Autor Wątek: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)  (Przeczytany 75862 razy)

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #60 dnia: 2012.04.16, 14:25:05 »
Dax: na 16-tce testowałem. Oczywiście z 48K ramu.
Tej nowej. Bo na starej to _wszystko_ chodziło. Dopóki się nie zdezintegrowała.
Brat ostatnio wyraża ochotę rozkręcenia jej. Chyba się skuszę.


Dziwacznym procesorem ?? co masz na myśli pisząc dziwaczny ?? jakieś foto ?? hmm przepisane cyferki ?? może to jakiś fajny rodzynek ??

bardzo niefajny rodzynek. Jest seria Z80 (i to chyba nie z Ziloga, tylko z NECa, proszę mnie poprawić jakby co), która nie działa z divIDE. I taki egz. właśnie nabyłem.
Zauważam również dalsze negatywne cechy takieg procka. Nie chce chodzić z lotharkowym AY_Kempstonem na przykład. Dobrze, że mam jeden z lat 80s i działa.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #61 dnia: 2012.04.16, 21:12:17 »
Dodam jedno, że przerabiane przeze mnie gry testuję tylko na emulatorach (na divIDE też nie powinno być problemów).
Jeśli ktoś wgrywa z taśmy, to po pojawieniu się screenu należy zatrzymać tapefon,
wcisnąć klawisz, wtedy pokazuje się menu i zależnie od wybranych opcji czasami dogrywane są kolejne bloki.
AY Music, ULA plus.

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #62 dnia: 2012.04.19, 18:03:56 »
"The Light Corridor"
http://zxspectrum48.i-demo.pl/Light_Corridor_T.tap

Nie grałem w to wcześniej, a bardzo fajna - jak już ma nieskończoną liczbę żyć.
QAOP/SPACE, gdzie to ostatnie służy do wystrzelenia piłki po 'śmierci' gracza, a ciągłe naciskanie SPACE powoduje ruch do przodu.

Prócz odbijania piłki, należy zbierać rzeczy rozrzucone po korytarzu i unikać ścian/przeszkód.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #63 dnia: 2012.04.20, 07:17:13 »
Light Corridor jest dobry, ja mam gdzieś versję z muzyką w czasie gry (na AY), tytułowa na beeper też jest w niej.

A z Deathchase poddaję się. Jakaś zaraza w nim siedzi, że nie da muzyce spokojnie grać,
Miała być gra wschechczasów z muzyką, a wyszło g..., po zabiciu przeciwnika muza się zatrzymuje,
Wyrzuciłem wszystkie DI, jeden CALL do ROMu gdzie było DI przeniosłem procedurę w nowe miejsce,
i dalej nie działa. Niby niecałe 10 kB gry a namęczyłem się przy niej jak przy żadnej dotąd
Kolorów też nie sprawdziłem (palety), bo Spin 0.7 nie działa u mnie w trybie 48k (a gra jest na 48)

Może ktoś się kiedyś dołączy do rozgryzania jej, jeśli ktoś chciałby pogrzebać, to dorzucę dokumentację.
Pozostawiam to jako niedokończoną pracę i biorę się za kolejną grę.

Sprawdźcie jak to u Was chodzi. Szczególnie interesuje mnie czy muzyka (kiedy chce jej się grać)
czy gra czysto, czy charczy.
« Ostatnia zmiana: 2012.04.20, 07:40:08 wysłana przez Abrimaal »
AY Music, ULA plus.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #64 dnia: 2012.04.26, 13:26:52 »
Nie udało się z Deathchase, to servuję Wam na 30 urodziny ZX'a
jedną z najtrudniejszych gier - ja przy nieskończonym życiu i energii doszedłem do połowy 2-go poziomu.
To Dark Fusion,
a w zasadzie 3 gry, bo każdy trainer jest osobno ładowany.
Nie wiem, czy trainery będą chodzić na 48k bo są robione ze snapshotów.
Muzykę z CPC w intro pomógł wyextrahować MatofEsi, za co bardzo mu jestem wdzięczny.
AY Music, ULA plus.

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #65 dnia: 2012.04.26, 13:51:01 »
Hmmm. W ogóle nie działa na Spectaculatorze.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #66 dnia: 2012.04.26, 14:32:08 »
Na Fuse też. Odpala intro, ładuje dane a potem się wiesza. Działa tylko "normal version"

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #67 dnia: 2012.04.27, 01:16:45 »
TZX działa na Fuse i innych emulatorach, to TAP jest skopany.
Plik utworzony przez Z802TZX zawiera dane w turbo, których (teraz widzę, a ostrzegał) Fuse nie potrafił przerobić do TAP.
Dlaczego robiłem trainery ze snapshotu?
Originalna gra jest najprawdopodobniej skompresowana, wpisywanie POKE podczas intro gry (obracające się kulki) nie daje efektu, dopiero gdy wejdzie się we właściwą część gry, można wpisać POKE.

Zmieniłem muzykę na prawidłowo grającą (oczywiście poprawił ją Matofesi, człowiek-maszyna, innemu zajęłoby to miesiące z wątpliwym rezultatem)
Załączam TZX, TAP na razie nie będzie, dopóki nie znajdę jakiegoś konvertera snapshotów do taśmy nie zapisującego w turbo.

« Ostatnia zmiana: 2012.04.27, 02:54:00 wysłana przez Abrimaal »
AY Music, ULA plus.

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #68 dnia: 2012.04.27, 09:05:23 »
oczywiście poprawił ją Matofesi, człowiek-maszyna

:) :) http://www.youtube.com/watch?v=Wn7gL9Yjqk4

ikci

  • *****
  • Wiadomości: 1216
  • Miejsce pobytu:
    Kraków
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #69 dnia: 2012.04.27, 18:51:02 »
Yerzyey, sorki za offtop - kiedyś na jakimś innym forum wrzuciłeś paczke poprzerabianego softu na +2A/B +3 który normalnie nie chodził na tych kompach, ale w archiwum były już przeportowane pliki - nie wiem czy to były dema czy gry bo niestety pliki zostały skasowane z Sendspace. Dasz rade jeszcze raz gdzieś to wrzucić? 
ZX Spectrum 48K, ZX Spectrum +, ZX Spectrum 128K, ZX Spectrum +2, ZX Spectrum +2B, ZX Spectrum +3, TIMEX TC2048, UNIPOLBRIT Komputer 2068, Didaktik Gama 80kB, 
Amstrad/Schneider CPC6128, Schneider CPC464, Commodore C64, Atari 800XL, 65XE 130XE, A500+, A600, A1200, ATARI 1040 STF

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #70 dnia: 2012.04.27, 22:27:57 »
Hmmmmmmmmmmm................. Powinien być tutaj? http://www.sendspace.com/file/j8dbe6
Trochę się... 'zmęczyłem'. Ale zakładam, że to to.

ikci

  • *****
  • Wiadomości: 1216
  • Miejsce pobytu:
    Kraków
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #71 dnia: 2012.04.29, 01:19:17 »
Kuź..wa Yerzmyey, dzienkówa .. kuna sorki ale właśnie wróciłem ze wsi (żonka mnie przywiozła) i w sumie to nie powienem  tutaj wchodzic bo jstem  tak zadup... przeraszam , taki nie teges że ledwo to pociągłem...  Sorki ide spać (co złe to nie ja)


 
ZX Spectrum 48K, ZX Spectrum +, ZX Spectrum 128K, ZX Spectrum +2, ZX Spectrum +2B, ZX Spectrum +3, TIMEX TC2048, UNIPOLBRIT Komputer 2068, Didaktik Gama 80kB, 
Amstrad/Schneider CPC6128, Schneider CPC464, Commodore C64, Atari 800XL, 65XE 130XE, A500+, A600, A1200, ATARI 1040 STF

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #72 dnia: 2012.04.29, 13:43:25 »
No widzisz, to tak, jak ja 27-mego. ;)
OK, mam nadzieję, że to ten plik. Niektóre dema mają problem z timingiem i nie wszędzie umiał to naprawić lub nie wszędzie się dało (nie znam się), ale nawet przerobił engine digi, żeby 4-kanałowce grały na AY.
Tytaniczna robota w pojedynkę przerabiać te wszystkie dema na 'brytyjczyka'.

Pyza^Illusion

  • *****
  • Wiadomości: 586
  • Miejsce pobytu:
    Lubań, dolnośląskie
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #73 dnia: 2012.05.05, 14:45:48 »
No to i ja dorzucę coś z naszych "produkcji". Głównie Kriss się w to bawił. Muzyka często gra "za nisko" - była pisana na AY montowanych przez Stavi, które ustawiało granie zbyt wysoko. Dopiero po zakupieniu przez Scalmana oryginała 128k poustawialiśmy sobie tak jak należy.
Pamiętam jeszcze katorżniczą robotę z poprawianiem około 60 songów, bo fałszowały nieziemsko...

Spekulant - jedna z gierek w które się zagrywaliśmy swego czasu, dorobiona muzyka na AY. Program dla 48k.

Dallas - j.w. (był jeszcze Hammurabi, ale się gdzieś zapodział)

Sim City - dodana muzyka na AY, wymaga 128k, ew. dodatkowego banku pamięci, nie pamiętam którego :D

Lords of Chaos - nasza ulubiona gra w Remix'ie 128k. Dodane intro z muzyką.  Z dzisiejszej perspektywy wygląda koszmarnie (szczególnie grafika robiona naprędce), tekst do scrolla jakiś taki infantylny etc. Wyjątkowo koszmarnie brzmi muzyka. Powód - jak we wstępie.

Spherical 128k Remix - dodane intro z sampletrackiem, trainer i muzyka AY podczas gry.

O ile pamiętam, zarówno w Lords of Chaos jak i Spherical skaszanione są jakieś klatki animacji którychś postaci, bo się dodatkowy kod nie mieścił i po prostu tam wszedł :)
Na 128k może nie działać z Tape Loadera - proponuję zawsze poprzedzić USR0.
Pliki w tapkach są mocno pokompresowane i usunięte load-screeny, bo czasy były takie że trzeba było odchudzać programy i oszczędzać miejsca na dyskietkach :) A jeszcze ten czas ładowania...
ZX Spectrum+ (128kB by STAVI), FDD3000, TI-OF-TTL/ZXVGS, Masterface2b, MacFace II, DivIDE plus, Just Speccy 128...

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
« Odpowiedź #74 dnia: 2012.05.05, 22:08:19 »
Bardzo fajne produkcje! Jak najbardziej powód do dumy :)