forum speccy.pl
ZX Spectrum => GRY => Wątek zaczęty przez: ZX Freeq w 2022.10.25, 10:15:11
-
Miałem napisać w wątku o nowych grach w 2022, ale ten tytuł zasługuje na osobny wątek. Quake grywalne demo na ZX, nawet na 3.5Mhz daje radę! Na grupach FB już o tym piszą, a tutaj jeszcze nie? :)
https://mechanism.fr/getRecord.php?id=1144 (https://mechanism.fr/getRecord.php?id=1144)
W linku jest odnośnik do portalu i filmiku, a na YT link do ściągnięcia plików SCL i TAP.
-
a tak wygląda na ATMie.
-
Fajne i ciekawe, ale pewnie odbiega nieco układem lokacji od wersji z PC ;D
-
Doom na kalkulatorze (z prockiem z80) tak, ale toto przy całym szacunku do wysiłku i umiejętności koderskich... chyba oślepłem, ale gdzie tam jest Quake?
-
Użyj wyobraźni ;D :P
-
Koledzy, a uruchomiliście u siebie w ogóle? Owszem mapka jest Doomopodobna, ale czy w Doom można było patrzeć w górę i dół? Tu można, tak jak w Quake (klawisze Q i E). ;P
-
Poza faktem, że - z filmiku sądząc - prędkość jest ciut większa oraz pojawiają się ruchome "sprite'y 3D" wygląda to trochę jak stare gry Incentive'a... No chyba, że ja czegoś nie rozumiem i faktycznie jest tu jakiś przełom technologiczny, którego nie zauważam ;)
-
Nie ma tekstur, więc gdzie ten Quake? Póki co bardziej właściwa jest nazwa Freescape NG.
-
Ja bym jednak docenił to co jest zamiast szukać dziury w całym.
To na prawdę świetne osiągnięcie, które kosztowało setki godzin poświęconych na optymalizacje.
-
@Tygrys ale my doceniamy. Tylko nazywanie Freescape'a na sterydach Quake'iem jest moim zdaniem drobnym nadużyciem ;)
-
Wersja alpha 0.5 silnika dla ZX Spectrum 128 i NEXT (28MHz)
https://www.youtube.com/watch?v=rOQbdaqIYH8 (https://www.youtube.com/watch?v=rOQbdaqIYH8)
https://youtu.be/nVFUl0gfH0w (https://youtu.be/nVFUl0gfH0w)
-
No tak... Freescape na sterydach a teraz jeszcze z dopalaniem ;)
Ciekawe swoją drogą, czy ktoś próbował odpalać gry zrobione w oryginalnym Freescape na maszynie dopalonej do 28 MHz?...
-
Powstawanie takich produkcji pozwala stwierdzić, że są ludzie, którym się chce.
Albo jest to jakimś rodzajem wyzwania programistycznego dla nich.
Ciekawy jestem, jaki algorytm odpowiada za synchronizację z ramką.
Jak i też przygotowanie miejsca w pamięci na grafikę.
Bo raczej na 3,5Mhz to w czasie rzeczywistym się nie generuje.
Choć być może ... ?