Autor Wątek: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video  (Przeczytany 20675 razy)

LCD

  • **
  • Wiadomości: 71
  • Miejsce pobytu:
    Wieden/Austria
  • Ciemna moc
    • Strona glówna LCD
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #15 dnia: 2012.11.06, 02:39:42 »
Dobry pomysł. Przydało by się tylko sterowanie kempstonem lub chociaż definiowanie klawiszy.
Dzieki! W zaleznosci od tego ile wolnej pamieci mi zostanie, to to spróbuje zrobic. Animacja swieczek juz jest.
Ja mam Atari i C64 do grania. Ale pracuje na ZX-ie.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #16 dnia: 2012.11.06, 20:07:00 »
Przy oświetleniu świeczek i postaci pośrednim kolorem jest fioletowy (magenta).
Taka propozycja, gdyby jeden z nich był z BRIGHT, a drugi bez, to można by dorobić paletę ULA+,
wtedy np przy świeczkach pośrednim kolorem byłby pomarańczowy, a przy postaci średni niebieski - zyskałoby to na realności.
AY Music, ULA plus.

LCD

  • **
  • Wiadomości: 71
  • Miejsce pobytu:
    Wieden/Austria
  • Ciemna moc
    • Strona glówna LCD
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #17 dnia: 2012.11.07, 01:16:54 »
Przy oświetleniu świeczek i postaci pośrednim kolorem jest fioletowy (magenta).
Taka propozycja, gdyby jeden z nich był z BRIGHT, a drugi bez, to można by dorobić paletę ULA+,
wtedy np przy świeczkach pośrednim kolorem byłby pomarańczowy, a przy postaci średni niebieski - zyskałoby to na realności.
To jest produktem mieszania kolorów, tzn. jesli jeden kolor jest czerwony RGB 100, a drugi niebieski RGB 001, to wychodzi realistyczny Magenta RGB 101, jak przy prawdziwym swietle. Theoretycznie to by bylo mozliwe jakbym przepisal rutynke swiatla, zobaczymy...
Na razie to robie kempstona i definicje klawiatury.
Ja mam Atari i C64 do grania. Ale pracuje na ZX-ie.

LCD

  • **
  • Wiadomości: 71
  • Miejsce pobytu:
    Wieden/Austria
  • Ciemna moc
    • Strona glówna LCD
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #18 dnia: 2012.11.07, 11:13:05 »
Abrimaal, wlasne spróbowalem zrobic mieszane Kolory na Bright 1, ale na Spektrumie bez ULA+ to nie wyglada zbyt dobrze, a prawde mówic, to duzo gorzej od dotychczasowen metody. Wiec prelaczam to znowu na stary model. Szkoda! Czuje ze ta gre jeszcze nie zrobe pod ULA+. Za to dobra wiadomosc z frontu "Redefine Keys" oraz "Kempston Joystick". Obydwie juz funkcjonuja! Pozatym w Forum zx.pk.ru pytali sie o to aby mape mozna bylo tylko 3-4 razy ogladac. To tez dorobilem jako opcjonalne "extreme mode". Animacja zaswieconych sieczek juz dziala. Gra teraz dziala tez troche szybciej pomime ze robie animacje swieczek.
Prawdopodobnie mi zostanie jeszcze 1,1 KB na "congratulations" obrazek. To jest troche malo...  :o.
Wyglada na to ze to jest moja najwieksza gra dotychczas, jesli chodzi o pamiec RAMu (bez kompresji).
Ja mam Atari i C64 do grania. Ale pracuje na ZX-ie.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #19 dnia: 2012.11.07, 13:24:15 »

Wyglada na to ze to jest moja najwieksza gra dotychczas, jesli chodzi o pamiec RAMu (bez kompresji).
I zdecydowanie najlepsza.
AY Music, ULA plus.

LCD

  • **
  • Wiadomości: 71
  • Miejsce pobytu:
    Wieden/Austria
  • Ciemna moc
    • Strona glówna LCD
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #20 dnia: 2012.11.07, 14:43:09 »

Wyglada na to ze to jest moja najwieksza gra dotychczas, jesli chodzi o pamiec RAMu (bez kompresji).
I zdecydowanie najlepsza.
Dotychczas!  ;)
Beda jeszcze gorsze, ale chyba tez i lepsze.
Ja mam Atari i C64 do grania. Ale pracuje na ZX-ie.

LCD

  • **
  • Wiadomości: 71
  • Miejsce pobytu:
    Wieden/Austria
  • Ciemna moc
    • Strona glówna LCD
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #21 dnia: 2012.11.08, 21:51:43 »
...Ale niestety trochę odczucie psuje wyłażący na brzegach BASIC - np. jak się światło zapala (rozumiem, że chodzi o błyskawicę) to się nie można ruszyć i robi to takie sobie wrażenie.
To jest tzw "Ectoplasmic discharge", czyly ektoplasmiczne wyladowanie ;)
To ze sie nie mozna ruszyc, to nie sprawa BASICa tylko jedynie pamieci RAMu. Nad tym troche popracowalem i poswiecilem ponad 1 KB RAMu (naturalnie w innych miejscach oszczedzalem gdzie sie dalo, tak te effektywnie to kosztowalo 800 Byte), i teraz to juz sie mozna podczas tego ruszac. Troche sie spowalnia, ale to nic dziwnego, w konku duszki sa zawsze dekompresowane do bufera.
28600 Byte bez muzyki jest zajete przez gre (16 leveli juz gotowych). Nie wiem gdzie potem dac skompresowany obrazek zwyciestwa, ale ciesze sie ze kod juz gotowy.
Ja mam Atari i C64 do grania. Ale pracuje na ZX-ie.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #22 dnia: 2012.11.09, 14:12:55 »
Zatem do pełnej wersji już tuż tuż ;)

LCD

  • **
  • Wiadomości: 71
  • Miejsce pobytu:
    Wieden/Austria
  • Ciemna moc
    • Strona glówna LCD
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #23 dnia: 2012.11.09, 14:29:11 »
Zatem do pełnej wersji już tuż tuż ;)
Jeszcze nie, intro ma jeszcze troche przed soba... Musze duzo przy tym zrobic. Przypuszczalnie wszystko gotowe bedzie dopiero w grudniu. No i jeszcze co najmniej 4 levele zrobic, aby bylo ich co najmniej 24.
Ja mam Atari i C64 do grania. Ale pracuje na ZX-ie.

LCD

  • **
  • Wiadomości: 71
  • Miejsce pobytu:
    Wieden/Austria
  • Ciemna moc
    • Strona glówna LCD
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #24 dnia: 2012.12.01, 18:45:17 »
No, to gotowe! Mozna juz pobrac.
Ja mam Atari i C64 do grania. Ale pracuje na ZX-ie.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #25 dnia: 2012.12.01, 22:54:58 »
No to mamy kolejny super hit!  ;D
Jednak aby można było postawić ją na równi z Altered Beast czy Myth, gra wymaga kilku małych poprawek.

Grając joystickiem Kempston zauważyłem takie niedopatrzenia:
1. Wciskając fire wyświetla się mapa, ale żeby wrócić do gry, trzeba wcisnąć jakiś klawisz, fire nie działa.
2. To samo po przejściu poziomu gdy pokazuje się password, gra czeka na klawisz.
3. Gdy chce się włączyć mapę idąc, mapa nie wyświetla się. Prawdopodobnie sprawdzasz joystick przez CP 16, a nie przez BIT 5,A.
   (Jeśli piszesz w Basic, wystarczy poprawić IF zmienna = 16 na IF zmienna >= 16)
4. Niekonieczne, ale przy definiowaniu klawiszy zmieniłbym "Fire" na "Map", przecież do nikogo tu nie strzelamy :)
5. Czasami dziewczynka pozostawia swój "cień", zauważyłem to w levelu 5 podczas błysku burzy.

Poza tym gratuluję pomysłu i zaprogramowania gry do końca i dzięki za dobrą zabawę  8)
« Ostatnia zmiana: 2012.12.01, 23:01:50 wysłana przez Abrimaal »
AY Music, ULA plus.

LCD

  • **
  • Wiadomości: 71
  • Miejsce pobytu:
    Wieden/Austria
  • Ciemna moc
    • Strona glówna LCD
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #26 dnia: 2012.12.02, 07:21:52 »
No to mamy kolejny super hit!  ;D
Jednak aby można było postawić ją na równi z Altered Beast czy Myth, gra wymaga kilku małych poprawek.

Grając joystickiem Kempston zauważyłem takie niedopatrzenia:
1. Wciskając fire wyświetla się mapa, ale żeby wrócić do gry, trzeba wcisnąć jakiś klawisz, fire nie działa.
2. To samo po przejściu poziomu gdy pokazuje się password, gra czeka na klawisz.
3. Gdy chce się włączyć mapę idąc, mapa nie wyświetla się. Prawdopodobnie sprawdzasz joystick przez CP 16, a nie przez BIT 5,A.
   (Jeśli piszesz w Basic, wystarczy poprawić IF zmienna = 16 na IF zmienna >= 16)
4. Niekonieczne, ale przy definiowaniu klawiszy zmieniłbym "Fire" na "Map", przecież do nikogo tu nie strzelamy :)
5. Czasami dziewczynka pozostawia swój "cień", zauważyłem to w levelu 5 podczas błysku burzy.

Poza tym gratuluję pomysłu i zaprogramowania gry do końca i dzięki za dobrą zabawę  8)
Dziekuje!
Normalnie to nigdy nie uzywam kempstona. A wiec wyglada ze bede musial zrobic wersje 1.1...
1 i 2 to skutki tego. 3 to jest dla tego ze po ruszaniu powracam do poczatku petli, musze wiec pokazywanie mapy tylko wczesniej zrobic (bo wczytuje to troche inaczej: IF kj&16:GOSUB mapa: END IF (Czytanie czy Bit jest zapalony jest bardziej skuteczne za pomoca binary and). 4. racja!!! 5. O rany, jak to sie stalo? w zadnym tescie jeszcze czegos takiego nie mialem. Moze to jekis problem po optimizacji...
No to spróbuje dzisiaj sie tymi problemami zajac...
Edit: Problemy 1-4 na pewno rozwiazane juz, z 5 jestem na 90% pewny ze tez. Byl tez ten sam problem z sekwencjami jak Chlopczyk-duch opowiada. Pozatym offscreen light obliczywalo swiatlo swieczek o jedna linie za malo. I jeszcze jeden Problem sie pojawil, ale nad tym akurat pracuje.
Edit2: Gotowe!
Mozna zaladowac pod starym adresem.
« Ostatnia zmiana: 2012.12.02, 18:21:23 wysłana przez LCD »
Ja mam Atari i C64 do grania. Ale pracuje na ZX-ie.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #27 dnia: 2012.12.03, 15:37:07 »
Na prawdę świetna gra! Dzięki LCD za grę a Yerzowi za muzę!

News o grze na portalu: http://www.speccy.pl/news.php?readmore=46

ikci

  • *****
  • Wiadomości: 1216
  • Miejsce pobytu:
    Kraków
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #28 dnia: 2012.12.03, 18:45:38 »
Gierka super! Bardzo dziekuję!

A w ogóle sorry za off-top ale co się dzieje z Yerzmyeyem???

Mniej więcej od połowy października Yerz przepadł bez śladu...
ZX Spectrum 48K, ZX Spectrum +, ZX Spectrum 128K, ZX Spectrum +2, ZX Spectrum +2B, ZX Spectrum +3, TIMEX TC2048, UNIPOLBRIT Komputer 2068, Didaktik Gama 80kB, 
Amstrad/Schneider CPC6128, Schneider CPC464, Commodore C64, Atari 800XL, 65XE 130XE, A500+, A600, A1200, ATARI 1040 STF

klauz

  • **
  • Wiadomości: 75
  • Miejsce pobytu:
    Będzin
Odp: "Yumiko in the haunted Mansion" Pierwsze video
« Odpowiedź #29 dnia: 2012.12.03, 20:20:26 »
Jakiś czas temu napisałem do niego w sprawie ZX81 i mojego tematu tu na forum, musiałem temat skopiować na maila, więc wnioskuję, że na forum nie zagląda z premedytacją. A szkoda.
C=