Autor Wątek: Klon na bazie ZX Max 128  (Przeczytany 45643 razy)

skoti

  • *****
  • Wiadomości: 749
  • Miejsce pobytu:
    Polska
Odp: Klon na bazie ZX Max 128
« Odpowiedź #135 dnia: 2018.03.30, 22:16:31 »
Masz może wolne kostki do odstąpienia ?

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: Klon na bazie ZX Max 128
« Odpowiedź #136 dnia: 2018.03.30, 22:20:31 »
Hmm nie bardzo jest to efekt deszczu taki jak w 128K, ponieważ w implementacji odczyt z portu #7FFD jest wyłączony, a przy pamięciach statycznych nie ma potrzeby przejmować się odświeżaniem pamięci.

skoti: spróbuj triku z kondensatorami.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

zaxon

  • *****
  • Wiadomości: 4689
Odp: Klon na bazie ZX Max 128
« Odpowiedź #137 dnia: 2018.03.30, 22:28:35 »
Hmm,  chyba nie wiecej tych pamieci ale poszukam bo przeważnie zamawiam co potrzebuje x2 . Ogolnie, to cały ten projekt Maxa to jest poki co to ciekawostka , wsad do Altery jest niedopracowany i wychodzi to co wychodzi. Do tego , jestes 100% pewien ze nie masz jakiegos buga na PCB? Części właściwe? Pytam bo pare razy mi sie zdażyło ze woreczek ze sklepu ładnie opisany i zamówiony z rezystorami 180 ohm a w srodku były 180 Kohm rezystory.  Do tego , przy takich konstrukcjach , warto zmontowac za jednym zamachem  2 płyty, wtedy wiadomo że nie ma głupich błędów w montażu albo problemów typu, walnieta płytka czy, podstawka ktora nie łączy.
Siedem kilo smalcu,gesich jajek kopa,zeby moc to polknac tegiego trza chlopa. GG 3456993

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: Klon na bazie ZX Max 128
« Odpowiedź #138 dnia: 2018.03.30, 22:50:58 »
Zaxon, chyba masz kości 55ns lub 70ns. Może ktoś ma wolne 100-120ns i na nich warto spróbować. Z tego co patrzę na zdjęcia od Dona, on użył układów 100ns.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

zaxon

  • *****
  • Wiadomości: 4689
Odp: Klon na bazie ZX Max 128
« Odpowiedź #139 dnia: 2018.03.30, 22:59:15 »
Klaudiusz  Skoti pisał ze ma HM pamieci w wersji 70,80 i 100 ns pare postow temu..... Wiec wykluczyłem pamieci.  Do tego jaki jest sens robić klona na pamięciach ktore już chyba tylko najstarsi chinczycy na aliexpress pamietają? Ogolnie, ten cały MAX  to kupa , po prostu i zwyczajnie. :P
Siedem kilo smalcu,gesich jajek kopa,zeby moc to polknac tegiego trza chlopa. GG 3456993

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: Klon na bazie ZX Max 128
« Odpowiedź #140 dnia: 2018.03.30, 23:07:16 »
Fakt przeoczyłem.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

skoti

  • *****
  • Wiadomości: 749
  • Miejsce pobytu:
    Polska
Odp: Klon na bazie ZX Max 128
« Odpowiedź #141 dnia: 2018.03.30, 23:40:26 »
Mam pcb w wersji bez divmmc też rysowane przeze mnie które służyło mi do testów. Właśnie sprawdziłem i na nim mam to samo.
Czyli wykluczam problem z PCB. W tej chwili na 99% jestem pewien że tak jak pisał zaxon problem jest na styku pamięci - altera.
Chociaż bardziej skłaniam się ku jakiemuś bugowi we wsadzie. Obejrzałem dzisiaj kilkanaście dem i bardzo często problem w danej produkcji pojawia się
tylko na niektórych efektach. Shock czy BigThings natomiast idą bez zająknięcia, czyściutko. W Mescaline są pojedyncze dropy. Dizzruptor się wiesza więc
coś z wsadem jest nie tak.  Wiadomo też że nie będzie 100% zgodności ale liczyłem na deczko więcej ;) Wersja Maxa 48k sprawuje się świetnie.
Poza tym problemem całość jest stabilna i działa bardzo fajnie.

zaxon

  • *****
  • Wiadomości: 4689
Odp: Klon na bazie ZX Max 128
« Odpowiedź #142 dnia: 2018.03.30, 23:57:53 »
Wiec masz "prawie" klona 128 ;) Nie ty pierwszy ;)  BTW, rownolegle demka przetestowałem na JS128 ....działają. :D
Siedem kilo smalcu,gesich jajek kopa,zeby moc to polknac tegiego trza chlopa. GG 3456993

skoti

  • *****
  • Wiadomości: 749
  • Miejsce pobytu:
    Polska
Odp: Klon na bazie ZX Max 128
« Odpowiedź #143 dnia: 2018.03.31, 00:35:36 »
No nic. Załatwię gdzieś pamięci to zobaczymy. Chińczycy mają ale to miesiąc czekania :(
A JS128 -  wiadomo ;)

zaxon

  • *****
  • Wiadomości: 4689
Odp: Klon na bazie ZX Max 128
« Odpowiedź #144 dnia: 2018.03.31, 00:41:57 »
Pierwsze co,  to załatw sobie poprawny wsad do Altery. Bo bez tego to jakbys nie kombinował to nic nie zdziałasz.
Siedem kilo smalcu,gesich jajek kopa,zeby moc to polknac tegiego trza chlopa. GG 3456993

silenter

  • *****
  • Wiadomości: 1337
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa/Radzymin
Odp: Klon na bazie ZX Max 128
« Odpowiedź #145 dnia: 2018.03.31, 08:35:20 »
A może warto by było potestować na ciut szybszej Alterze - 10n ?
128k +2 UK issue 1, JS128, FDD3000 in restoration, ZAXON MGT +D, PEAR AmpY, Pear ExEar :), PEAR TI-OF-TTL+FDD35, co to tu robi??? => 2xCDTV&A500

https://soundcloud.com/silenter

https://www.youtube.com/channel/UCKZhL7Lq1zUDDnRDTJKhN4A

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: Klon na bazie ZX Max 128
« Odpowiedź #146 dnia: 2018.03.31, 11:22:40 »
Nie ma znaczenia, tak samo jak szybkość pamięci (testowane do 120ns i nadal jest problem). Sygnały /WR i /RD nie trafiają/nie są trzymane w odpowiednich ramach czasowych dla pamięci ekranu. Piszę z Donem w tej sprawie.

Na razie w ruch ida dodatkowe kondensatory dla linii /VWR i /VRD układu VRAM (U4).
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

skoti

  • *****
  • Wiadomości: 749
  • Miejsce pobytu:
    Polska
Odp: Klon na bazie ZX Max 128
« Odpowiedź #147 dnia: 2018.03.31, 11:35:42 »
Klaud dzięki za zainteresowanie. Przypominam sobie teraz, że podobny problem miałem w MAX-ie chyba przy kościach od UT ale był dużo mniej zauważalny.
Miałem jeszcze kostki NEC  i Sony i na nich już było OK.
Fajnie gdyby to zadziałało na HM są chyba najbardziej popularne/dostępne.

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: Klon na bazie ZX Max 128
« Odpowiedź #148 dnia: 2018.03.31, 12:57:35 »
Najlepiej jakby działał na współczesnych 6C1008 lub podobnych. Te Hitachi HM są archaiczne.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: Klon na bazie ZX Max 128
« Odpowiedź #149 dnia: 2018.04.04, 09:12:47 »
Na razie dobrych wiadomości brak. Wygląda na to, że ten "syf" wychodzi z Altery. Nie ma znaczenia, czy ona jest szybka (10ns) czy wolna (15ns), śmieci zostają. Kondensatory nie pomagają.

Mam gdzieś szybsze Altery (7ns), ale na razie na te zabawę czasu brak. Tym bardziej, że nie będę przerabiał sprawnego Maxa i2.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76