ZX Spectrum > PROGRAMOWANIE

Co robi ten kod?

(1/1)

Abrimaal:
Znalazłem to w loaderze gry przed ładowaniem screenu. Niby pętla, po co mu wartość zmiennej FRAMES?
To jest gra dla 128k.

--- Kod: ---40960  LD E,H
40961  INC HL
40962  LD (23672),HL  {FRAMES}
40965  LD A,H
40966  OR L
40967  JR NZ,40972
40969  INC (IY+064)
40972  PUSH BC
40973  PUSH DE
40974  CALL 14446

--- Koniec kodu ---

Phonex:
To nie pętla, tylko zwiększanie trzy-bajtowego FRAMES. Po co? Może korzysta w innym miejscu loadera?
CALL 14446 wygląda dziwacznie. Wywołuje procedurę drukującą tekst w linii 21, z kolorowymi paskami (jak np. Tape Loader) ale nie dość że w środku procedury, to jeszcze w środku rozkazu! W dodatku jest jakiś bałagan ze stosem.
Najlepiej uruchomić to krok po kroku i obejrzeć.

Abrimaal:
Ten loader wygląda na przeróbkę z turbo na standardowy, może potrzebne mu to do sterowania szybkością (?). To co można napisać w kilkudziesięciu bajtach (ładowanie bloków gry do różnych banków) zajmuje 1770 b. Na razie wszystko idzie po mojej myśli, gdyby pojawiły się trudności, odezwę się.

Phonex:
1770b? To coś przypomina.
Taką długość miał loader od Speedlocka. Jeżeli to jest loader Speedlocka albo jego przeróbka, to większość zawartości to ściema ;)
Jaka to gra?

Abrimaal:
Army Moves dla 128k, ładuje całą grę (2 części) używająć standardowej CALL 1366. Jako pierwszy jest ten blok 18B, wygląda to na jakiś fragment "większego kodu", są też mniejsze (!) bloki 2 i 4 bajty. To chyba jakiś crack ze snapshotu (czy jakiegoś freeze) i wszystko ładowane jest powyżej tego loadera. Najniższy adres ładowania to 33632. Zastanowił mnie tylko ten pierwszy blok, że ładowany jest przed screenem.
Loader 1770B wgrywa się pod 32768, startuje od 33939, a jego właściwa część jest pod 33447
Ciekawe jest że obie części gry są "schowane" w bankach. Jeśli wpisze się ułatwienia przez POKE w 1 części i przejdzie do drugiej (password: 27351 lub POKE 32288,195), wracając póżniej do pierwszej części ładowana jest ona z banków w całości (nie pamięta wpisanych wcześniej POKE).

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej