Autor Wątek: Problemy z Sinclair I i II  (Przeczytany 22712 razy)

andy

  • *****
  • Wiadomości: 1065
  • Miejsce pobytu:
    Kielce Wsch.
Problemy z Sinclair I i II
« dnia: 2013.08.24, 22:17:16 »
Cytuj
Ale jaki sens mają dwa różne gniazda dla joysticków?

Choćby taki, zeby pograć na 2 joye. Pamiętam którąś ze ścian, która pozwalała grę na 2 graczy tylko jako Kempston i Sinclair. Wtedy przerobiłem I/F II dociągając przewodami sygnały do złącza drukarki i doklejając ścieżki, żeby Kemston zagadał...

Co do video to fakt, ale nie wszyscy zdecydują się na ominięcie modulatora.
pzdr
a.
POKE 35899,0  ZX 81, ZX Spectrum +, +2, Harlequin, ZX Max 48 & 128, Spider 48, Chrome 128, TC 2048, divIDE, CPC 464

Ilyad

  • *****
  • Wiadomości: 580
  • Miejsce pobytu:
    Białystok, IV Rzesza Pospolita
Odp: Problemy z Sinclair I i II
« Odpowiedź #1 dnia: 2013.08.25, 16:44:21 »
Ale jaki sens mają dwa różne gniazda dla joysticków? Wystarczy jedno gniazdo plus przełączanie Kempston/Sinclair. Gdyby miały być dwa gniazda, to Sinclair I + Sinclair II, by mogły grać dwie osoby :)
Sinclair I i II "gryzą się" ze sobą
ZX-81, ZX-Pand AY, 48k "gumiak", 48K+, 128K + "Toster", +2 "szarak" 1024k Profi, Masakrator FM, DivIDE 2K11, ZX Evolution rev. C, ZX-Uno, C64, C16 64K, Plus4 + 1541 Ultimate II + SD2IEC

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6831
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Problemy z Sinclair I i II
« Odpowiedź #2 dnia: 2013.08.25, 16:55:52 »
Wiem, że się gryzą, mimo to powstawały gry dla dwóch osób, które wykorzystywały tę właśnie konfigurację.
A tak w ogóle patrzę sobie na ten velesoftowy interfejs i z pewnym smutkiem stwierdzam, że oto powstaje kolejny moduł, który będzie kolidował z innymi. Prawie na pewno będzie się gryzł z divIDE, jak też z Interface 1, jak również z interfejsem stacji FDD3000. Sytuację pogarsza jeszcze mnogość platform sprzętowych, bo model 48 różni się od 128/+2/+3, które też różnią się między sobą, a jest też Timex, który różni się od wszystkich poprzednich konstrukcji. Coś z czymś będzie działać, a z czymś innym już nie, nie da się przenosić plików z karty SD na CF, albo z CF na dyskietkę, itp., itd. Brak w tym wszystkim jakiejś unifikacji.
W miejsce tych kilku interfejsów o architekturze zamkniętej, bardziej by mi się podobała jakaś uniwersalna baza, do której dopinałoby się moduły funkcjonalne. O ile 20 lat temu takie rozwiązanie było nierealne, o tyle w dobie bardzo pojemnych i szybkich układów programowalnych nie jest to już rocket science.
« Ostatnia zmiana: 2013.08.25, 17:19:48 wysłana przez trojacek »

andy

  • *****
  • Wiadomości: 1065
  • Miejsce pobytu:
    Kielce Wsch.
Odp: Problemy z Sinclair I i II
« Odpowiedź #3 dnia: 2013.08.25, 23:04:39 »
Sinclair I i II "gryzą się" ze sobą

Dlatego zastanawiam się też nad uproszczeniem Kempstona Pro z Sinclair I i II oraz Kempston/Cursor na Sinclair oraz Kempston, Będzie to parodia Kempaya z AY-3-8913, Sinclair I, Video, Resetem, gniazdem cartridge'a i stabilizatorem 5V ;)

Cytuj
Wiem, że się gryzą, mimo to powstawały gry dla dwóch osób, które wykorzystywały tę właśnie konfigurację.

Ale w 99% przypadków te gry łykną też konfigurację Kempston + Sinclair, ostatecznie Kempston + redefine...
pzdr
a.
POKE 35899,0  ZX 81, ZX Spectrum +, +2, Harlequin, ZX Max 48 & 128, Spider 48, Chrome 128, TC 2048, divIDE, CPC 464

Ilyad

  • *****
  • Wiadomości: 580
  • Miejsce pobytu:
    Białystok, IV Rzesza Pospolita
Odp: Problemy z Sinclair I i II
« Odpowiedź #4 dnia: 2013.08.26, 12:56:50 »
Ale w 99% przypadków te gry łykną też konfigurację Kempston + Sinclair, ostatecznie Kempston + redefine...
Z ust mi to wyjąłeś.... :D Szczerze to zastanawiam się jak w ogóle taka koncepcja jak standard dżojstika Sinclair przeszła z takim BABOLEM jak konflikt adresów i jeszcze przez tyle lat nikt się nie zorientował ? :o
ZX-81, ZX-Pand AY, 48k "gumiak", 48K+, 128K + "Toster", +2 "szarak" 1024k Profi, Masakrator FM, DivIDE 2K11, ZX Evolution rev. C, ZX-Uno, C64, C16 64K, Plus4 + 1541 Ultimate II + SD2IEC

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2009
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Problemy z Sinclair I i II
« Odpowiedź #5 dnia: 2013.08.26, 13:07:01 »
Moim zdaniem IF2 gryza sie, jak zle jest zrobiona obsluga w programie.
Fizycznie jest to niemozliwe - inaczej gryzlyby sie klawisze 1-5 z 6-0.
Czyli odczyt 6-0 przy wcisnietym jakims 1-5 bylby bledny.
Tymczasem ULA adresuje wiersze (8 po 5 ) liniami A8-A15 i tylko te moga podac swoj stan na linie danych.

andy

  • *****
  • Wiadomości: 1065
  • Miejsce pobytu:
    Kielce Wsch.
Odp: Problemy z Sinclair I i II
« Odpowiedź #6 dnia: 2013.08.26, 14:28:39 »
Ale jak wciśniemy po 3 klawisze w grupach 1-5 i 6-0 to może być problem.
pzdr
a.
POKE 35899,0  ZX 81, ZX Spectrum +, +2, Harlequin, ZX Max 48 & 128, Spider 48, Chrome 128, TC 2048, divIDE, CPC 464

Ilyad

  • *****
  • Wiadomości: 580
  • Miejsce pobytu:
    Białystok, IV Rzesza Pospolita
Odp: Problemy z Sinclair I i II
« Odpowiedź #7 dnia: 2013.08.26, 16:25:05 »
Właśnie problem pojawia się w momencie gdy się strzela na ukosy, a więc na na przykład  raz: 6,8,0 a u drugiego gracza np. 1,4,5 lub podobnie.
pozdr.
ZX-81, ZX-Pand AY, 48k "gumiak", 48K+, 128K + "Toster", +2 "szarak" 1024k Profi, Masakrator FM, DivIDE 2K11, ZX Evolution rev. C, ZX-Uno, C64, C16 64K, Plus4 + 1541 Ultimate II + SD2IEC

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6831
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Problemy z Sinclair I i II
« Odpowiedź #8 dnia: 2013.08.26, 17:43:58 »
A wystarczy wszystkie styki separować diodami, by problem zniknął...
Oczywiście diody w interfejsie, a nie w joysticku :)

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2009
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Problemy z Sinclair I i II
« Odpowiedź #9 dnia: 2013.08.26, 18:28:00 »
Cytuj
Ale jak wciśniemy po 3 klawisze w grupach 1-5 i 6-0 to może być problem.

Na ktorym ZXie tak jest ?

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6831
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Problemy z Sinclair I i II
« Odpowiedź #10 dnia: 2013.08.26, 20:18:23 »
Na pewno ZX Spectrum 16/48 i Timex 2048.

andy

  • *****
  • Wiadomości: 1065
  • Miejsce pobytu:
    Kielce Wsch.
Odp: Problemy z Sinclair I i II
« Odpowiedź #11 dnia: 2013.08.26, 22:04:40 »
Timex 2048 nie miał problemu z Sinclair I i II - joye po prostu nie działały. Przynajmniej w testowanych przeze mnie TC i IF II. Cartridge działał ok.
pzdr
a.
POKE 35899,0  ZX 81, ZX Spectrum +, +2, Harlequin, ZX Max 48 & 128, Spider 48, Chrome 128, TC 2048, divIDE, CPC 464

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6831
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Problemy z Sinclair I i II
« Odpowiedź #12 dnia: 2013.08.26, 22:23:40 »
Nie chodziło mi o interfejs, tylko o problem z wciśniętymi jednocześnie klawiszami.

steev

  • *****
  • Wiadomości: 1362
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: Problemy z Sinclair I i II
« Odpowiedź #13 dnia: 2013.08.26, 22:40:48 »
A wystarczy wszystkie styki separować diodami, by problem zniknął...
Oczywiście diody w interfejsie, a nie w joysticku :)
Czyli problem dotyczy jedynie oryginalnego IF2, tak?
(cały czas się zastanawiam, dlaczego nie zauważyłem takiego zachowania u mnie... ale moje interfejsy joysticków to było solidne DIY :))
Machines should work. People should think.

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6831
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Problemy z Sinclair I i II
« Odpowiedź #14 dnia: 2013.08.26, 23:04:15 »
Pewnie tak, ale nie wiem na pewno, bo zawsze wolałem Kempstona :D