Autor Wątek: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]  (Przeczytany 8345 razy)

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1260
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
« Odpowiedź #15 dnia: 2013.09.10, 10:33:32 »
e tam... to "okienko" ma wymiar obrazu ZX Spectrum 256x176 :D

Dla porządku: Spectrum ma rozdzielczość 256x192.

Szuwarek

  • **
  • Wiadomości: 80
  • Miejsce pobytu:
    Rabka-Zdrój
    • http://xxl.atari.pl/
Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
« Odpowiedź #16 dnia: 2013.09.10, 11:22:29 »
w tej grze obraz ZX ma wysokosc 176 (pierwsze 16 linii nie jest wykorzystywane - wygaszone atrybutami)

co ciekawe, czesto gry na ZX (te ze scrollem) maskuja atrybutami grafike po bokach tak, ze ekran gry ma 240 punktow... zreszta podobnie tu: tak naprawde Deathchase na ZX obsluguje szerokosc 240.

natomiast gdyby ktos chcial przerobic DC na ZX to jest ogromne pole do popisu, ta gra moze dzialac znacznie szybciej na ZX, jest tez kilka niedopatrzen - czesc opisalem tu: http://xxl.atari.pl/?page_id=13 (trzeba przewinac ekran)

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
« Odpowiedź #17 dnia: 2013.09.10, 12:19:56 »
Cytuj
Na ZX ta gra jest juz dostepna od 30 lat. widzialem tez wersje z muzyka na AY i poprawionymi kolorami.

Ja z kolei coś slyszałem że na Spectrum wystarczy przenieść kod Deathchase w pamięć powyżej 32768 i gra zaczyna chodzić istotnie szybciej. Był jakiś wątek na WOSie o tym.

Gdyby ktoś nie wiedział - pamięć od 16384 do 32768 jest wykorzystywana zarówno przez procesor jak i układ ULA generujący obraz. Powoduje to różne opóźnienia - gdy ULA pracuje z pamięcią, to nie może tego jednocześnie robić procesor. Dlatego w tej pamięci zasadniczo nie należy umieszczać żadnego kodu który ma działać szybko albo z precyzyjnymi timingami jak muzyka czy multicolor.

Oczywiście Deathchase był pisany jako gra pod Spectrum 16kB i wtedy nie ma wyboru - trzeba umieścić cały program w tej pamięci bo innej po prostu nie ma,

Szuwarek

  • **
  • Wiadomości: 80
  • Miejsce pobytu:
    Rabka-Zdrój
    • http://xxl.atari.pl/
Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
« Odpowiedź #18 dnia: 2013.09.10, 12:41:13 »
to prawda :-) ZX jeden z pierwszych komputerkow z fast ramem ;-)

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1260
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
« Odpowiedź #19 dnia: 2013.09.10, 13:55:12 »
Ja z kolei coś slyszałem że na Spectrum wystarczy przenieść kod Deathchase w pamięć powyżej 32768 i gra zaczyna chodzić istotnie szybciej. Był jakiś wątek na WOSie o tym.

Można sprawdzić na emulatorze.
W ZX Spin 0.666 jest możliwość wyłączenia slow-ramu - Options/Hardware/Emulation: No contention.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
« Odpowiedź #20 dnia: 2013.12.11, 16:18:13 »
Gra zajęła 5 miejsce w konkursie.