Autor Wątek: Cześć.  (Przeczytany 8779 razy)

phase

  • *
  • Wiadomości: 3
  • Miejsce pobytu:
    Nowe Załubice
Cześć.
« dnia: 2013.02.07, 13:56:40 »
Witajcie!
Odkurzyłem swoje Spectrum + po kilkunastu latach. Programowałem kiedyś w Basicu. Teraz oprócz wielu maszyn mam spectrum 48 z Interface 1, divide, ay  i microdrive ;-), +, 128+2 i +3.
Bawię się troszeczkę. Kiedyś chciałem jako gówniarz napisać grę, ale nie miałem dostępu do ludzi którzy mogli by mi powiedzieć jak to się robi ;-)
Może kiedyś mi się uda.

phase

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Cześć.
« Odpowiedź #1 dnia: 2013.02.07, 14:00:35 »
Witaj!

I powodzenia z grą, w razie czego, pytaj ;

Micky

  • ***
  • Wiadomości: 157
  • Miejsce pobytu:
    Szczecin
Odp: Cześć.
« Odpowiedź #2 dnia: 2013.02.07, 22:03:30 »
Witaj!
A przy okazji powstanie tutorial/artykul dla innych spragnionych wiedzy :)

Moze ponizszy link Ci sie przyda na poczatek.
http://chuntey.wordpress.com/category/z80-assembly/

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Cześć.
« Odpowiedź #3 dnia: 2013.02.07, 22:37:11 »
Cześć, nie krępuj sie i pytaj. Gier na Spectrum nigdy za mało :)


matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Cześć.
« Odpowiedź #4 dnia: 2013.02.08, 07:09:27 »
Yyy... Chyba raczej nigdy za dużo ;)

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Cześć.
« Odpowiedź #5 dnia: 2013.02.08, 10:08:56 »
Yyyy oczywiście, zależy mi by gier było jak najwięcej. Takie to głupoty człowiek pisze jak już przysypia a jeszcze klepie w klawiaturę  :) :)

phase

  • *
  • Wiadomości: 3
  • Miejsce pobytu:
    Nowe Załubice
Odp: Cześć.
« Odpowiedź #6 dnia: 2013.02.08, 16:22:34 »
Dzięki za link Micky. Pisząc gry dla młodszego brata w Basicu (proste) i mając lat 14, słyszałem coś o kodzie maszynowym ;-) i zawsze się zastanawiałem czemu nie mogę komend wpisać w Basicu, szczerze mówiąc dalej nie wiem ;-) pokami? ;-) Napisanie gry mam na liście rzeczy do zrobienia w życiu więc trochę się zejdzie. Zawodowo zajmuję się grafiką więc przynajmniej nauka tego odejdzie.

Micky

  • ***
  • Wiadomości: 157
  • Miejsce pobytu:
    Szczecin
Odp: Cześć.
« Odpowiedź #7 dnia: 2013.02.08, 16:52:00 »
Mozesz wpisywac poke'ami ale prosciej bedzie pisac na PC, skompilowac i zrobic z tego np. tap'a.
Z kompilatorow to najpopularniejsze to pasmo, sjasmplus i z88dk.
Gier nigdy nie pisalem, wiec sie na tym nie znam, ale koledzy forumowicze na pewno chetnie wspomoga.
Polecam przegladanie gier do ktorych sa dolaczone zrodla (ale to jak juz troche assemblera lizniesz)-bedziesz mogl sobie popatrzec jak to inni pisza.

np. http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0026206. Choc gry pisane pod katem konkretnego rozmiaru sa z reguly mocno zoptymalizowane przez co moga byc nieczytelne.
Powodzenia!

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Cześć.
« Odpowiedź #8 dnia: 2013.02.08, 22:15:09 »
Cytuj
Zawodowo zajmuję się grafiką

Oooo, takich ludzi właśnie scenie Spectrum potrzeba! :)

Jakbyś chciał porysować grafikę do gry to myślę że znalazłbyś kodera chcącego połączyć siły.


phase

  • *
  • Wiadomości: 3
  • Miejsce pobytu:
    Nowe Załubice
Odp: Cześć.
« Odpowiedź #9 dnia: 2013.02.09, 16:15:30 »
Chętnie spróbuję wesprzeć koledze dysponującym zaawansowanym kodem ;-) Mógłbym się dowiedzieć czegoś o kodowaniu ;-)
Musiałbym też coś pokazać swojego, oczywiście na Spectrum;-)
Teraz robienie grafiki jest łatwiejsze. Nie ma ograniczeń, Na Spectrum trzeba się nieźle nakombinować.

heh.
Przypomniało mi się jak wymienialiśmy się listingami przez telefon na korbkę i kablach jack przez okno w bloku ;-) Intranet jak nic ;)