Autor Wątek: Gry na 48K wykorzystujące AY  (Przeczytany 45973 razy)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #60 dnia: 2012.06.17, 00:04:03 »
Oż w mordę... Walnąłem się przy konwersji z hexa. Sorry.
Super, teraz działa. Zawsze byłem zdania, że ludzie powinni posługiwać się systemem dziesiętnym, przynajmniej pisząc do innych ludzi,
bo mało kto wie bez przeliczania kalkulatorem ile to jest np. $8000, to może jeszcze załapie, ale już np. $C43F trudno ocenić jaka to liczba.
W każdym razie dzięki.
To już chyba ostateczna modyfikacja w Cybernoid1 z wyborem kolorystyki dla ULA+, źródła dźwięku i rozbudowanym trainerem.
AY Music, ULA plus.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #61 dnia: 2012.06.17, 10:36:52 »
Ja uważam dokładnie odwrotnie - jakby wszyscy posługiwali się hexem to nie byłoby problemu z błędami przeliczeń :p

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6846
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #62 dnia: 2012.06.17, 12:10:58 »
Żeby ludzkość posługiwała się hexem, ludzie musieliby się rodzić z 16 palcami u rąk ;). Ale różne bywają zboczenia, tacy Francuzi do dziś posługują się częściowym systemem dwudziestkowym (np. 99 to "cztery razy dwadzieścia i dziewiętnaście"). Dobrze, że to nie oni wymyślili komputer ;)

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #63 dnia: 2012.06.20, 22:20:32 »
No to osiągnęliśmy liczbę 150.


Eee, kłamałem kurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr - 2 gry były powtórzone dwukrotnie.
OK, więc kto dobije do 150? ;)

Sir David

  • ****
  • Wiadomości: 391
  • Miejsce pobytu:
    Białystok
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #64 dnia: 2012.06.21, 08:32:32 »
OK, więc kto dobije do 150? ;)

Spróbujemy :) Na początek pierwszy Ballbreaker.
Okazało się, że znalezienie kolejnych gier do przeróbki nie będzie takie proste. Sprawdziłem kilka  kolejnych podejrzanych i używały jednego dodatkowego banku pamięci.

Sir David

  • ****
  • Wiadomości: 391
  • Miejsce pobytu:
    Białystok
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #65 dnia: 2012.06.21, 08:56:46 »
Bez żadnych przeróbek działa Astroball:

ftp://ftp.worldofspectrum.org/pub/sinclair/games/a/Astroball.tap.zip

No to chyba znów mamy 150 :)

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #66 dnia: 2012.06.21, 09:04:20 »
Ooo, dzięki - w domu będę testować i dodawać. :) :)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #67 dnia: 2012.07.04, 01:08:00 »
Nie wiem, czy proste efekty perkusyjne które gra AY też się liczą?
W takim razie trzeba dodać Agent X2 i Chronos (testowane wieki temu na Timex'ie 2048)
« Ostatnia zmiana: 2012.07.04, 01:12:51 wysłana przez Abrimaal »
AY Music, ULA plus.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #68 dnia: 2012.07.27, 00:53:19 »
Xenophobe chodzi przynajmniej na emulowanym 48kB.
AY Music, ULA plus.

Dalthon

  • ****
  • Wiadomości: 428
  • Miejsce pobytu:
    TriCity
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #69 dnia: 2012.07.27, 09:53:08 »
Nie wiem, czy proste efekty perkusyjne które gra AY też się liczą?
W takim razie trzeba dodać Agent X2 i Chronos (testowane wieki temu na Timex'ie 2048)
No to w takim razie (jeśli pamięć mnie nie myli) jeszcze RAW
ZX Spectrum +2 Grey | Just Speccy 128 | ZX Spectrum Next | ZX-Uno 2MB |  Murmulator | Amstrad 6128 | MSX2 Philips VG-8235 | Commodore 64 | Commodore +4 | Atari 520 STF | Amiga 1200

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6846
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #70 dnia: 2012.07.27, 10:00:30 »
Tygrys -> a może by tak te informacje umieszczać w bazie danych i wyświetlać w formie tabelki? Łatwiej byłoby szukać.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #71 dnia: 2012.07.27, 10:06:22 »
trojacek: Da się zrobić, ale nie wiem kiedy bo moje moce przerobowe są ostatnio skierowane na wiesz co ;), a do tego w wolnych chwilach przygotowuję uploady do archiwum. Pomyślę jak ta i inne tego rodzaje spisów z odpowiednią obsługa formularzy i wyszukiwana wciągnąć do archiwum,  bo raz zrobiony mechanizm pozwoli na jego wielokrotne użycie.

Rzeznik

  • *****
  • Wiadomości: 2135
  • Miejsce pobytu:
    Katowice
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #72 dnia: 2016.09.30, 19:44:22 »
W świetle nowego fejsa od Zaxona, może warto wrócić do tego tematu? Ja dokładam Golden Axe - gierka nie obsługuje AY na ZX 48, ale o dziwo na gołym Timex'ie z AY gra i buczy - Czy to jest tylko jakimś POKE do załatwienia, taka żeniaczka tej gierki z ZX z AY?

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #73 dnia: 2016.09.30, 20:56:47 »
Na Timex'ie dużo więcej gier grało muzykę na AY, choć miały włączać beeper dla 48k. Może to też kwestia cracków, które mogły być tak zrobione, że niezależnie od sprzętu grały przez AY.

Kolejne gry, które grały AY na Timexie to Implosion i Death Wish 3, choć one akurat nie mają muzyki na beeper, tylko AY.
AY Music, ULA plus.

Gelip

  • *****
  • Wiadomości: 769
    • Sysprep WinXP SP2 64-bit for pure UEFI with ACPI, AHCI, NVMe, USB 3.x
Odp: Gry na 48K wykorzystujące AY
« Odpowiedź #74 dnia: 2016.10.25, 17:54:43 »
Próbuję pobrać coś z listy http://zxspectrum48.i-demo.pl/48K_AY_games.html ale przeglądarka pyta o login i hasło. Nie wiem o co chodzi  :-\
Aby pobrać grę np. Tarzan: ftp://ftp.worldofspectrum.org/pub/sinclair/games/t/Tarzan.tap.zip
trzeba użyć linku http zamiast ftp:
http://www.worldofspectrum.org/pub/sinclair/games/t/Tarzan.tap.zip
"Byte" Personal Computer
Брестское ПО средств вычислительной техники