forum speccy.pl

ZX Spectrum => EMULATORY => Wątek zaczęty przez: Abrimaal w 2011.11.10, 01:27:30

Tytuł: Nowe Kolory (Spin Emu)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2011.11.10, 01:27:30
Emulator Spin (http://ftp://ftp.worldofspectrum.org/pub/sinclair/emulators/pc/windows/zxspin0.666.zip) posiada możliwość korygowania kolorów i tworzenia własnych palet.
Tutaj (http://abrimaal.pro-e.pl/network/palette.zip) do ściągnięcia definicje kilkunastu palet kolorystycznych, dzięki którym Wasze ulubione programy nabiorą nowej jakości.
Kod z pliku trzeba skopiować i wkleić w sekcję [Palettes] w pliku spin.ini emulatora zastępując istniejące dane.

Będziecie mogli zagrać np. w kolorach Commodore 64 lub specjalnych 15-kolorowych paletach.
Więcej o paletach 15-kolorowych:
Zamiast standardowego zestawu czarny + 7 kolorów dark + 7 kolorów bright, jest 15 unikalnych.
Paleta 0.1 - kolory dark (BRIGHT 0) pozostały niezmienione, kolory bright są nowe: jest np. pomarańczowy czy fiolet.
Paleta 0.2 - to samo, tylko kolor 2 (odcienie czerwieni) są zamienione, dlatego, że zmodyfikowany czerwony jest ciemniejszy od zwykłego czerwonego.
Paleta 0.3 - zmodyfikowana jest większość kolorów, testowana na kilkuset grach, najbardziej adekwatna dla spragnionych wrażeń ;) jednak do grania w Rainbow Islands i oglądania rozmaitych demo, radzę używać oryginalnej palety Spectrum.  8)

Jeśli stworzycie jakieś nowe ciekawe kompozycje, np. do konkretnej gry, wklejcie definicję palety.

Tutaj można obejrzeć filmy:
http://www.youtube.com/watch?v=AhZJAm102Qo (http://www.youtube.com/watch?v=AhZJAm102Qo)
http://www.youtube.com/watch?v=14ty2QpuVP0 (http://www.youtube.com/watch?v=14ty2QpuVP0)
http://www.youtube.com/watch?v=ZPDK3ov3NRc (http://www.youtube.com/watch?v=ZPDK3ov3NRc)


Tytuł: Odp: Nowe Kolory (Spin Emu)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2011.11.16, 02:03:15
Update +3 nowe palety (MSX1, Mattel Aquarius i coś tam jeszcze) od Nitturo z youtube.
Plik poniżej.
Tytuł: Odp: Nowe Kolory (Spin Emu)
Wiadomość wysłana przez: VELESOFT w 2011.11.27, 13:28:57
Same palette effects is used in my ZX emulator (SNAPER) for SAM COUPE computer. Contain comfortable palette editor. Each palette can be saved and used for run any ZX snapshots.

http://velesoft.speccy.cz/sam_zx128.htm (http://velesoft.speccy.cz/sam_zx128.htm)

(http://velesoft.speccy.cz/samcoupe/snaper/snaper03-4.png)
(http://velesoft.speccy.cz/samcoupe/snaper/extreme-sam.png)
(http://velesoft.speccy.cz/samcoupe/snaper/cybernoid2-sam.png)
Tytuł: Odp: Nowe Kolory (Spin Emu)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2011.11.27, 23:59:29
Yes, I thought about special 15-colour palettes for individual games, and SAM is not needed here,
cos the palette editor is built in the Spin emu.
By now I've implemented palettes from other computers and made 3 own palettes generally for all colourful games.

If you make a palette for a specific ZX game, please share it here (as RGB or HEX).
Remember that colours 0 and 8 (originally black with and without bright) must be the same value.
Otherwise we would see squares in the background which usually is black,
and only black may be used together with the dark and bright colours.
Tytuł: Odp: Nowe Kolory (Spin Emu)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2011.11.28, 13:14:49
Yes, I thought about special 15-colour palettes for individual games, and SAM is not needed here,
cos the palette editor is built in the Spin emu.

But it's better to have Sam Coupe than to use an emulator. ;)
Tytuł: Odp: Nowe Kolory (Spin Emu)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.01.21, 00:36:06
Kończę z robieniem fikcyjnych palet, jako mix RGB, które działają w Spin .666
Tutaj ostatnie update i przerzucam się na ULA+

O ULA+ tutaj (http://www.speccy.pl/forum/index.php/topic,218.0.html)
O przerobionych grach tutaj (http://www.speccy.pl/forum/index.php/topic,322.0.html)