Autor Wątek: sprzedaż własnych gier  (Przeczytany 5518 razy)

gorgh

  • ***
  • Wiadomości: 128
  • Miejsce pobytu:
    Wyszków
sprzedaż własnych gier
« dnia: 2018.08.03, 00:26:35 »
Czołem, na pewno macie większe rozeznanie...zastanawiam się, czy wydawanie gier na kasetach ma sens na scenie ZX Spectrum...chodzi mi o to, czy jest na coś takiego zbyt?

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: sprzedaż własnych gier
« Odpowiedź #1 dnia: 2018.08.03, 00:27:47 »
http://www.revival-studios.com - są ludzie, co to robią
« Ostatnia zmiana: 2018.08.03, 00:34:15 wysłana przez Klaud »
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: sprzedaż własnych gier
« Odpowiedź #2 dnia: 2018.08.03, 07:23:02 »
Hiszpanie wydają sporo kaset na ZX, CPC i MSX.
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: sprzedaż własnych gier
« Odpowiedź #3 dnia: 2018.08.03, 14:46:39 »
Monuments wydaje też gry na ZXa
dużo sprzętu mało czasu.

gorgh

  • ***
  • Wiadomości: 128
  • Miejsce pobytu:
    Wyszków
Odp: sprzedaż własnych gier
« Odpowiedź #4 dnia: 2018.08.03, 15:15:22 »
Dzięki, chodzi mi o to, że dotychczas dorabiałem jako koder stron www, ale dużo bardziej podoba mi się kodowanie na 8 bitach, więc jeśli by była taka możliwość, aby sobie trochę dorobić na boku pisząc gry to byłoby super

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: sprzedaż własnych gier
« Odpowiedź #5 dnia: 2018.08.03, 15:24:32 »
Przy obecnych cenach czystych kaset, kosztach produkcji etykietek, nalepek czasie poświęconym na ich nagrywanie i marketing, kokoswo na tym nie zrobisz. Nawet koszta nie zwrócą się Tobie. Grę na kasecie sprzedasz może za 30-40zl i to w pojedynczych sztukach.

Pisz gry, programy na 8-bitowce, bo to sprawia Ci frajdę. Ale żyj z czegoś innego, np. tworzenia oprogramowania pod Androida, bo rynek wiekszy.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

gorgh

  • ***
  • Wiadomości: 128
  • Miejsce pobytu:
    Wyszków
Odp: sprzedaż własnych gier
« Odpowiedź #6 dnia: 2018.08.03, 15:29:58 »
tak sytuacja wygląda pewnie na scenie ZX, na C64 na przykład kartridż z grą Sam's Journey sprzedał się w liczbie 2000 kopii

Barts

  • *****
  • Wiadomości: 504
  • Miejsce pobytu:
    Łódź
Odp: sprzedaż własnych gier
« Odpowiedź #7 dnia: 2018.08.03, 15:36:12 »
Dzięki, chodzi mi o to, że dotychczas dorabiałem jako koder stron www, ale dużo bardziej podoba mi się kodowanie na 8 bitach, więc jeśli by była taka możliwość, aby sobie trochę dorobić na boku pisząc gry to byłoby super

Szczerze - raczej nie zarobisz na tym specjalnych pieniędzy. Jeśli masz chęć zrobić coś retro i zarobić choćby nieduży pieniądz, to pójdź w retro gry w HTML5 i sprzedaż ich / reklamy. To i tak będzie więcej niż wyciągniesz z gier na ZX-a.

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: sprzedaż własnych gier
« Odpowiedź #8 dnia: 2018.08.03, 15:46:46 »
tak sytuacja wygląda pewnie na scenie ZX, na C64 na przykład kartridż z grą Sam's Journey sprzedał się w liczbie 2000 kopii

Po ile była kopia? 10Euro? Zrób szybki biznes plan. Ile czasu potrzebujesz na zaprojektowanie i napisanie gry? Załóżmy, że 200h, jedna godzina wg stawek w PL to jakieś 50zl. Na starcie Twój koszt będzie wynosl ok 10tys zł. Aby wyjść na zero musiałbyś sprzedać właśnie te 2000 kopii. Aby pokryc koszty sprzętu, hardware'u, gadżetów, podatki, ZUS...

Wymyślisz i napiszesz grywalna grę w 200h?
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

gorgh

  • ***
  • Wiadomości: 128
  • Miejsce pobytu:
    Wyszków
Odp: sprzedaż własnych gier
« Odpowiedź #9 dnia: 2018.08.03, 15:48:58 »
macie rację panowie, dzięki za uwagi :)

Dalthon

  • ****
  • Wiadomości: 428
  • Miejsce pobytu:
    TriCity
Odp: sprzedaż własnych gier
« Odpowiedź #10 dnia: 2018.08.03, 16:16:12 »
chłop miał zapał a go na ziemię zrzuciliście :/ tak by przynajmniej nowa gra powstała :P
ZX Spectrum +2 Grey | Just Speccy 128 | ZX Spectrum Next | ZX-Uno 2MB |  Murmulator | Amstrad 6128 | MSX2 Philips VG-8235 | Commodore 64 | Commodore +4 | Atari 520 STF | Amiga 1200

gorgh

  • ***
  • Wiadomości: 128
  • Miejsce pobytu:
    Wyszków
Odp: sprzedaż własnych gier
« Odpowiedź #11 dnia: 2018.08.03, 16:32:12 »
Cenię sobie szczerość :) człowiek może zweryfikować siebie, a gra powstanie i to niejedna :)

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: sprzedaż własnych gier
« Odpowiedź #12 dnia: 2018.08.03, 17:01:16 »
tak sytuacja wygląda pewnie na scenie ZX, na C64 na przykład kartridż z grą Sam's Journey sprzedał się w liczbie 2000 kopii

45 EUR plus wysyłka wersja w boxie (dyskietka), 55 EUR cart, 24 USD digital download. Kwestia tego jak to jest wydane, co oferuje gra, ile jest produkcji na rynku danego kompa, jakie portfele mają fani danego komputera...
dużo sprzętu mało czasu.

pgru

  • *****
  • Wiadomości: 638
Odp: sprzedaż własnych gier
« Odpowiedź #13 dnia: 2018.08.03, 17:29:14 »
Na wstępie chciałbym poprosić Ciebie, żebyś dopisywał w przyszłości obsługę klawiszy kursora od Elwro do swoich gier (tu jest jak: http://www.speccy.pl/forum/index.php?topic=4301.0)

Co do sprzedaży gier - moim zdaniem - problem(z punktu widzenia twórcy) Spectrum polega chyba na tym, że co miesiąc wychodzi chyba więcej gier niż na PS4. Nie będzie chyba łatwo się wykazać i trzeba w wielu miejscach poumieszczać informacje o grze. Poza tym to nie tylko kasety - sporo osób używa różnych formatów dyskietek.

Samą kasetę najtańśzą można kupić za kilka złotych. Problem w tym, że chyba przy ilościach, takich żeby na tym porządnie zarobić, trzeba byłoby kupić jakiś kopier. O ile gdzieś widziałem nagrywanie płyt adapterowych to nie mam pojęcia czy ktoś nagrywa hurtowo kasety. Ale przy okazji szukania o płytach adapterowych widziałem współczesne wydania na kasetach magnetofonowych, tylko nie wiem gdzie zamówili nagrywanie.

Poza tym jest kwestia ceny - kiedyś gry na Spectrum były popularne bo były chyba relatywnie tańsze. Dzisiaj choć nie wiem czy tak można, mógłbyś próbować robić wyższe ceny na rynek UK, a dużo niższe na Polskę i kraje wschodnie.

gorgh

  • ***
  • Wiadomości: 128
  • Miejsce pobytu:
    Wyszków
Odp: sprzedaż własnych gier
« Odpowiedź #14 dnia: 2018.08.03, 17:35:14 »
Dzięki za uwagi pgru, będę to miał na uwadzę, doszedłem do wniosku, że swoje ewentualne gry będę sprzedawał cyfrowo po niskich cenach- na życie tym nie zarobię, ale mam inne źródło dochodu. Liczę, że grę dobrą kupi może z 30 osób, co przy cenie 4 E za grę jest satysfakcjonującym zarobkiem