Autor Wątek: GYRON - gra o której zapomniał czas ......  (Przeczytany 18720 razy)

Remi

  • *
  • Wiadomości: 17
  • Miejsce pobytu:
    Katowice
GYRON - gra o której zapomniał czas ......
« dnia: 2017.09.08, 08:02:08 »
Cześć,

znalazłem w internecie na stronie gyron.pl wpis o nazwie Gyron Game - Interview  zawiera on bardzo ciekawy wywiad z Twórcami Gyrona. Wynika z niego, że gra zawiera w swoim kodzie procedury graficzne znacznie przyśpieszające rysowanie. Może ktoś zajmował się tą grą od strony jej deasemblacji. Jest tam także dostępny  Remake  z kodem źródlowym działający pod Dos i WinDos zrobiony przez czeskiego matematyka.

na stronie gyron.pl w menu po prawej stronie ekranu znajduje się opcja GYRON można w niej znależć kilka wpisów o grach trylogii GYRON (Gyron Atrium Gyron Necropolis Gyron Arena). Są tam dostępne mapy oraz sposoby przejścia - walkthrough  oraz wywiad z autorami gry oraz pierwszy remake tej gry działający pod systemem operacyjnym DOS lub WinDos na PC autorstwa czeskiego matematyka.

Miłej Zabawy
REMI
« Ostatnia zmiana: 2017.09.08, 09:38:16 wysłana przez Remi »

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1833
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: GYRON - gra o której zapomniał czas ......
« Odpowiedź #1 dnia: 2017.09.08, 08:22:28 »
A propos procedur graficznych, BASICowa komenda CIRCLE została poprawiona. Dużo lepsza interpolacja i wielokrotnie szybsze działanie. Opublikowano nawet kod źródłowy zmian w ROMie.

https://www.facebook.com/groups/z80asm/permalink/425561564504144/
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

Remi

  • *
  • Wiadomości: 17
  • Miejsce pobytu:
    Katowice
Odp: GYRON - gra o której zapomniał czas ......
« Odpowiedź #2 dnia: 2017.09.08, 09:27:09 »

A propos procedur graficznych, BASICowa komenda CIRCLE została poprawiona. Dużo lepsza interpolacja i wielokrotnie szybsze działanie. Opublikowano nawet kod źródłowy zmian w ROMie.

https://www.facebook.com/groups/z80asm/permalink/425561564504144/

Na  You Tube można znaleźć ciekawy film o algorytmie rysowania koła wraz z jego opisem - Fast circle algorithm for ZX Spectrum    https://www.youtube.com/watch?v=sdccAInujFU
« Ostatnia zmiana: 2017.09.08, 11:07:35 wysłana przez Remi »

Remi

  • *
  • Wiadomości: 17
  • Miejsce pobytu:
    Katowice
Odp: GYRON - gra o której zapomniał czas ......
« Odpowiedź #3 dnia: 2017.09.08, 09:34:21 »
Okazuje się, że autor gry Tau Ceti Pete Cooke skorzystał z pomysłu zastosowanego w Grze Gyron polegającego na szybkim wypełnianiu wnętrza koła za pomocą tablic z długościami linii - https://gyron.wordpress.com/2016/06/03/superb-games-from-old-times

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: GYRON - gra o której zapomniał czas ......
« Odpowiedź #4 dnia: 2017.09.08, 09:50:59 »
ja nie zapomniałem - jedna z pierwszych upolowanych w bigboxie gier :)

https://instagram.com/p/BLOWrC9h5Cf/

dzięki Remi za linka, poczytam sobie, dla mnie gra-legenda, bo "na ATARI nie było" :)
dużo sprzętu mało czasu.

Remi

  • *
  • Wiadomości: 17
  • Miejsce pobytu:
    Katowice
Odp: GYRON - gra o której zapomniał czas ......
« Odpowiedź #5 dnia: 2017.09.08, 14:32:03 »

A propos procedur graficznych, BASICowa komenda CIRCLE została poprawiona. Dużo lepsza interpolacja i wielokrotnie szybsze działanie. Opublikowano nawet kod źródłowy zmian w ROMie.

https://www.facebook.com/groups/z80asm/permalink/425561564504144/

Na  You Tube można znaleźć ciekawy film o algorytmie rysowania koła wraz z jego opisem - Fast circle algorithm for ZX Spectrum    https://www.youtube.com/watch?v=sdccAInujFU

Blog http://icereijo.com/a-circle-algorithm-for-zx-spectrum/ - przydatne informacje o algorytmie rysowania okręgu,  blog opisuje także procedurę rysowania punktu.
« Ostatnia zmiana: 2017.09.08, 16:35:26 wysłana przez Remi »

Remi

  • *
  • Wiadomości: 17
  • Miejsce pobytu:
    Katowice
Odp: GYRON - gra o której zapomniał czas ......
« Odpowiedź #6 dnia: 2017.09.08, 16:39:00 »
https://github.com/ibancg/zxcircle/blob/master/zxcircle.asm - tutaj znajdziemy procedurę rysowania punktu - Point (x,y) routine

Remi

  • *
  • Wiadomości: 17
  • Miejsce pobytu:
    Katowice
Odp: GYRON - gra o której zapomniał czas ......
« Odpowiedź #7 dnia: 2019.03.03, 20:09:26 »
W Grze Gyron podczas gry stałe miga ekran radaru, było to spowodowane zapewne koniecznością wyświetlania 3 kolorów w kwadracie 8 na 8. Czy przy obecnych technikach programowania z zastosowaniem silników lub innych rozwiązań możliwe byłoby ominięcie tego ograniczenia ?