Autor Wątek: Eighty One - kompilacja  (Przeczytany 16344 razy)

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2048
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Eighty One - kompilacja
« Odpowiedź #15 dnia: 2020.03.26, 13:15:09 »
Ufff... to na dzisiaj skończyłem. Dzięki @sajmosia za przygotowanie VMa - chodzi bardzo ładnie.

W załączniku to, co zrobiłem. Poprawki dotyczą właściwie wyłącznie Jupitera, ale jakiś wpływ na inne systemy też mogą mieć. Co się zmieniło:

- Opcja "Sound" ustawiona na "Sinclair 128k" działa - AY gra jak należy.
- Opcja "Colour" ustawiona na "None" faktycznie wyłącza "ETI", które dotychczas tylko nie było inicjalizowane
- W "Advanced Settings" pojawiła się opcja "Fake paper ($EE)" - jeśli jest włączona system dostaje obsługę portu $EE na który można wysłać kolor od 0-7 zmieniający kolor tła.  Opcja ta jest wyłącznie debugowa bo nie jest implementowana na żadnym prawdziwym sprzęcie a pozwala wizualnie ocenić ile czasu procesora (a właściwie czasu ramki) zjada nasz kod - taki odpowiednik zmiany koloru bordera na Spectrum.
- W tymże "Advanced Settings" pojawiła się opcja "Glitch VRAM" (nie jest zapisywana w konfiguracji i domyślnie wyłączana przy starcie) - jak się okazuje Jupiter ma VRAM "mapowany" dwukrotnie, jeden z obszarów to "szybki dostęp dla procesora" i faktycznie być może jest szybciej, ale w wypadku równoczesnego dostępu przez procesor i układ graficzny na ekranie pojawiają się śmieci. Opcje "Glitch VRAM" symuluje ten efekt wrzucając losowe śmieci w ekran jeśli następuje dostęp przez procesor do "szybszego" VRAMu. Nie oddaje to dokładnie tego, co się dzieje na fizycznym sprzęcie, ale pozwala wyłapać czy przypadkiem nie używamy w kodzie tych niewłaściwych obszarów.
- W menu była opcja "Beeper Sound", która na zdrowy rozum miała włączać/wyłączać dźwięk na beeperze (w tym dźwięki ładowania z taśmy). Nie wyłączała. Poprawiłem tak, że teraz działa i jest zapisywana w konfiguracji - to jest jedna z tych rzeczy, które być może popsuły coś w innych maszynach, bo nie do końca rozumiem co miało tego używać.

I to chyba tyle. Na razie EO robi wszystko, czego od niego oczekiwałem i chwilowo nie planuję kolejnych zmian. Jakby ktoś bardzo pragnął zajrzeć w źródła tego, co zrobiłem to niech da znać - udostępnię poprawki.


SAJ

  • *****
  • Wiadomości: 1484
  • Miejsce pobytu:
    Terra Prime
Odp: Eighty One - kompilacja
« Odpowiedź #16 dnia: 2020.03.26, 13:53:16 »
Super :)

Czy udostepnisz gdzies przebudowana binarke ?

Ps. W Form1, moze zmienic tytul na tekst typu "EightyOne - Sepccy Edition" czy cus :)
Albo Formie "About" moze dolozyc mala wzmianke.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2048
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Eighty One - kompilacja
« Odpowiedź #17 dnia: 2020.03.26, 14:23:53 »
Binarka jest w poście wyżej. Zzipowana, bo cała jest dla forum za duża.

Co do wzmianek, aboutów itp. zupełnie nie odczuwam pociągu ;) Zrobiłem co było mi potrzebne oraz co moim zdaniem wymagało poprawienia i to dla mnie w zasadzie zamyka sprawę :)

Tygrys wziął moje poprawki - chce tam dodawać coś od siebie. Jak doda to może dołoży coś w about.