ZX Spectrum > GRAFIKA

edytory ULA+

(1/1)

Tygrys:
'Edytory' palety dla ULA+:

emulator ZX Spin 0.7 - artykuł o nim http://www.speccy.pl/articles.php?article_id=7
ZX-Paintrush 2.2 - http://www.zxmodules.de/zxpaintbrush/zxpaintbrushframe.html

ZX Paintbrush jest do przetestowania. Abrimaal, dasz radę?

Abrimaal:
Dopiero dziś odpaliłem Paintbrush 2. Możliwości są duże, jednak ja potrafię stworzyć jedynie prosty obrazek lub zaimportować z pliku graficznego np. png i powalczyć z colour clash.

Mam prośbę do grafików: czy ktoś mógłby zaprojektować logo ULA+ (lub ULAplus) używając jak największej liczby kolorów (FLASH również). Logo powinno być na cały ekran z wyjątkiem 2 dolnych linii, w których pojawiałby się napis ULA+ DETECTED.
W ten sposób startowałyby gry na ULA+

Należy też poprawić paletę "Standard" dla ULA+, co właśnie zrobiłem. W nowych klonach kolory nie-BRIGHT są znacznie ciemniejsze, prawdopodobnie zainstalowany jest silniejszy rezystor na wyjściu ULA. W emulatorach ta paleta nazywa się Alone Coder (lub Alone). Większa różnica pomiędzy jasnymi i ciemnymi kolorami jest wykorzystywana we wielu demach i intrach, np. aby zrobić anti-aliasing na przełączanych ekranach. Przede wszystkim zmiana dotyczy koloru 7, który w palecie "Standard" dla ULA+ jest białoniebieskawy, a powinien być szary. Zatem zmieniony jest z RGB 663 na 442. Pozostałe kolory też trochę ściemniłem, choć np. kolor 5 trochę różni się od cyan bez BRIGHT na zwykłym ULA, ale inaczej się nie da z uwagi na specyfikę ULA+ (tylko 2 bity na kanał niebieski).

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej