ZX Spectrum > PROGRAMOWANIE

manic miner

(1/2) > >>

timex2048:
czym mam to skompilować na emulatorach assembler tego nie bierze

RafalM:
To jest kod asemblera.

Natomiast różne asemblery Z80 różnią się trochę składnią. Instrukcje są z reguły takie same, ale są różnice w makrach, instrukcjach dodatkowych itp np. jedne używają DEFB do wskazania że nastąpi ciąg bajtów a inne BYTE. Stąd mogą być problemy w kompilacji.

Jakiego asemblera używasz i jaki dostajesz błąd?

Tygrys:
Przesłany kod źródłowy bez problemu skompilowałem za pomocą kompilatora 'pasmo'.
W ostatniej linijce musiałem dopisać 'END START', co pozwala pasmo na wygenerowanie właściwego loadera w basicu, który umożliwia automatyczny start programu. Sama kompilacja wyglądała tak: pasmo --tapbas manic.txt manic.tap

Kod źródłowy nie zawiera grafiki więc nie da się z niego zbudować pełnej gry, a sam listing ma charakter edukacyjny.

Szuwarek:
ale to jest Jet Set Willy a nie Manic Minner

Tygrys:
Racja ;) Nie zmienia to jednak faktu, że kody są jakie są i pełnej gry z tego nie można zbudować.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej