Chciałbym donieść że zapadła decyzja by przenieść przygody tego śmiałka z pejczykiem, na naszą zacną platformę.
Inicjatorem tego pomysłu jest znany tu od niedawna Gotham, zapalony jak neonówka programista w C.
Od paru dni zawracał mi głowę i nawet się nieco poróżniliśmy w poglądach co do sposobów i kolejności w jakiej trzeba się zabrać za pewne sprawy. Ale mniejsza...
Może wpierw spójrzmy jak to wygląda na innych platformach. Ta gra ma spooooro części, a chodzi nam o tę:
http://www.mobygames.com/game/castlevania/screenshotsI jak i jak??
Mamy też kompletne mapy i sprajty z wersji na NES-a, o tutaj:
http://www.nesmaps.com/maps/Castlevania/CastlevaniaBGonly.html Łeeee no to z górki.
Tylko żeby to zrobić na CPC w 16 kolorach to trzeba poszerzyć pikselki, a tym samym wywalić połowę z nich.
A pierwszy poziom po takiej drastycznej operacji, jeszcze przed pikselowymi poprawkami, wygląda tak jak na obrazkach poniżej. W ostatnim jest paleta jaka będzie we wersji na Plusa. Z okazji że port na C64 ma podobnej szerokości piksele można się spodziewać że troszkę się nią będziemy inspirować.
Pokrojenie tak skonwertowanej grafy na ekrany jest łatwe, ale zajmuje tyle miejsca że nawet pierwszy poziom nie zmieściłby się na stronie dyskietki, a jest ich kilkanaście. Więc trzeba to podzielić na "kafelki", które się powtarzają. Zapisać każdy z nich tylko raz, oraz rozmieszczenie ich na planszy. Tak 8x8 by było w sam raz, i wstępne szacunki wskazują że wszystkie poziomy powinny się zmieścić w maks 30KB.
Jak niektórzy pamiętają pisuję tylko w Basicu, Gotham pracuje w pikselkach i doszkala się o CPC, a tymczasem już w tym momencie przydałaby mi się procedura w asemblerze, która przenosi z bufora taki kafelek na ekran rozsiewając odpowiednie bajty gdzie trzeba. Tygrys się zaoferował i coś tworzy, ale może ktoś inny nie mniej zdolny ma więcej czasu. Moje GG stoi otworem. Spec od Z80 potrzebny, wyjaśnię co to ma robić.
Na razie korzystam z tricku jaki tu kiedyś opisywałem do wąskich kolorowych literek. Tyle że z 2x8 w 16kol łączone po 4. To nie będzie tak szybkie jak Asm, ale o niebo szybsze niż PEEK i POKE.
I za parę dni powinienem tu wstawić DSK ze surową jeszcze prezentacją wszystkich leveli.
A jak dobrze pójdzie to i sprajtów. Ale tu by mi się przydała pomoc, może ktoś umie zamieniać animowanego GIFa na poszczególne klatki wklejone na obrazku obok siebie. Każda pomoc w tym mile widziana.
Sprajty wyglądają na 3 kolorowe czyli po 2bity na piksel a nie 4 jak tła. I na moje mogłoby tak zostać. Tylko trzeba je potraktować tak jak resztę grafiki, aby ludki nie były za grube. No i to na razie tyle.
Sugestie i komentarze, pochwały i zażalenia - wszystkie mile widziane.