów - Multiplatform demo  (Przeczytany 11945 razy)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Wyzwanie dla koderów - Multiplatform demo
« dnia: 2012.03.07, 04:18:36 »
Czy ktoś myślał kiedyś o zsynchronizowaniu 2 komputerów, aby wspólnie tworzyły jedno demo
łącząc grafikę i dżwięki?

Wpadł mi do głowy taki szalony pomysł kiedy zremixowałem muzykę
z Robocop ze Spectrum i C64. Tempo jest identyczne, wystarczyło "tylko" (w AY Emulator) przestawić zegar AY na 2MHz
Tutaj do po(d)słuchania.

Z80 ma wystarczająco mocy aby wykonywał kod dla Spectrum i jednocześnie podawał kod dla C64 jakimś kablem.
Jeśli to niewykonalne, to być może uda się połączyć 2 x Spectrum?



AY Music, ULA plus.

Pyza^Illusion

  • *****
  • Wiadomości: 586
  • Miejsce pobytu:
    Lubań, dolnośląskie
Odp: Wyzwanie dla koderów - Multiplatform demo
« Odpowiedź #1 dnia: 2012.03.07, 09:11:34 »
Pomysł ciekawy, ale... Namordujesz się utyrasz, a ile osób to zobaczy ? W sensie, ile osób będzie miało oba te sprzęty i dwa podobnej wielkości telewizorki? Chyba, że jako ciekawostka na YT :)
ZX Spectrum+ (128kB by STAVI), FDD3000, TI-OF-TTL/ZXVGS, Masterface2b, MacFace II, DivIDE plus, Just Speccy 128...

Jean 1

  • ****
  • Wiadomości: 389
  • Miejsce pobytu:
    Gorlice
    • Moja www
Odp: Wyzwanie dla koderów - Multiplatform demo
« Odpowiedź #2 dnia: 2012.03.07, 09:33:22 »
Pomysł ciekawy, do zrealizowania chyba tylko na jakieś party, co do mixu muzycznego to bardzo ciekawa i fajna kompozycja ... gratuluje :-)
ZX Spectrum, ZX Spectrum + 80KB + AY,ZX Spectrum 128 +2 , FDD3000, Atari 800, 130, Amiga 500, CDTV, CPC464, CPC6128, VIC20, C64  TI99/4A ... Mini Muzeum ...

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Wyzwanie dla koderów - Multiplatform demo
« Odpowiedź #3 dnia: 2012.03.07, 11:03:45 »
Pomysł ciekawy, ale... Namordujesz się utyrasz, a ile osób to zobaczy ? W sensie, ile osób będzie miało oba te sprzęty i dwa podobnej wielkości telewizorki? Chyba, że jako ciekawostka na YT :)

O to to. Właśnie miałem napisać, że na YouTube zobaczyłoby to 1000 razy więcej osób, niż posiadacze rzeczonych komputerów. :) :) :) :)

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Wyzwanie dla koderów - Multiplatform demo
« Odpowiedź #4 dnia: 2012.03.07, 13:20:49 »
Jak dla mnie remiks brzmi trochę jak kocia muzyka ale może się nie znam ;)

A sam pomysł ciekawy - chętnie obejrzę na Youtubie :)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Wyzwanie dla koderów - Multiplatform demo
« Odpowiedź #5 dnia: 2012.03.07, 13:47:05 »
Abrimaal chce zainteresować kogoś, kto pomoże w projekcie, oglądaczy zawsze kilku się znajdzie ;)

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Wyzwanie dla koderów - Multiplatform demo
« Odpowiedź #6 dnia: 2012.03.07, 15:12:18 »
Abrimaal chce zainteresować kogoś, kto pomoże w projekcie, oglądaczy zawsze kilku się znajdzie ;)

Do muzyki to się nie znajdzie, bo zegara na realnym sprzęcie nie przestawisz. Czy nie?
Robiliśmy na Spectrum i C64 bez tego "przestawiania" z człowiekiem o xywie Rio
( https://8bc.org/music/yerzmyey/The+Rubber+Breadbox+%28Yerz_ZX48+RIO_C64_Coop%29/ niestety ta strona już pada i najwyraźniej nie ma downloadów), to musiał już potem ręcznie przy nagrywaniu synchronizować.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Wyzwanie dla koderów - Multiplatform demo
« Odpowiedź #7 dnia: 2012.03.07, 21:07:00 »
Abrimaal chce zainteresować kogoś, kto pomoże w projekcie, oglądaczy zawsze kilku się znajdzie ;)

Do muzyki to się nie znajdzie, bo zegara na realnym sprzęcie nie przestawisz. Czy nie?
Robiliśmy na Spectrum i C64 bez tego "przestawiania" z człowiekiem o xywie Rio
( https://8bc.org/music/yerzmyey/The+Rubber+Breadbox+%28Yerz_ZX48+RIO_C64_Coop%29/ niestety ta strona już pada i najwyraźniej nie ma downloadów), to musiał już potem ręcznie przy nagrywaniu synchronizować.
Przestawić musiałem, gdyż pomimo identycznego tempa, częstotliwości dźwięków były różne. C64 gra to dużo niżej.
Jeśli ktoś by robił muzykę od zera, to ustawiłby identyczne nuty.

Odnośnie samego demo, to nie musiałaby być to od razu plazma przenikająca z jednego ekranu na drugi i profesjonalna muzyka. Wystarczyłby prosty scroll na 50Hz, jakieś migające kulki i efekty dźwiękowe. Sama synchronizacja 2 kompów byłaby tutaj spektakularna.

@Tygrys - nie mam w planach pisania demo na 2 komputery, gdyż nawet na sam ZX byłoby trudno.
AY Music, ULA plus.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Wyzwanie dla koderów - Multiplatform demo
« Odpowiedź #8 dnia: 2012.03.07, 22:31:33 »
http://matt.west.co.tt/music/synchronizatron-3000/

Macie przykład sprzętowego synchronizowania dwóch komputerów - w tym wypadku dwóch Spectrumów ale co za problem, żeby to samo zrobić na zupełnie różnych platformach?

Choć ja nadal nie rozumiem po co - poza oczywistym "because I can" - ktoś chciałby się w to bawić?

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Wyzwanie dla koderów - Multiplatform demo
« Odpowiedź #9 dnia: 2012.03.08, 09:14:12 »
Przestawić musiałem, gdyż pomimo identycznego tempa, częstotliwości dźwięków były różne. C64 gra to dużo niżej.
Jeśli ktoś by robił muzykę od zera, to ustawiłby identyczne nuty.

Tak?? Hm. No to nie wiem. Ja robiłem podkład cały (wiadomo, że C64 przy wszystkich swoich niezaprzeczalnych zaletach nie posiada perkusji), a Rio dokładał drugie tyle z naciskiem na leady. I mówił, że za cholerę się tempa nie zgadzają - ciął loopy w edytorze sampli.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Wyzwanie dla koderów - Multiplatform demo
« Odpowiedź #10 dnia: 2012.03.08, 20:17:58 »
Przestawić musiałem, gdyż pomimo identycznego tempa, częstotliwości dźwięków były różne. C64 gra to dużo niżej.
Jeśli ktoś by robił muzykę od zera, to ustawiłby identyczne nuty.

Tak?? Hm. No to nie wiem. Ja robiłem podkład cały (wiadomo, że C64 przy wszystkich swoich niezaprzeczalnych zaletach nie posiada perkusji), a Rio dokładał drugie tyle z naciskiem na leady. I mówił, że za cholerę się tempa nie zgadzają - ciął loopy w edytorze sampli.
To zależy od utworu, tutaj akurat muzykę robił Jonathan Dunn dla obu komputerów i tempo idealnie pasowało, a co do perkusji to właśnie mi na tym zależało, żeby wyexponować bębny z AY, a lead ze SID.
AY Music, ULA plus.

abscess

  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Wyzwanie dla koderów - Multiplatform demo
« Odpowiedź #11 dnia: 2012.04.13, 21:03:32 »
Twoj pomysl jest chyba zbyt trudny do wykonania. :-)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Wyzwanie dla koderów - Multiplatform demo
« Odpowiedź #12 dnia: 2013.03.06, 12:18:07 »
Za trudne? http://speccy.pl/forum/index.php/topic,883.msg10662.html#msg10662

Wystarczy jakiś skrolak albo obrazek przelewający się z ekranu na ekran i mamy opad szczęk. I nie jestem muzykiem ale nie rozumiem problemu z przenoszeniem muzyki, zapis nutowy jest standardem, każda nuta ma konkretną częstotliwość i czas trwania. Zapisać nutki na kartce i wklepać je w innym kompie. A że na innej platformie barwa dźwięku będzie inna to co z tego? Przecież nawet tak różne instrumenty jak skrzypce, gitara, trąbka czy fortepian mogą zagrać tą samą melodię gdy grają z tych samych nut. Trzeba tylko potraktować różne komputery jak różne instrumenty. ;)

« Ostatnia zmiana: 2013.03.06, 13:51:23 wysłana przez ZbyniuR »
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Wyzwanie dla koderów - Multiplatform demo
« Odpowiedź #13 dnia: 2013.03.06, 14:33:31 »
Mam taki pomysł MULTI-MONITOR-SLIDESHOW, nie zniechęcajcie się to nie musi być skomplikowane. Wystarczy wybrać kilka obrazków jakieś 5 czy 10 (nie wiem ile wejdzie na dyskietce bo formaty są różne i dyskietki też), i zrobić pokaz slajdów w pętli, które wsuwają się na ekran z prawej strony, nie musi być płynnie, może być w kilku skokach tak by powiedzmy w 1 albo 2 sekundy wjechał cały obrazek, potem pauza powiedzmy 3 do 5 sek, (trzeba by to ustalić konkretnie po kilku próbach tak by widzów nie zanudzić ani nie powodować oczopląsu). Po czym obrazek znika przesuwając się w lewo, jednocześnie wsuwając z prawej kolejny obrazek. Ważne jest by w chwili gdy jeden obrazek jest wyświetlany wczytał już sobie do pamięci kolejny. To chyba nie jest skomplikowane i możliwe że niektórzy z was już coś takiego robili. Teraz tylko dodać na początku pytanie od którego obrazka ma ten pokaz rozpocząć, wczytuje i wyświetla obrazek który wybraliśmy oraz wczytuje sobie do pamięci kolejny i teraz czeka na dowolny klawisz. ;)
To pytanie od którego obrazka zacząć i czekanie na klawisz jest po to. By można było postawić dwa lub więcej monitorów w miarę blisko siebie powiedzmy że nie więcej niż szerokość monitora, choć chyba lepiej byłoby bliżej. I w każdym komputerze wybieramy by zaczynał od tego obrazka który jest to komputer w rzędzie licząc od lewej. A teraz na głośne Trzyyyy - czteeee - ryyyy, Startujemy i nie szkodzi że nie są idealnie synchronizowane. Wydaję mi się że różnica jednej sekundy będzie niwelowana odległościami między monitorami, co powinno dać efekt obrazków przepływających z monitora na monitor. TAAA-DAAA !!

Teraz pokazać to na minimum dwóch komputerach znajomym z innych platform i namówić by zrobili coś podobnego. Można skonsultować wybór obrazków, przekonwertować je do postaci dającej się wyświetlić na ich kompie i na PARTY !!

Można też dodać muzykę, choć myślę że aby nie było strasznej kakofonii to nie powinny grać więcej niż 2 komputery jednocześnie, np. ciekawym efektem by było gdyby towarzyszyła tylko jednemu obrazkowi i wyciszając się do zera gdy ten obrazek znika z danego ekranu a podgłasza się gdy się na niego wsuwa. :D

Jeśli pauzę między obrazkami zmniejszymy do zera to można puścić scrolaka z czcionką na pół ekranu, wszak będzie oglądana z daleka by obejmować wzrokiem kilka monitorów. I nie przejmować się że te same obrazki na różnych maszynach wyglądają inaczej, ot taki koloryt multiplatformowego wydarzenia. No bo ile godzin trwa zakodowanie czegoś takiego? ;)

Gdyby "w praniu" wyszło że nie na każdym komputerze sekunda trwa tyle samo i po iluś obrazkach jeden z nich wyraźnie wyprzedza lub zostaje z tyłu to nieco zmienić czas trwania pauzy między obrazkami na tym egzemplarzu. Mam nadzieję że znajdą się chętni co to zrobią i że efekt będzie na tyle zachęcający że starczy entuzjazmu by potem dodać jakieś wariacje, np pociąg jadący przez kilka ekranów (a lokomotywę byłoby słychać z tego na którym ją pokazuje w danej chwili), albo widok ulicy po której jeżdżą samochody. A żeby zsynchronizować kilka kompów nie trzeba kodować jakiś tam rodzajów transmisji sygnałów. Wystarczy pociągnąć po dwie żyłki od każdego, podłączone jako przycisk fire w dżojstiku. na końcu każdego przełącznik w pudełeczku pozwalający jednej osobie wcisnąć jednocześnie kilka z nich na raz, ewentualnie jeden przycisk podłączony do tych kabelków przez diodki. Niech się jakiś elektronik wypowie czy to będzie dostatecznie bezpieczne. :)

« Ostatnia zmiana: 2013.03.06, 15:41:30 wysłana przez ZbyniuR »
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Wyzwanie dla koderów - Multiplatform demo
« Odpowiedź #14 dnia: 2013.03.06, 17:53:37 »
W sumie, jakby do tego przysiadło co najmniej dwóch koderów z różnych platform oraz jeden sprzętowiec, to mogłoby się udać.
Wystarczy któryś z dwukierunkowych portów przynajmniej w jednym komputerze, który synchronizowałby działanie dema i sygnalizował
o kolejnej jego fazie. To tak na początek.

Kolejnym krokiem mogłoby być zsynchronizowanie scrolli czy innych temu podobnych efektów.

Muzyka -- tu pewnie też da się coś zrobić.