Autor Wątek: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)  (Przeczytany 75963 razy)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #105 dnia: 2012.05.24, 23:47:18 »
Dzięki. W załączniku to samo, tylko ze screenem.
AY Music, ULA plus.

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #106 dnia: 2012.05.30, 14:54:57 »
Dosyć ciekawa sprawa.
Jest gra http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0002099
chciałem ją przerobić na kraka, bo POKE'i są:
http://www.the-tipshop.co.uk/cgi-bin/info.pl?wosid=0002099
Sprawdzam... a tu nie działa. Dziwne.

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #107 dnia: 2012.05.30, 15:01:56 »
Hmm.
A może poczekajmy na Ralfa, który przygotowuje normalną wersję tej gry (w miejsce 1-bitowego chłamu).
http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?t=39602

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2050
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #108 dnia: 2012.06.14, 10:09:49 »
Poprawiony Netherworld - jak się przyjrzałem to się okazało, że przełączanie jest źle robione i wybranie drugiej poprawki włączało wszystkie kolejne ;)

A dodatkowo opcja wyboru dźwięku - beeper/AY, screen i "ładniejszy" selector :)
« Ostatnia zmiana: 2012.06.14, 11:06:15 wysłana przez matofesi »

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #109 dnia: 2012.06.15, 03:57:55 »
Do trainera Cybernoid 1 dodany wybór źródła dźwięku (AY/Beeper).
To już ostateczna zmiana, chyba, że zachce mi się zrobić menu w assemblerze z jakąś muzyką w tle.
« Ostatnia zmiana: 2012.06.17, 00:06:42 wysłana przez Abrimaal »
AY Music, ULA plus.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2050
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #110 dnia: 2012.06.15, 07:08:56 »
To co to za wybór jak może nie działać? ;)

Jak dotrę do komputera to ci napiszę co zrobić, żeby zawsze działało :)

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2050
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #111 dnia: 2012.06.26, 11:05:40 »
Bouncing Ball Redux x 3 trainer

Wieczne życie, zatrzymanie czasu i pełna nietykalność. Przy dwóch ostatnich dodatkowo włączany jest "killer" - po wciśnięciu przez chwilę i zwolnieniu równocześnie Q i T odpalana jest procedura "śmierci" - jest to potrzebne, bo niestety w dalszych levelach są miejsca, gdzie można wpaść w dziurę z której nie da się wyskoczyć.

Przy włączonej nietykalności trzeba też uważać na plansze w których na samym dole znajdują się jakieś "zabijacze" - bomby, kolce itp. - jak się wpadnie w coś takiego to gra przeskakuje do pierwszego levela.

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #112 dnia: 2012.06.26, 12:59:11 »
MAT:


oo, wielkie dzięki. Być może będzie to miało teraz jakiś sens. ;) ;)

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #113 dnia: 2012.06.26, 23:00:34 »
No nareszcie da się pograć! ;)
Zapodaję. ;)
Thx.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #114 dnia: 2012.06.27, 00:48:55 »
Jeśli już jesteśmy przy "piłkarskich" grach to przydałoby się zrobić trainer do I, Ball 1 i 2
AY Music, ULA plus.

jury

  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #115 dnia: 2012.06.27, 14:28:27 »
Hmm.
A może poczekajmy na Ralfa, który przygotowuje normalną wersję tej gry (w miejsce 1-bitowego chłamu).
http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?t=39602


Jajks. Wygląda niegrzecznie :D

http://www.worldofspectrum.org/forums/showpost.php?p=631643&postcount=33

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #116 dnia: 2012.06.27, 14:40:13 »
Tak, to o złodzieju. ;)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #117 dnia: 2012.07.04, 01:05:19 »
Był Dan Dare 2, to teraz czas na "trójkę". "Jedynki" raczej nie będzie z mojej strony bo pamiętam że była dość nudna.
Trainer taki sobie, nie mogłem znaleźć POKE dla nietykalności, szczególnie gdy leci się przez tunel do następnego poziomu,
ale nieskończona ilość żyć rekompensuje to, w końcu to ma być ułatwiona gra a nie action replay.
Paleta dla ULA+ też dodana.
AY Music, ULA plus.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #118 dnia: 2012.08.02, 18:40:38 »
Mam problem z grą, potrzebuję pomocy (Mat, jesteś tu?)
Chciałbym zrobić trainer do Lightforce, ale przy uruchomieniu z mojego kodu nie ma w grze wrogów,
a po pewnym czasie gra się wiesza. Nie zmieniałem nic w głównym bloku z grą.
Mój kod wygląda tak:
ORG 62536
DI
CALL 57528 ;wywolanie muzyki
LOOP
HALT
CALL 57534 ;granie muzyki
KEY1
LD BC,63486 ;klawisze 1,2 zmieniają paletę dla ULA+
IN A, (C)
BIT 0,A
JR NZ, KEY2
LD BC,62332
CALL 62332
KEY2
LD BC,63486
IN A, (C)
BIT 1,A
JR NZ, ZIRO
LD BC,62434
CALL 62434

ZIRO
LD BC,61438 ;start gry klawisz 0
IN A, (C)
BIT 0,A
JR Z,GAME
SPC
LD BC,32766 ;start gry spacja
IN A, (C)
BIT 0,A
JR Z,GAME
JOY
LD BC,31 ;start gry joystick
IN A, (C)
BIT 4,A
JR NZ,GAME
JR LOOP

GAME EI
CALL 57528 ;wyłączenie muzyki
CALL 39472 ;gra
Nie wiem, co tutaj jest źle, że ten sam plik działa dobrze z Basic a wywolany z asm wiesza się
AY Music, ULA plus.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2050
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #119 dnia: 2012.08.03, 09:40:13 »
Po pierwsze - z twoim loaderem nadpisujesz część kodu. W oryginale główny blok ładuje się pod adres 24800 i ma 32427 bajtów długości czyli kończy się pod 57227. O ile muzykę i odpalacz ładujesz odpowiednio wysoko o tyle na sam koniec ładujesz skompresowanego screena pod 50000 i tak też skaczesz, żeby go rozpakować. I to rozwala część gry (ostatnie ~7 kilo) - prawdopodobnie grafikę. Zmień kolejność - najpierw screen, rozpakować, POKE na zmianę adresu kanału, żeby kolejne pliki nie psuły screena potem twój odpalacz, muzyka i główna część i wtedy powinno być ok.

Co do cytowanego przez ciebie kodu - musisz napisać coś więcej, bo nie widzę powodu, żeby miał nie działać poza tym, że CALL 62332 skacze do ciągu bajtów 243 (DI) - wygląda trochę jak skok w kartofle, choć po tych wszystkich DI dochodzi we właściwe (jak mi się wydaje) miejsce. Nie wiem co tam miałoby się zawieszać a ULA+ nie sprawdzę, bo nie mam żadnego emu, które by to obsługiwało.

Na moje oko poza nadpisywaniem kodu przez screen nie widzę tu jakichś wielkich nieprawidłowości.