Autor Wątek: Enterprise DevCompo#1 "Life begins at 30"  (Przeczytany 17471 razy)

ssr86

  • *
  • Wiadomości: 37
  • Miejsce pobytu:
    Bydgoszcz
Enterprise DevCompo#1 "Life begins at 30"
« dnia: 2015.11.16, 12:18:24 »
Witam, razem z kolegami z EnterpriseForever.com chcielibyśmy zaprosić wszystkich do wzięcia udziału w pierwszym DevCompo dla komputerów Enterprise.
Przewidziana jest kategoria "konwersje", więc jeśli nie z całkowicie nową produkcją dla Ep, można zgłosić do konkursu konwersję jakiejś (w szczególności własnej) gry na zx spectrum lub amstrada.
Zwycięzcy zostaną nagrodzeni (pula nagród jest "crowdfunded", więc nie bardzo można określić przybliżone kwoty).

http://enterpress.news.hu/ep_devcompo_en.html

Jeszcze raz zapraszamy.

 
"Kto zawsze tylko żył w pustyni..."

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Enterprise DevCompo#1 "Life begins at 30"
« Odpowiedź #1 dnia: 2015.11.16, 12:56:35 »
No dobrze, a gdyby ktoś się chciał zapoznać z tematem to co do tego Enterprise'a jest? Jakaś dokumentacja, tutoriale programowania, przykłady, kody źródłowe?

W miarę możliwości prosiłbym nie po węgiersku ;)

ssr86

  • *
  • Wiadomości: 37
  • Miejsce pobytu:
    Bydgoszcz
Odp: Enterprise DevCompo#1 "Life begins at 30"
« Odpowiedź #2 dnia: 2015.11.16, 13:19:58 »
Przepraszam... :-[

dokumentacja Nick (układ graficzny):
http://ep.homeserver.hu/Dokumentacio/Konyvek/EXOS_2.1_technikal_information/hardware/Nick.html

dokumentacja Dave (generator dźwięku, zarządzanie pamięcią itp.):
http://ep.homeserver.hu/Dokumentacio/Konyvek/EXOS_2.1_technikal_information/hardware/Dave.html

Może coś jeszcze tu:
http://ep.homeserver.hu/ep128english.htm

No i zapraszam do przejrzenia i zadawania pytań na forum enterpriseforever.com (tam znajdą się też jakieś przykłady)

Analizując dostępne tryby graficzne widać, że ep może naśladować zx spectrum i w dużym stopniu cpc (są problemy z paletą). Widać to z resztą po dostępnej bibliotece gier, bo prawie wszystkie są konwersjami z tych komputerów...
Konwertowanie gier (zwłaszcza własnych) powinno być dość przyjemne i nie wymagające znacznego nakładu pracy... ;D
Chociaż zachęcam bardziej do rzeczy całkiem nowych :P

Tak od siebie to programowanie na ep jest bardzo przyjemne... A to chyba głównie za sprawą jego "elastyczności" - szczególnie jeśli chodzi o grafikę i pamięć... Niestety nie ma sprajtów sprzętowych... :)

EDIT:
link do "całej" dokumentacji on-line: http://gafz.enterpriseforever.com/Dokumentacio/Konyvek/EXOS_2.1_technikal_information/
« Ostatnia zmiana: 2015.11.16, 15:02:04 wysłana przez ssr86 »
"Kto zawsze tylko żył w pustyni..."

pear

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 5295
  • Miejsce pobytu:
    Będzin
  • Z80 only
Odp: Enterprise DevCompo#1 "Life begins at 30"
« Odpowiedź #3 dnia: 2015.11.16, 13:24:42 »
Są jakieś narzędzia na PC dla programistów ?
Oryginalnego Enterprise'a nie łatwo zdobyć i jest to dość spory wydatek.
ZX/Enterprise/CPC/Robotron/C128D

ssr86

  • *
  • Wiadomości: 37
  • Miejsce pobytu:
    Bydgoszcz
Odp: Enterprise DevCompo#1 "Life begins at 30"
« Odpowiedź #4 dnia: 2015.11.16, 13:29:37 »
Są jakieś narzędzia na PC dla programistów ?
Oryginalnego Enterprise'a nie łatwo zdobyć i jest to dość spory wydatek.

Polecam emulator ep128emu:
http://sourceforge.net/projects/ep128emu/

Procesor to Z80, więc ide i asemblery jak dla zx spectrum (?).
"Kto zawsze tylko żył w pustyni..."

ssr86

  • *
  • Wiadomości: 37
  • Miejsce pobytu:
    Bydgoszcz
Odp: Enterprise DevCompo#1 "Life begins at 30"
« Odpowiedź #5 dnia: 2015.11.16, 16:55:25 »
Załączam jeszcze taki "podstawowy" plik asm, który pokazuje:
Cytat: Zozosoft
-EXOS call macro definition
-standard EXOS file header definition
-allocate video memory via EXOS
-allocate other memory via EXOS
-EXIT routine
-some settings at the start
-LPT definition for 320x200 4 color screen

Ponadto jest taki stary tekst (niestety niekompletny), który pokazuje jak konwertować programy ze spectruma: http://www.ep128.hu/Ep_Konyv/Converting_Spectrum_Programs.pdf
« Ostatnia zmiana: 2015.11.16, 17:21:02 wysłana przez ssr86 »
"Kto zawsze tylko żył w pustyni..."

ssr86

  • *
  • Wiadomości: 37
  • Miejsce pobytu:
    Bydgoszcz
Odp: Enterprise DevCompo#1 "Life begins at 30"
« Odpowiedź #6 dnia: 2015.12.16, 21:59:37 »
Mija pierwszy miesiąc, jacyś chętni? :-[

Załączam zrzuty zgłoszonych prac (pierwsze trzy) i kilka nad którymi trwają prace (ale bez pewności co do ukończenia).

Chciałbym zwrócić uwagę na ZenLoop autorstwa Goblinish'a - konwersja ze spectruma, którą przygotował w ok. 2 tygodnie i był to jego pierwszy projekt na Enterprisa.

FlapFlap - gra w basicu autorstwa endi'ego z forum EF. Wall przygotowywane przez endi'ego i geco (chyba, ale mogłem się pomylić).
Nad Wolf3d pracuje geco z EF.
"Kto zawsze tylko żył w pustyni..."

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3160
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Enterprise DevCompo#1 "Life begins at 30"
« Odpowiedź #7 dnia: 2015.12.17, 18:08:00 »
WOW - Śliczne rzeczy. :)
Coś być musi do cholery za zakrętem.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4324
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Enterprise DevCompo#1 "Life begins at 30"
« Odpowiedź #8 dnia: 2015.12.18, 11:06:15 »
Widać, że komputer ma znakomite możliwości graficzne.

Mogę jedynie za siebie napisać, że chętny to bym był, ale kompletnie nie mam na to czasu.

ssr86

  • *
  • Wiadomości: 37
  • Miejsce pobytu:
    Bydgoszcz
Odp: Enterprise DevCompo#1 "Life begins at 30"
« Odpowiedź #9 dnia: 2016.05.17, 21:14:10 »
Deadline minął, jeśli ktoś chce obejrzeć zgłoszenia, a może nawet zagłosować to podaję link https://enterpriseforever.com/enterprise-devcompo-39/enterprise-devcompo-1-voting-szavazas/

W imieniu autora klona hattricka chciałbym zapytać czy ktoś ma chęci i wiedzę, aby pomóc przenieść to kiedyś na amstrada, a może i spectrum?
"Kto zawsze tylko żył w pustyni..."