Autor Wątek: Gry na 48K wykorzystujące AY  (Przeczytany 45979 razy)

Sir David

  • ****
  • Wiadomości: 391
  • Miejsce pobytu:
    Białystok
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #45 dnia: 2012.06.15, 14:21:38 »
Oj. Ten nie działa.

PS: Aha, jak jest do wyboru, dałbym tylko dwa klawisze przepuszczające dalej (nie any key), bo raz to mi przeleciała ta plansza z wyborem i tyle ją widziałem.

Ale co konkretnie nie działa?
Klawisz wyboru poprawiłem, tym razem rzeczywiście to miało sens ze względu na możliwość przelecenia za daleko.

Edit: usunąłem źle działający załącznik
« Ostatnia zmiana: 2012.06.15, 17:42:02 wysłana przez Sir David »

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #46 dnia: 2012.06.15, 14:25:45 »
Jeśli to w BASICu to żadne pętle tylko...
10 IF INKEY$ <> "" THEN GOTO 10
...zanim cokolwiek będzie sprawdzane. Z taśmy nie ma to znaczenia, ale flash loading powoduje, że można się przekliknąć. No i oczywiście przepuszczanie dalej tylko po wybraniu stosownej opcji.



Właśnie to mówię.
Nie dodałem powyższego listingu, bo Sir David już za ten pierwszy pewnie by mnie chciał spoliczkować rybami. Ale owszem - ten listing opisowo przedstawiłem.
Ale dodałem jeszcze sugestię o pętlach spowalniających, bo "flash loading powoduje, że można się przekliknąć" a właściwie powoduje to w 9 przypadkach na 10.
Może jest to zbędne, ale przywykłem do tego podczas robienia całego szeregu pewnych tajemnicznych dem z wybrem klawiszami, nie wdając się w detale.
Może jestem przewrażliwiony. Ale pierwszy screen się zatrzymywał i czekał na ANY KEY.
Jeśli ktoś naciśnie A lub B jako ANY KEY, to przeleci mu menu (nawet to z IF INKEY$).

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #47 dnia: 2012.06.15, 14:28:22 »
Ale co konkretnie nie działa?


Ja wiem, co się zepsuło. Autoooobus.

OK - po wyborze dźwięku przechodzi do lini 20 i usiłuje coś wgrywać. I tak już zostaje. Po wsze czasy.


Być może kolejność bloków jest niewłaściwa.
Ujdzie na divIDE, nie ujdzie na magnetofonie i na Spectaculatorze.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #48 dnia: 2012.06.15, 14:32:23 »
No bo zasadniczo problem o którym piszesz to coś na co większość coderów nie zwracała uwagi - reakcja na wciśnięcie klawisza podczas gdy w większości przypadków obsługi "Any Keyów", menu itp wyborów należy reagować na zwolnienie klawisza dzięki czemu unika się przeskakiwania opcji itp. Świetnie to też widać jak się próbuje z taśmy załadować coś wieloczęściowego (demo - np. Shocka czy choćby The Lyrę II) co przed przejściem dalej czeka na wciśnięcie spacji - jeśli program nie czeka na zwolnienie tejże spacji to istnieje duże prawdopodobieństwo, że procedura ładowania wyleci na BREAKu. Pół biedy jak loader jest w BASICu i CONTINUE wystarczy ale jak jest "zabezpieczony" to się zresetuje albo zrobi coś równie głupiego ;)


Sir David

  • ****
  • Wiadomości: 391
  • Miejsce pobytu:
    Białystok
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #49 dnia: 2012.06.15, 14:45:52 »
OK - po wyborze dźwięku przechodzi do lini 20 i usiłuje coś wgrywać. I tak już zostaje. Po wsze czasy.
Być może kolejność bloków jest niewłaściwa.
Ujdzie na divIDE, nie ujdzie na magnetofonie i na Spectaculatorze.

Hmm... U mnie na Spectaculatorze też nie działa, ale inaczej. Dochodzi do końca loadera i wraca do Basica. A na Spinie i Fuse jest dobrze. Bardzo dziwne, jutro zobaczę o co kaman. Kolejność bloków jest dobra. O, na Spinie po wyłączeniu flash loadingu jest jeszcze inny problem, po załadowaniu obrazka nie ładuje dalej! Chciałem zostawić oryginalny loader, ale chyba go wywalę...

Edit: Właśnie zobaczyłem, że identycznie zachowuje się oryginalny tap z WOS, więc to nie moja wina. Najlepiej rzeczywiście wywalę ten oryginalny loader.
« Ostatnia zmiana: 2012.06.15, 14:55:13 wysłana przez Sir David »

Pyza^Illusion

  • *****
  • Wiadomości: 586
  • Miejsce pobytu:
    Lubań, dolnośląskie
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #50 dnia: 2012.06.15, 15:55:54 »
flash loading powoduje, że można się przekliknąć.

Za dawnych czasów, gdy się oszczędzało miejsce na dyskietkach czy w celu skrócenia ładowania, to każdy plik był skrzętnie kompresowany (średnio zyskiwało się na tym 30-40%) i po załadowaniu trwała jeszcze dekompresja bloku przez jakieś 2-3 sek. Unikało się tym samym wspomnianego przekliknięcia :D No ale komu bu się dzisiaj chciało pakować plik 40kB przez 15 min. (chyba, że ustawienie prędkości emulacji na max :D).
ZX Spectrum+ (128kB by STAVI), FDD3000, TI-OF-TTL/ZXVGS, Masterface2b, MacFace II, DivIDE plus, Just Speccy 128...

Sir David

  • ****
  • Wiadomości: 391
  • Miejsce pobytu:
    Białystok
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #51 dnia: 2012.06.15, 17:44:20 »
Teraz powinno już działać dobrze...
Usunąłem też poprzednie załączniki.

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #52 dnia: 2012.06.15, 19:03:03 »
Teraz powinno już działać dobrze...
Usunąłem też poprzednie załączniki.

Ooo, działa. :)
Wrzucę pewnie w weekend.
Dzięki i pozdrrrrr,
Y

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #53 dnia: 2012.06.15, 22:42:20 »
OK - po wyborze dźwięku przechodzi do lini 20 i usiłuje coś wgrywać. I tak już zostaje. Po wsze czasy.
Być może kolejność bloków jest niewłaściwa.
Ujdzie na divIDE, nie ujdzie na magnetofonie i na Spectaculatorze.

Hmm... U mnie na Spectaculatorze też nie działa, ale inaczej. Dochodzi do końca loadera i wraca do Basica. A na Spinie i Fuse jest dobrze. Bardzo dziwne, jutro zobaczę o co kaman. Kolejność bloków jest dobra. O, na Spinie po wyłączeniu flash loadingu jest jeszcze inny problem, po załadowaniu obrazka nie ładuje dalej! Chciałem zostawić oryginalny loader, ale chyba go wywalę...

Edit: Właśnie zobaczyłem, że identycznie zachowuje się oryginalny tap z WOS, więc to nie moja wina. Najlepiej rzeczywiście wywalę ten oryginalny loader.
A ja polecam załadowanie wszystkich bloków przed uruchomieniem menu (chyba że gra ma doładowane levele)
AY Music, ULA plus.

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #54 dnia: 2012.06.15, 23:14:21 »
O to to. Brzmi rozsądnie.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #55 dnia: 2012.06.16, 00:29:15 »
Cybernoid nie ma żadnej następnej detekcji tylko z nas dupy nie hackerzy ;)


POKE'i jakby ktoś potrzebował:
obie wersje: POKE 25894,0: POKE 25895,0

beeper: POKE 25899,0
AY: POKE 25899,1
Teraz to ja jestem dupa. Poprawiłem w trainerze (w liniach Basic 50-52) na te wartości,
i niezależnie od wybranego modelu, zawsze włącza się AY. Mało tego, przy wyborze AY grafika się kaszani.
Niżej załącznik. Co robię źle? Sam już nie wiem.
« Ostatnia zmiana: 2012.06.16, 00:34:44 wysłana przez Abrimaal »
AY Music, ULA plus.

Sir David

  • ****
  • Wiadomości: 391
  • Miejsce pobytu:
    Białystok
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #56 dnia: 2012.06.16, 11:26:04 »
A ja polecam załadowanie wszystkich bloków przed uruchomieniem menu (chyba że gra ma doładowane levele)

Wszystkie moje poprawki tak właśnie działają :) Problem był w tym, że oryginalny loader gry Ballbreaker 2 wymagał naciśnięcia dowolnego klawisza po załadowaniu gry i przy zbyt długim naciśnięciu ten klawisz był od razu odczytywany dalej, jako wybór dźwięku.

Sir David

  • ****
  • Wiadomości: 391
  • Miejsce pobytu:
    Białystok
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #57 dnia: 2012.06.16, 11:59:01 »
Cybernoid nie ma żadnej następnej detekcji tylko z nas dupy nie hackerzy ;)


POKE'i jakby ktoś potrzebował:
obie wersje: POKE 25894,0: POKE 25895,0

beeper: POKE 25899,0
AY: POKE 25899,1
Teraz to ja jestem dupa. Poprawiłem w trainerze (w liniach Basic 50-52) na te wartości,
i niezależnie od wybranego modelu, zawsze włącza się AY. Mało tego, przy wyborze AY grafika się kaszani.
Niżej załącznik. Co robię źle? Sam już nie wiem.

Ja chyba wiem. Powinno być 25897, a nie 25899. Tamto POKE zmienia adres zamiast wartości.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #58 dnia: 2012.06.16, 14:54:44 »
Oż w mordę... Walnąłem się przy konwersji z hexa. Sorry.

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #59 dnia: 2012.06.16, 19:27:06 »
Teraz powinno już działać dobrze...
Usunąłem też poprzednie załączniki.

OK, dodane!! :) Wielkie dzięki.
No to osiągnęliśmy liczbę 150.
http://zxspectrum48.i-demo.pl/48K_AY_games.html
Jakkolwiek bez wątpienia takich gier jest więcej, tylko nie wszystkie byłem w stanie odnaleźć.

Dzięki dla wszystkich. :)

PS: Mam nadzieję, że ten wątek będzie zachętą dla tych wszystkich gumiakowców, którzy jeszcze nie kupili interface'ów AY od Zaxona bądź Lotharka. :)