Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
RÓŻNOŚCI / Odp: Koniec Z80
« Ostatnia wiadomość wysłana przez tapy dnia Wczoraj o 20:08:59 »
Nie ma co się przejmować, kolejne Harlequiny pewnie będą na eZ80, bo ten będzie produkowany nadal ;D
2
RÓŻNOŚCI / Odp: Koniec Z80
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Maryjan dnia Wczoraj o 20:05:10 »
Ale chyba tylko Porter z okazji takiego wydarzenia.
3
RÓŻNOŚCI / Odp: Koniec Z80
« Ostatnia wiadomość wysłana przez trojacek dnia Wczoraj o 19:00:10 »
Jestem za :)
4
RÓŻNOŚCI / Odp: Koniec Z80
« Ostatnia wiadomość wysłana przez tooloud dnia Wczoraj o 18:55:54 »
14 czerwca, piątek, może jakieś piwko z tej okazji -> Tygrys?
5
PROGRAMOWANIE / Odp: duszki Manic miner i jet set willy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zielony64 dnia Wczoraj o 18:18:56 »
Ok dzięki Panowie to już jest jakiś trop ;)
6
WSPÓŁCZESNE KLONY / Odp: Zaprogramowanie EPM7128S do ZX Max 128
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Atlantis dnia Wczoraj o 17:57:37 »
No i jednak nie miałem szczęścia...
Przeprowadziłem następującą procedurę:
  • Wylutowałem rezystor R9
  • Wyjąłem wszystkie układy scalone z podstawek
  • Spróbowałem ponownie wykryć/zaprogramować CPLD - bez rezultatu. Pomimo tego, że próbowałem na wszystkich posiadanych egzemplarzach Altery.
  • Podpiąłem napięcie (nieco powyżej) 12V z zasilacza impulsowego do OE1 (pin 84) przez rezystor 1k oraz podłączyłem główne zasilanie. Ponowiłem próbę wykrycia/zaprogramowania układu. Niestety i tym razem się nie udało, za to scalak zrobił się bardzo ciepły. Z uwagi na to z innymi egzemplarzami już nie próbowałem.

JTAG pewnie zablokowany.
Mogę Ci je zaprogramować lub odblokować , jak mi je wyślesz.

Jeśli ta propozycja jest nadal aktualna, to chętnie z niej skorzystam. Mam w tej chwili siedem egzemplarzy tego CPLD. Z jakiegoś powodu nie jestem w stanie ich zaprogramować, a mam złożony egzemplarz komputerka, który działa po przełożeniu zaprogramowanego egzemplarza. Jeśli byłaby taka możliwość, to wysłałbym je wszystkie i poprosiłbym o ich zaprogramowanie wsadami do ZX Max 128 (Issue 3) oraz  ZX Max 48 (Issue 2).
7
RÓŻNOŚCI / Koniec Z80
« Ostatnia wiadomość wysłana przez tapy dnia Wczoraj o 17:34:15 »
Zilog ogłosił zakończenie produkcji Z80 i jego peryferii oraz Z180 po 14 czerwca 2024, po prawie 50 latach produkcji Z80 CPU (szkoda, że nie udało się się dobić do tego półwiecza).
8
PROGRAMOWANIE / Tworzenie nowej gry
« Ostatnia wiadomość wysłana przez BOOTY_Oscar dnia Wczoraj o 16:28:38 »
Przepraszam jeśli dubluje wątek ale nie widziałem nigdzie podobnego. Dziękuję za przyjęcie na listę forumowiczów. Widziałem gdzieś informacje, że znajdę tu zdolnych koderów do stworzenia nowej gry na Spectrum. Mam pewien pomysł na grę w klimacie gry COBRA i widzę potencjał na rozwój marki, o której myślę ale niestety nie znam się na pisaniu kodu za to mam bogate doświadczenie growe i myślę że całkiem ciekawy pomysł. Czy możecie mi pomóc z tym projektem? Z kim powinienem pogadać? Na grupie facebookowej też mnie tu przekierowano :D Ajudo!
9
PROGRAMOWANIE / Odp: duszki Manic miner i jet set willy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez matofesi dnia Wczoraj o 15:54:35 »
Patrząc na szybko masz sprite'y 16x16 przechowywane w pamięci jako bloki po 32 bajty - 8 pikseli na bajt, dwa bajty na linię sprite'a. Przepisywanie tego do UDG trzeba by robić przeskakując o dwa bajty - zaczynasz od adresu początku bloku, przepisujesz 8 bajtów co dwa bajty potem początek+1 i to samo potem początek+16 i początek+17.
Tyle, że to głupiego robota - lepiej jak napisał ZX Freeq wziąć jakieś normalne narzędzie do tego przeznaczone w którym można ustawić szerokość wyświetlanego bloku i przeglądać sobie zawartość RAMu graficznie.
10
PROGRAMOWANIE / Odp: duszki Manic miner i jet set willy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zielony64 dnia Wczoraj o 15:00:25 »
Chodzi mi o dane w postaci ciągu liczb tworzących danego sprite'a  bo po przepisaniu tego do np. ZX SPECTRUM UGD EDITOR  w ogole nie przypomina tego co podczas gry rozumi  em, że jest tam zastosowany jakiś trik  w celu płynnej animacji  ale jakoś początkowo trzeba było narysować tego sprite'a  :)
Strony: [1] 2 3 ... 10