forum speccy.pl

ZX Spectrum => GRY => Wątek zaczęty przez: ZX Freeq w 2022.10.25, 10:15:11

Tytuł: ZX Quake Demo
Wiadomość wysłana przez: ZX Freeq w 2022.10.25, 10:15:11
Miałem napisać w wątku o nowych grach w 2022, ale ten tytuł zasługuje na osobny wątek. Quake grywalne demo na ZX, nawet na 3.5Mhz daje radę! Na grupach FB już o tym piszą, a tutaj jeszcze nie? :)

https://mechanism.fr/getRecord.php?id=1144 (https://mechanism.fr/getRecord.php?id=1144)

W linku jest odnośnik do portalu i filmiku, a na YT link do ściągnięcia plików SCL i TAP.
Tytuł: Odp: ZX Quake Demo
Wiadomość wysłana przez: ZX Freeq w 2022.10.25, 10:23:33
a tak wygląda na ATMie.
Tytuł: Odp: ZX Quake Demo
Wiadomość wysłana przez: damik w 2022.10.25, 13:08:03
Fajne i ciekawe, ale pewnie odbiega nieco układem lokacji od wersji z PC  ;D
Tytuł: Odp: ZX Quake Demo
Wiadomość wysłana przez: tooloud w 2022.10.25, 16:42:35
Doom na kalkulatorze (z prockiem z80) tak, ale toto przy całym szacunku do wysiłku i umiejętności koderskich... chyba oślepłem, ale gdzie tam jest Quake?
Tytuł: Odp: ZX Quake Demo
Wiadomość wysłana przez: tomi w 2022.10.25, 21:48:02
Użyj wyobraźni  ;D :P
Tytuł: Odp: ZX Quake Demo
Wiadomość wysłana przez: ZX Freeq w 2022.10.26, 13:56:00
Koledzy, a uruchomiliście u siebie w ogóle? Owszem mapka jest Doomopodobna, ale czy w Doom można było patrzeć w górę i dół? Tu można, tak jak w Quake (klawisze Q i E). ;P
Tytuł: Odp: ZX Quake Demo
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2022.10.26, 14:05:45
Poza faktem, że - z filmiku sądząc - prędkość jest ciut większa oraz pojawiają się ruchome "sprite'y 3D" wygląda to trochę jak stare gry Incentive'a... No chyba, że ja czegoś nie rozumiem i faktycznie jest tu jakiś przełom technologiczny, którego nie zauważam ;)
Tytuł: Odp: ZX Quake Demo
Wiadomość wysłana przez: popocop w 2022.10.28, 10:44:02
Nie ma tekstur, więc gdzie ten Quake? Póki co bardziej właściwa jest nazwa Freescape NG.
Tytuł: Odp: ZX Quake Demo
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2022.10.30, 09:23:57
Ja bym jednak docenił to co jest zamiast szukać dziury w całym.

To na prawdę świetne osiągnięcie, które kosztowało setki godzin poświęconych na optymalizacje.
Tytuł: Odp: ZX Quake Demo
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2022.10.31, 12:47:36
@Tygrys ale my doceniamy. Tylko nazywanie Freescape'a na sterydach Quake'iem jest moim zdaniem drobnym nadużyciem ;)
Tytuł: Odp: ZX Quake Demo
Wiadomość wysłana przez: Rzeznik w 2023.03.09, 09:49:29
Wersja alpha 0.5 silnika dla ZX Spectrum 128 i NEXT (28MHz)

https://www.youtube.com/watch?v=rOQbdaqIYH8 (https://www.youtube.com/watch?v=rOQbdaqIYH8)

https://youtu.be/nVFUl0gfH0w (https://youtu.be/nVFUl0gfH0w)

Tytuł: Odp: ZX Quake Demo
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2023.03.09, 10:19:06
No tak... Freescape na sterydach a teraz jeszcze z dopalaniem ;)

Ciekawe swoją drogą, czy ktoś próbował odpalać gry zrobione w oryginalnym Freescape na maszynie dopalonej do 28 MHz?...
Tytuł: Odp: ZX Quake Demo
Wiadomość wysłana przez: Maryjan w 2023.03.09, 12:47:13
Powstawanie takich produkcji pozwala stwierdzić, że są ludzie, którym się chce.
Albo jest to jakimś rodzajem wyzwania programistycznego dla nich.

Ciekawy jestem, jaki algorytm odpowiada za synchronizację z ramką.
Jak i też przygotowanie miejsca w pamięci na grafikę.
Bo raczej na 3,5Mhz to w czasie rzeczywistym  się nie generuje.

Choć być może ... ?