Autor Wątek: Overscan dla ubogich czyli 6128 z 1kB dla BASICA ;)  (Przeczytany 2657 razy)

McArti0

  • ***
  • Wiadomości: 113
Overscan dla ubogich czyli 6128 z 1kB dla BASICA ;)
« dnia: 2022.01.08, 14:30:08 »
Wszystko w basicu.
u góry ekranu mamy 6 dodatkowych linii z banku 0
dlatego pamięć basica kończy się na 1567
nie używamy scrolla hardwarowego żeby się nic nie popsuło

linie od 200 pokazują jak się tego używa

operacje dyskowe działają tak, że na chwilę trzeba ustawić pamięć górną na 5000 potem np CAT i z powrotem ustawiamy na 1567.

przy operacjach dyskowych BASIC może popsuć kilka linii w w tych 6 wierszach górnych

ogólnie obraz zaczyna się od 1568 (&620) do 16383 (&7fff)
2 OUT &BC00,12:OUT &BD00,15
3 OUT &BC00,13:OUT &BD00,16
4 OUT &BC00,6:OUT &BD00,31
5 OUT &BC00,7:OUT &BD00,34:BORDER 0
6 POKE &B7C6,&40:WINDOW 1,40,1,24
7 WINDOW#2,1,40,20,25:PAPER#2,3:INK 3,13:WINDOW#1,1,40,25,25:PAPER#1,2:INK 2,9
8 MEMORY 2048-1-6*80
9 GOSUB 100:GOTO 200:END
10 POKE &B7C6,&0:POKE &B7C4,48:RETURN
20 POKE &B7C6,&40:POKE &B7C4,0:RETURN
30 GOSUB 10:WINDOW SWAP 0,2:RETURN
40 GOSUB 20:WINDOW SWAP 0,2:RETURN
100 FOR w%=0 TO 7*2048 STEP 2048:FOR i%=1568+w% TO 1567+w%+6*80:POKE i%,&FF:NEXT:NEXT:RETURN:REM cls
200 GOSUB 10:PRINT#2,"window#2":GOSUB 20
210 GOSUB 30:LOCATE 19,3:PRINT"X":GOSUB 40
220 PRINT#1,"Window #1 status line";
230 'memory 5000:save"ovs",a:memory 1567

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Overscan dla ubogich czyli 6128 z 1kB dla BASICA ;)
« Odpowiedź #1 dnia: 2022.05.20, 21:24:48 »
Na emulatorze sie wiesza po wyświetleniu szarego paska na górze, reszta granatowa, żadnych napisów. Co to ma robić bo nie czaję?
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

McArti0

  • ***
  • Wiadomości: 113
Odp: Overscan dla ubogich czyli 6128 z 1kB dla BASICA ;)
« Odpowiedź #2 dnia: 2022.06.29, 15:26:27 »
Dorzuć MODE 1 w pierwszej linii np.