Autor Wątek: Treasure Island Dizzy  (Przeczytany 20116 razy)

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: Treasure Island Dizzy
« Odpowiedź #15 dnia: 2019.01.23, 16:16:58 »
A gdzie widzisz tego klona ?

Projekt płytki jest dostępny publicznie, schemat też.

A co do ASiCa, skoro jest core do MISTa i ZX-UNO to pewnie dałoby się wyciągnąć go i wsadzić do jakiegoś FPGA, tylko chętnego brak.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2009
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Treasure Island Dizzy
« Odpowiedź #16 dnia: 2019.01.23, 19:52:28 »
W tym rzecz, ze wsad do FPGA znacznie latwiej zrobic niz 100% zamiennik do ASICa. I dlatego nie ma klona.
W SAMie ASIC to jak ULA w ZXie.

A padac wszystko bedzie - kazdy uklad ma swoja zywotnosc i pewnego dnia robi bzzzt i mamy elektrosmiecia.
Dlatego wydawanie fortuny na retro jest absurdem - chyba ze trzymac w folii i nieuzywac :D

Piesiu

  • **
  • Wiadomości: 80
  • Miejsce pobytu:
    Rychwał
Odp: Treasure Island Dizzy
« Odpowiedź #17 dnia: 2019.02.03, 17:21:36 »
najfajniej byłoby podpicować Spectrumową grafę (ta sama rozdziałka) do Samowych możliwości kolorystycznych, ale jak gra wyjdzie to i tak będę grał jak dziki ;).

Właśnie zamarzył mi się ten Dizzy, ale z grafiką podrasowaną przez Piesia ;)

Warto marzyć, czasami marzenia się spełniają  ;). Byłem ciekaw co się da wycisnąć z tej kiepskawej palety kolorów, no i coś tam się dało  :), luknijcie w załącznik.
ZX Spectrum +, ZX Spectrum +2, Timex 2048, FDD3000, Sam Coupe, CPC464, CPC6128, GX4000

Rzeznik

  • *****
  • Wiadomości: 2134
  • Miejsce pobytu:
    Katowice
Odp: Treasure Island Dizzy
« Odpowiedź #18 dnia: 2019.02.03, 21:12:30 »
No i ładniutkie :D

Damianx

  • *****
  • Wiadomości: 657
  • Miejsce pobytu:
    Pruszków
Odp: Treasure Island Dizzy
« Odpowiedź #19 dnia: 2019.02.05, 20:38:16 »
Znaczy się że wersja na Sama wygląda ładniej niż na Amigę.
Spectrum512k - Spectrum+128k - +2A - +3 Pear Ay - TC2048 S-VIDEO - Didaktik Gama80k\192k- A4000\060 - A1200\030 - A600\9tails - CD32 - A500 GVP Impact II - C64\SD2IEC\DualSID - Atari130XE\SIO2SD\Stereo - CA2001 - CPC6128\HXC - Atari Mega Ste UltraSatan.

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1833
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Treasure Island Dizzy
« Odpowiedź #20 dnia: 2019.02.06, 14:36:02 »
Bardzo dobrze wyszło. Mnie się podoba.
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: Treasure Island Dizzy
« Odpowiedź #21 dnia: 2019.02.07, 19:35:11 »
Piesiu, wyszło miodzio, jedyna moja wątpliwość jak to potem wpakować w tilesy na których jest robiona mapa. Myślę z palety Amigi też byś więcej wycisnął niż ta konwersja co jest już na Amigę :)

PS. Im więcej człowiek czyta i rozmawia z autorami różnych gier czy konwersji z tamtych czasów, tym bardziej dochodzi do głowy prosta odpowiedź na pytanie "dlaczego to tak wygląda": bo była kasa i czas tylko na to. Jesteśmy teraz w dość lukratywnej pozycji - mając lepsze narzędzia i robiąc to dla fun'u. Bagley powiedział mi w wywiadzie, że mieli np. na konwersję z ZX'a tydzień na wersję CPC, bez grafika znającego platformę docelową, czyli maksymalne uproszczenia konwersji.
dużo sprzętu mało czasu.

Ilyad

  • *****
  • Wiadomości: 580
  • Miejsce pobytu:
    Białystok, IV Rzesza Pospolita
Odp: Treasure Island Dizzy
« Odpowiedź #22 dnia: 2019.02.08, 00:04:39 »
Cytuj
Bagley powiedział mi w wywiadzie, że mieli np. na konwersję z ZX'a tydzień na wersję CPC, bez grafika znającego platformę docelową, czyli maksymalne uproszczenia konwersji.
Ciekawe...Można gdzieś ten wywiad przeczytać ?
ZX-81, ZX-Pand AY, 48k "gumiak", 48K+, 128K + "Toster", +2 "szarak" 1024k Profi, Masakrator FM, DivIDE 2K11, ZX Evolution rev. C, ZX-Uno, C64, C16 64K, Plus4 + 1541 Ultimate II + SD2IEC

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: Treasure Island Dizzy
« Odpowiedź #23 dnia: 2019.02.08, 00:13:28 »
Pixel? Pixelheaven?
dużo sprzętu mało czasu.

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Treasure Island Dizzy
« Odpowiedź #24 dnia: 2019.02.08, 01:23:42 »
Tu można tego posłuchać po angielsku...
http://nerdynoca.pl/podcast/055-jim-bagley-pixel-heaven-2018-eng

Jakoś nie mogę znaleźć transkrypcji którą kiedyś czytałem po przemuleniu w translatorze.
A powiedział tam coś takiego że na zrobienie konwersji z Arcade na Spectruma miał zwykle 3 miesiące i pomoc grafika, a potem na konwersje tego na Amstrada tylko 2 tygodnie i to tym razem bez pomocy grafika, dlatego wyglądały jak wyglądały.
O tym że nie było dość czasu na robienie dobrych konwersji dla CPC wspomina także ale innymi słowami tu:
http://www.retrovideogamer.co.uk/rvg-interviews-jim-bagley
oraz tu:  https://www.retrogamer.net/profiles/developer/jim-bagley

Ale podobno dobre polskie tłumaczenie jest w papierowym Pixelu

- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: Treasure Island Dizzy
« Odpowiedź #25 dnia: 2019.02.11, 20:34:40 »
W Pixelu jest wywiad, który z nim zrobiłem, nie mam tego teraz pod ręką, żeby sprawdzić czy mówił o tym na PH czy w trakcie jednej z rozmów.
dużo sprzętu mało czasu.