forum speccy.pl

ZX Spectrum => RÓŻNOŚCI => Wątek zaczęty przez: Szuwarek w 2013.09.09, 11:01:39

Tytuł: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
Wiadomość wysłana przez: Szuwarek w 2013.09.09, 11:01:39
Witam,

z tej okazji gra zostala przeniesiona na atari (zgloszona do konkursu Abbuc, dostepna do sciagniecia bedzie w listopadzie)

http://www.youtube.com/watch?v=fyMfZzyRHFY

Tytuł: Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2013.09.09, 11:39:13
Świetny hold ZX Spectrum i grze, która na nią powstała. Czekam na wersję finalną,

Oryginał działał na ZX Spectrum z 16Kb RAM. Jakie wymagania będzie miała konwersja?

.. a przede wszystkim wygranej w konkursie ;-)
Tytuł: Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
Wiadomość wysłana przez: Damianx w 2013.09.09, 16:53:44
Czy mi się wydaje ,czy ta konwersja jest j małym okienku ? a nie pełno ekranowa.
Tytuł: Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
Wiadomość wysłana przez: Szuwarek w 2013.09.09, 17:15:02
wymagania to standardowe atari np. 800xl lub 65xe itp. silnik gry bez danych zajmuje 9 kb reszte to dane graficzne, grafiki z przerywnikow, 3 dlugie utwory muzyczne, dzingle. gra zostala troszke rozbudowana np. o komunikacje z warlordem, tabele wynikow, osiagniecia, zestawy heli/tank, wiecej faz animacji cyklisotw, zakonczenie, podswietlanie drogi w nocy itd.

wielkosc ekranu jest taka sama jak na ZX - Atari w tym trybie wyswietla 336x240 i dlatego wydaje sie ze jest w "okienku"
Tytuł: Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
Wiadomość wysłana przez: trojacek w 2013.09.09, 20:26:39
336x240, wliczając border? ;)
Tytuł: Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
Wiadomość wysłana przez: Szuwarek w 2013.09.09, 22:03:53
:-) nie, problemy z "borderem" nie dotycza atari :-) procesor graficzny ANTIC moze generowac obraz o szerokosci: 256, 320 lub 384 piksele trybu najwyzszej rozdzielczosci - odpowiednio 32 bajty, 40 bajtow, 48 bajtow.
to ze moze generowac 384 pixeli w linii nie oznacza ze na kazdym monitorze to bedzie widoczne - na kazdym monitorze widoczne bedzie tylko 336 pixeli, wysokosc generowanego obrazu kontroluje sama DL (program ANTICa) moze miec maksymalnie 240 linii (lub 480i - jakies 2 lata temu jeden z atarowcow wpadl na sposob jak zaklocic prace ANTICa zeby zaczal generowac miedzylinie - podobnie jak na amidze interlance)
Tytuł: Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2013.09.09, 22:52:11
Kawał dobrej roboty!

Tak przy okazji, czy mi się zdaje czy te drzewa się odchylają w lewo i prawo gdy skręcamy?

Rozumiem że to taki efekt specjalny ale ja chyba pryzwyczaiłem się do "sztywnych" drzew ze Spectrum :) Tutaj ponieważ horyzont się nie przechyla to wygląda trochę jakby drzewa bujały się na prawo i lewo :)
Tytuł: Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2013.09.09, 22:53:36
Cytuj
:-) nie, problemy z "borderem" nie dotycza atari :-)

Niemniej jak możemy sami w twojej grze zobaczyć Atari dorobiło się bordera ;)
Tytuł: Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
Wiadomość wysłana przez: trojacek w 2013.09.09, 22:58:43
Niemniej jak możemy sami w twojej grze zobaczyć Atari dorobiło się bordera ;)

A w środku bordera - obrazek wyglądający na jakieś 320x200 pikseli ;)
Tytuł: Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
Wiadomość wysłana przez: Szuwarek w 2013.09.09, 23:07:53
A w środku bordera - obrazek wyglądający na jakieś 320x200 pikseli ;)

e tam... to "okienko" ma wymiar obrazu ZX Spectrum 256x176 :D

a po bokach? zabierajaca 30% mocy procesora emulacja ambilight a nie jakis ordynarny border ;-)
Tytuł: Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
Wiadomość wysłana przez: trojacek w 2013.09.09, 23:16:51
Czyli przeszacowałem ;)
Założyłem, że szerokość obrazu to 320, a fonty powiększone z 8x8 do 10x10 ;)
No a że border zajmuje 30% czasu procesora, hmm hmm... No... Tego... Współczuć należy ;)
Tytuł: Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
Wiadomość wysłana przez: Szuwarek w 2013.09.09, 23:25:47
emulacja tyle zabiera :D

cos chyba "border" bedzie Ci sie dzisiaj snil ;-)
Tytuł: Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
Wiadomość wysłana przez: trojacek w 2013.09.09, 23:36:10
A, bym się nie zdziwił ;)
Zatem życzę border nocy :)
Tytuł: Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2013.09.10, 08:51:38
Faktycznie to przechylenie drzew, bez przechylenia horyzontu wygląda dziwacznie.
Autorzy mają jeszcze chwile, to może to poprawią.

Jest szansa, już po wszystkim, aby przepisać to na ZX Spectrum?
Tytuł: Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
Wiadomość wysłana przez: Szuwarek w 2013.09.10, 10:08:00
Na ZX ta gra jest juz dostepna od 30 lat. widzialem tez wersje z muzyka na AY i poprawionymi kolorami.
Tytuł: Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
Wiadomość wysłana przez: Phonex w 2013.09.10, 10:33:32
e tam... to "okienko" ma wymiar obrazu ZX Spectrum 256x176 :D

Dla porządku: Spectrum ma rozdzielczość 256x192.
Tytuł: Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
Wiadomość wysłana przez: Szuwarek w 2013.09.10, 11:22:29
w tej grze obraz ZX ma wysokosc 176 (pierwsze 16 linii nie jest wykorzystywane - wygaszone atrybutami)

co ciekawe, czesto gry na ZX (te ze scrollem) maskuja atrybutami grafike po bokach tak, ze ekran gry ma 240 punktow... zreszta podobnie tu: tak naprawde Deathchase na ZX obsluguje szerokosc 240.

natomiast gdyby ktos chcial przerobic DC na ZX to jest ogromne pole do popisu, ta gra moze dzialac znacznie szybciej na ZX, jest tez kilka niedopatrzen - czesc opisalem tu: http://xxl.atari.pl/?page_id=13 (trzeba przewinac ekran)
Tytuł: Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2013.09.10, 12:19:56
Cytuj
Na ZX ta gra jest juz dostepna od 30 lat. widzialem tez wersje z muzyka na AY i poprawionymi kolorami.

Ja z kolei coś slyszałem że na Spectrum wystarczy przenieść kod Deathchase w pamięć powyżej 32768 i gra zaczyna chodzić istotnie szybciej. Był jakiś wątek na WOSie o tym.

Gdyby ktoś nie wiedział - pamięć od 16384 do 32768 jest wykorzystywana zarówno przez procesor jak i układ ULA generujący obraz. Powoduje to różne opóźnienia - gdy ULA pracuje z pamięcią, to nie może tego jednocześnie robić procesor. Dlatego w tej pamięci zasadniczo nie należy umieszczać żadnego kodu który ma działać szybko albo z precyzyjnymi timingami jak muzyka czy multicolor.

Oczywiście Deathchase był pisany jako gra pod Spectrum 16kB i wtedy nie ma wyboru - trzeba umieścić cały program w tej pamięci bo innej po prostu nie ma,
Tytuł: Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
Wiadomość wysłana przez: Szuwarek w 2013.09.10, 12:41:13
to prawda :-) ZX jeden z pierwszych komputerkow z fast ramem ;-)
Tytuł: Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
Wiadomość wysłana przez: Phonex w 2013.09.10, 13:55:12
Ja z kolei coś slyszałem że na Spectrum wystarczy przenieść kod Deathchase w pamięć powyżej 32768 i gra zaczyna chodzić istotnie szybciej. Był jakiś wątek na WOSie o tym.

Można sprawdzić na emulatorze.
W ZX Spin 0.666 jest możliwość wyłączenia slow-ramu - Options/Hardware/Emulation: No contention.
Tytuł: Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2013.12.11, 16:18:13
Gra zajęła 5 miejsce w konkursie.