Autor Wątek: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]  (Przeczytany 8399 razy)

Szuwarek

  • **
  • Wiadomości: 80
  • Miejsce pobytu:
    Rabka-Zdrój
    • http://xxl.atari.pl/
30 lat minelo - Deathchase [Atari]
« dnia: 2013.09.09, 11:01:39 »
Witam,

z tej okazji gra zostala przeniesiona na atari (zgloszona do konkursu Abbuc, dostepna do sciagniecia bedzie w listopadzie)

http://www.youtube.com/watch?v=fyMfZzyRHFY


Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
« Odpowiedź #1 dnia: 2013.09.09, 11:39:13 »
Świetny hold ZX Spectrum i grze, która na nią powstała. Czekam na wersję finalną,

Oryginał działał na ZX Spectrum z 16Kb RAM. Jakie wymagania będzie miała konwersja?

.. a przede wszystkim wygranej w konkursie ;-)
« Ostatnia zmiana: 2013.09.09, 12:00:28 wysłana przez Tygrys »

Damianx

  • *****
  • Wiadomości: 657
  • Miejsce pobytu:
    Pruszków
Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
« Odpowiedź #2 dnia: 2013.09.09, 16:53:44 »
Czy mi się wydaje ,czy ta konwersja jest j małym okienku ? a nie pełno ekranowa.
Spectrum512k - Spectrum+128k - +2A - +3 Pear Ay - TC2048 S-VIDEO - Didaktik Gama80k\192k- A4000\060 - A1200\030 - A600\9tails - CD32 - A500 GVP Impact II - C64\SD2IEC\DualSID - Atari130XE\SIO2SD\Stereo - CA2001 - CPC6128\HXC - Atari Mega Ste UltraSatan.

Szuwarek

  • **
  • Wiadomości: 80
  • Miejsce pobytu:
    Rabka-Zdrój
    • http://xxl.atari.pl/
Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
« Odpowiedź #3 dnia: 2013.09.09, 17:15:02 »
wymagania to standardowe atari np. 800xl lub 65xe itp. silnik gry bez danych zajmuje 9 kb reszte to dane graficzne, grafiki z przerywnikow, 3 dlugie utwory muzyczne, dzingle. gra zostala troszke rozbudowana np. o komunikacje z warlordem, tabele wynikow, osiagniecia, zestawy heli/tank, wiecej faz animacji cyklisotw, zakonczenie, podswietlanie drogi w nocy itd.

wielkosc ekranu jest taka sama jak na ZX - Atari w tym trybie wyswietla 336x240 i dlatego wydaje sie ze jest w "okienku"

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6846
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
« Odpowiedź #4 dnia: 2013.09.09, 20:26:39 »
336x240, wliczając border? ;)

Szuwarek

  • **
  • Wiadomości: 80
  • Miejsce pobytu:
    Rabka-Zdrój
    • http://xxl.atari.pl/
Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
« Odpowiedź #5 dnia: 2013.09.09, 22:03:53 »
:-) nie, problemy z "borderem" nie dotycza atari :-) procesor graficzny ANTIC moze generowac obraz o szerokosci: 256, 320 lub 384 piksele trybu najwyzszej rozdzielczosci - odpowiednio 32 bajty, 40 bajtow, 48 bajtow.
to ze moze generowac 384 pixeli w linii nie oznacza ze na kazdym monitorze to bedzie widoczne - na kazdym monitorze widoczne bedzie tylko 336 pixeli, wysokosc generowanego obrazu kontroluje sama DL (program ANTICa) moze miec maksymalnie 240 linii (lub 480i - jakies 2 lata temu jeden z atarowcow wpadl na sposob jak zaklocic prace ANTICa zeby zaczal generowac miedzylinie - podobnie jak na amidze interlance)

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
« Odpowiedź #6 dnia: 2013.09.09, 22:52:11 »
Kawał dobrej roboty!

Tak przy okazji, czy mi się zdaje czy te drzewa się odchylają w lewo i prawo gdy skręcamy?

Rozumiem że to taki efekt specjalny ale ja chyba pryzwyczaiłem się do "sztywnych" drzew ze Spectrum :) Tutaj ponieważ horyzont się nie przechyla to wygląda trochę jakby drzewa bujały się na prawo i lewo :)

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
« Odpowiedź #7 dnia: 2013.09.09, 22:53:36 »
Cytuj
:-) nie, problemy z "borderem" nie dotycza atari :-)

Niemniej jak możemy sami w twojej grze zobaczyć Atari dorobiło się bordera ;)

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6846
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
« Odpowiedź #8 dnia: 2013.09.09, 22:58:43 »
Niemniej jak możemy sami w twojej grze zobaczyć Atari dorobiło się bordera ;)

A w środku bordera - obrazek wyglądający na jakieś 320x200 pikseli ;)

Szuwarek

  • **
  • Wiadomości: 80
  • Miejsce pobytu:
    Rabka-Zdrój
    • http://xxl.atari.pl/
Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
« Odpowiedź #9 dnia: 2013.09.09, 23:07:53 »
A w środku bordera - obrazek wyglądający na jakieś 320x200 pikseli ;)

e tam... to "okienko" ma wymiar obrazu ZX Spectrum 256x176 :D

a po bokach? zabierajaca 30% mocy procesora emulacja ambilight a nie jakis ordynarny border ;-)

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6846
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
« Odpowiedź #10 dnia: 2013.09.09, 23:16:51 »
Czyli przeszacowałem ;)
Założyłem, że szerokość obrazu to 320, a fonty powiększone z 8x8 do 10x10 ;)
No a że border zajmuje 30% czasu procesora, hmm hmm... No... Tego... Współczuć należy ;)

Szuwarek

  • **
  • Wiadomości: 80
  • Miejsce pobytu:
    Rabka-Zdrój
    • http://xxl.atari.pl/
Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
« Odpowiedź #11 dnia: 2013.09.09, 23:25:47 »
emulacja tyle zabiera :D

cos chyba "border" bedzie Ci sie dzisiaj snil ;-)

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6846
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
« Odpowiedź #12 dnia: 2013.09.09, 23:36:10 »
A, bym się nie zdziwił ;)
Zatem życzę border nocy :)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
« Odpowiedź #13 dnia: 2013.09.10, 08:51:38 »
Faktycznie to przechylenie drzew, bez przechylenia horyzontu wygląda dziwacznie.
Autorzy mają jeszcze chwile, to może to poprawią.

Jest szansa, już po wszystkim, aby przepisać to na ZX Spectrum?

Szuwarek

  • **
  • Wiadomości: 80
  • Miejsce pobytu:
    Rabka-Zdrój
    • http://xxl.atari.pl/
Odp: 30 lat minelo - Deathchase [Atari]
« Odpowiedź #14 dnia: 2013.09.10, 10:08:00 »
Na ZX ta gra jest juz dostepna od 30 lat. widzialem tez wersje z muzyka na AY i poprawionymi kolorami.