Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 7 8 [9] 10
81
WSPÓŁCZESNE KLONY / Odp: Zaprogramowanie EPM7128S do ZX Max 128
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Atlantis dnia 2024.04.18, 17:57:37 »
No i jednak nie miałem szczęścia...
Przeprowadziłem następującą procedurę:
  • Wylutowałem rezystor R9
  • Wyjąłem wszystkie układy scalone z podstawek
  • Spróbowałem ponownie wykryć/zaprogramować CPLD - bez rezultatu. Pomimo tego, że próbowałem na wszystkich posiadanych egzemplarzach Altery.
  • Podpiąłem napięcie (nieco powyżej) 12V z zasilacza impulsowego do OE1 (pin 84) przez rezystor 1k oraz podłączyłem główne zasilanie. Ponowiłem próbę wykrycia/zaprogramowania układu. Niestety i tym razem się nie udało, za to scalak zrobił się bardzo ciepły. Z uwagi na to z innymi egzemplarzami już nie próbowałem.

JTAG pewnie zablokowany.
Mogę Ci je zaprogramować lub odblokować , jak mi je wyślesz.

Jeśli ta propozycja jest nadal aktualna, to chętnie z niej skorzystam. Mam w tej chwili siedem egzemplarzy tego CPLD. Z jakiegoś powodu nie jestem w stanie ich zaprogramować, a mam złożony egzemplarz komputerka, który działa po przełożeniu zaprogramowanego egzemplarza. Jeśli byłaby taka możliwość, to wysłałbym je wszystkie i poprosiłbym o ich zaprogramowanie wsadami do ZX Max 128 (Issue 3) oraz  ZX Max 48 (Issue 2).
82
RÓŻNOŚCI / Koniec Z80
« Ostatnia wiadomość wysłana przez tapy dnia 2024.04.18, 17:34:15 »
Zilog ogłosił zakończenie produkcji Z80 i jego peryferii oraz Z180 po 14 czerwca 2024, po prawie 50 latach produkcji Z80 CPU (szkoda, że nie udało się się dobić do tego półwiecza).
83
PROGRAMOWANIE / Tworzenie nowej gry
« Ostatnia wiadomość wysłana przez BOOTY_Oscar dnia 2024.04.18, 16:28:38 »
Przepraszam jeśli dubluje wątek ale nie widziałem nigdzie podobnego. Dziękuję za przyjęcie na listę forumowiczów. Widziałem gdzieś informacje, że znajdę tu zdolnych koderów do stworzenia nowej gry na Spectrum. Mam pewien pomysł na grę w klimacie gry COBRA i widzę potencjał na rozwój marki, o której myślę ale niestety nie znam się na pisaniu kodu za to mam bogate doświadczenie growe i myślę że całkiem ciekawy pomysł. Czy możecie mi pomóc z tym projektem? Z kim powinienem pogadać? Na grupie facebookowej też mnie tu przekierowano :D Ajudo!
84
PROGRAMOWANIE / Odp: duszki Manic miner i jet set willy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez matofesi dnia 2024.04.18, 15:54:35 »
Patrząc na szybko masz sprite'y 16x16 przechowywane w pamięci jako bloki po 32 bajty - 8 pikseli na bajt, dwa bajty na linię sprite'a. Przepisywanie tego do UDG trzeba by robić przeskakując o dwa bajty - zaczynasz od adresu początku bloku, przepisujesz 8 bajtów co dwa bajty potem początek+1 i to samo potem początek+16 i początek+17.
Tyle, że to głupiego robota - lepiej jak napisał ZX Freeq wziąć jakieś normalne narzędzie do tego przeznaczone w którym można ustawić szerokość wyświetlanego bloku i przeglądać sobie zawartość RAMu graficznie.
85
PROGRAMOWANIE / Odp: duszki Manic miner i jet set willy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zielony64 dnia 2024.04.18, 15:00:25 »
Chodzi mi o dane w postaci ciągu liczb tworzących danego sprite'a  bo po przepisaniu tego do np. ZX SPECTRUM UGD EDITOR  w ogole nie przypomina tego co podczas gry rozumi  em, że jest tam zastosowany jakiś trik  w celu płynnej animacji  ale jakoś początkowo trzeba było narysować tego sprite'a  :)
86
WSPÓŁCZESNE KLONY / Odp: Zaprogramowanie EPM7128S do ZX Max 128
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KWF dnia 2024.04.18, 13:34:15 »
Spróbuję jeszcze procedury z podaniem 12V przez rezystor na OE1 (oczywiście po usunięciu wszystkich innych układów scalonych z płytki). Z tego co widzę w przypadku ZX Max 128 będzie to też wymagało wylutowania R9, bo łaczy on OE1 z linią IOREQ.
Jestem w stanie zrozumieć, że trafiły mi się zablokowane układy - Chińczyk pewnie ich nie sprawdzał. Tylko dlaczego jeden udało mi się zaprogramować i dopiero po tym przestał być wykrywany?

Moim zdaniem wystarczy wylutować R9 (jeden koniec do strony /OE1). Jeśli możesz zmierzyć ile pobiera sama Altera z linii 5 V, będziesz wiedział czy nie jest uszkodzona wewnętrznie. Pobór prądu dla sprawnego układu powinien wynosić ok. 100-150 mA.
87
WSPÓŁCZESNE KLONY / Odp: Zaprogramowanie EPM7128S do ZX Max 128
« Ostatnia wiadomość wysłana przez damik dnia 2024.04.18, 13:16:18 »
Możliwe że wyzionął już ducha, nic nie jest wieczne a te układy z Ali to zwykle podpicowane używki po przejściach.  ;)
88
WSPÓŁCZESNE KLONY / Odp: Zaprogramowanie EPM7128S do ZX Max 128
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Atlantis dnia 2024.04.18, 13:09:41 »
Ok, zamówiłem jeszcze programator USB-Blaster od Kamami, ale na nim efekt jest taki sam.
Przyjrzałem się zachowaniu diodek podczas programowania. PWR świeci cały czas na czerwono, a ACT na chwilę się zapala podczas próby programowania, ale gaśnie po pojawieniu się błedu.
Spróbuję jeszcze procedury z podaniem 12V przez rezystor na OE1 (oczywiście po usunięciu wszystkich innych układów scalonych z płytki). Z tego co widzę w przypadku ZX Max 128 będzie to też wymagało wylutowania R9, bo łaczy on OE1 z linią IOREQ.
Jestem w stanie zrozumieć, że trafiły mi się zablokowane układy - Chińczyk pewnie ich nie sprawdzał. Tylko dlaczego jeden udało mi się zaprogramować i dopiero po tym przestał być wykrywany?
89
PROGRAMOWANIE / Odp: duszki Manic miner i jet set willy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ZX Freeq dnia 2024.04.18, 11:36:07 »
Chodzi o kod czy chodzi o dane ze sprajtami? Za malowanie sprawjtów odpowiada procedura DRAWSPRAITE, rejestr C określa czy ma być nadpisywane czy nie (czyli basicowe OVER 0 lub OVER 1), rejestr DE to adres w pamięci danych sprajta, HL to adres pamięci ekranu, gdzie spraj ma być wydrukowany. A co do grafiki, tp polecam program "Spectrum Analyser" pod windowsa, oprócz wielu opcji, pozwala przeglądać wizualnie pamięć i odpowiednio formatować wymiary sprajtów.
90
WSPÓŁCZESNE KLONY / Odp: Nowy Harlequin...
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Atlantis dnia 2024.04.18, 01:23:02 »
Ok. Nie mogę już edytować mojej wiadomości, ale problem się rozwiązał. Zauważyłem, że lekkie wygięcie płytki wpływa na występowania problemu. Zrobiłem dokładniejsza inspekcję i okazało się, że jeden z pinów nie był przylutowany.
Teraz pozostał jeszcze jeden problem - widzę, że obraz delikatnie faluje. Nie na tyle, żeby to jakoś mocno przeszkadzało. Podejrzewam, że w grach nie będzie to jakoś przeszkadzało, ale już w przypadku tekstu lekkie drżenie obrazu jest dostrzegalne. Nie zauważyłem takiego problemu w innych klonach. Jest na to jakieś lekarstwo?
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10