Autor Wątek: Uszkodzony Timex2048  (Przeczytany 6224 razy)

dfg

  • *
  • Wiadomości: 5
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Uszkodzony Timex2048
« dnia: 2023.02.03, 09:41:25 »
Witam wszystkich i dziękuję za przyjęcie do grupy.
Objawy: zewn. ramka obrazu jest, w środku migają kolorowe kwadraty i inne wzory. Po wyłączeniu i włączeniu za każdym razem inne.
4 kości ramu chłodne, za to procesor po ok. 10 min. bardzo gorący.
Nie mam narzędzi, ani fachowej elektronicznej wiedzy, żeby coś więcej sprawdzić. Dlatego proszę Was uprzejmie o jakieś sugestie, zanim wyślę komp. do naprawy.
Pozdrawiam!

P.S. Gdyby ktoś logicznie pytał, po co piszę na forum, skoro nie znam się na elektronice i i tak będę musiał oddać komputer do fachowca, to wyjaśniam, że mam tu niedaleko zakład naprawy RTV, który co prawda nie zna się na starych kompach, ale jeśli dowiem się np. że to na 100% procesor, to kupię go w inernecie, zaniosę obok do wlutowania i nie będę musiał wysyłać Timexa do innego miasta :-)

KWF

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: Uszkodzony Timex2048
« Odpowiedź #1 dnia: 2023.02.03, 10:29:06 »
... ale jeśli dowiem się np. że to na 100% procesor, to kupię go w inernecie, ...

Obawiam się. że nie znajdziesz wróżbitów na tym forum, którzy postawią 100% diagnozę publicznie i na odległość.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

emdek

  • *
  • Wiadomości: 34
  • Miejsce pobytu:
    Sulęcin
Odp: Uszkodzony Timex2048
« Odpowiedź #2 dnia: 2023.02.03, 12:01:45 »
Ale film z tymi migającymi kwadratami można by zestawić ze wzorami z instrukcji serwisowej...
--
Gumiaka brak, może kiedyś..
Choć nostalgia za Timexem 2048 trzyma..

m0b

  • *****
  • Wiadomości: 801
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Uszkodzony Timex2048
« Odpowiedź #3 dnia: 2023.02.03, 13:36:56 »