ZX Spectrum > PROGRAMOWANIE

Ktoś pomoże rozkminić krótki program w formacie TZX lub Z80 dla celów R&D?

(1/3) > >>

damik:
Mam prośbę do wyjadaczy kodowania w ZX Spectrum, bo robię akurat przymiarkę do projektu nowego IF programowanego joysticka dla ZX81 ale program dla jest mnie mało czytelny w tej formie.
Chciałbym przerobić raczej chyba prosty program z ZX Spectrum pod ZX81 który zaprogramuje moją zmodyfikowaną wersję IF Joya od DK'Tronics.
Na podglądzie pliku Z80 jaki wygenerowałem emulatorem widać że kawałek jest chyba w basicu a reszta prawdopodobnie w assmie, ale mam za małą wiedzę i nie bardzo jestem też programistą by to dissasemblować w takiej formie by można było przerobić to na kod do ZX81 uwzględniający też nieco inną mapę klawiatury.
Dla kogoś to może być tylko chwila a ja musiałbym pewnie ryć tygodniami jakiś toolchain dla Speccy.

Jeśli ktoś uprzejmie mógłby mi to rozkminić na zwykły basic lub też kod w mnemonikach assembler'a Z80 to już resztę sobie chyba ogarnę  pod ZX81 lub ZX80 bo assembler Z80 nie był mi kiedyś tak zupełnie obcy.  ;)

Ktoś pomoże w tym temacie ?

matofesi:
Bez wdawania się w to co robi - tylko wyciągnąłem ten kawałek kodu (2500 bajtów od 30000) i przepuściłem przez disassembler.

Jakbyś potrzebował coś więcej to wołaj ;)

damik:
Dziękuję matofesi, to już coś na początek :)
Jeszcze gdybyś zasugerował mi jakiś sensowny emulator pod PC z debugerem i możliwością krokowego śledzenia wykonywanego kodu oraz podglądem ekranu Speccy w innym oknie.

matofesi:
Kod przeczyszczony.
Głównie "rozdłubałem" dane z końcówki - grafika, teksty itp., poprawiłem adresy, tablice adresów. Kod w tej chwili daje się assemblować poprawnie po zmianie adresów więc raczej wyłapałem wszystko ;)

Co do emu z debuggerem - nie wiem co ci polecić, bo właściwie nie używam. Używam czasem Fuse, które nie ma wygodnego debuggera ale za to bardzo dobrze emuluje. Pod windowsem to nawet nie wiem co ci podpowiedzieć.

damik:
Super, dzięki wielkie.