Autor Wątek: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019  (Przeczytany 13577 razy)

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Tym, których nie było na tegorocznym Pixel Heaven 2019 i tym co nie dotrwali do 15tej w niedzielę wypada wrzucić informację, że ekipa związana ze speccy.pl w składzie Tygrys, Voyager i ja zrobiła w trakcie ok. 16 godzin grę przygodową z elementami wizualnymi (obrazki statyczne i ruchome czyli filmowe).

Całość "biega" na bardzo podstawowym ZX Spectrum, bo nawet na 48k, do posłuchania muzyki skomponowanej przez Voyagera wymagany jest AY (czyli modele 128k wzwyż albo zewnętrzne karty z AY), sekwencje wideo wymagają natomiast esxDOSa czyli divMMC czy divIDE jako interfejsu składującego i streamującego dane.

Grą wygraliśmy gamejam na Pixel Heaven 2019, kto był widział, (słychać było mało, bo technicy nie podłączyli nam dźwięku do kompa) kto nie widział musi albo zaspokoić chwilowo ciekawość oglądając filmik nagrany przeze mnie i opublikowany na fejsbukowej stronie speccy.pl:

https://www.facebook.com/speccypl/videos/333550740666865/

Jesteśmy na etapie poprawiania paru rzeczy, jak skończymy to będzie dostępny gameplay na kanale YT speccy.pl.
dużo sprzętu mało czasu.

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #1 dnia: 2019.05.21, 21:48:26 »
16h i powstaje gra, nowoczesna i na ZXa. Zbieram szczękę z podłogi. A dla Waszej trójki gratulacje.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6831
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #2 dnia: 2019.05.21, 22:13:17 »
Fajny pomysł, fajne wykonanie, fajna muzyka!
No i zwycięstwo - gratulacje!

skoti

  • *****
  • Wiadomości: 749
  • Miejsce pobytu:
    Polska
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #3 dnia: 2019.05.21, 23:26:28 »
Gratulacje ! Zapowiada się niesamowicie. Nowa era gier na ZXa  :D

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1833
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #4 dnia: 2019.05.22, 12:22:04 »
Gratulacje!! W 16h?!!  Mistrzowie.
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6831
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #5 dnia: 2019.05.22, 12:59:42 »
Dokładnie. Podziwiam. Sam pisuję czasami coś w assemblerze i takie tempo to dla mnie jakieś szaleństwo :)

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1833
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #6 dnia: 2019.05.22, 14:07:53 »
Takie tempo i jakie warunki. Tam nie było spokojnego zakątka, gdzie można by w spokoju się zaszyć.
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #7 dnia: 2019.05.22, 14:14:56 »
Jacku, wszystko Tygrys napisał od zera w C - czyli Z88DK było grane.
dużo sprzętu mało czasu.

smok.wawelski

  • ***
  • Wiadomości: 225
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #8 dnia: 2019.05.22, 16:28:55 »
Zauważyłem, że podczas odgrywania video pojawiają się losowe "śmieci" w postaci kwadratów. Czym to jest spowodowane? Nie widziałem tego na demkach wykorzystujących divideo.

PS. Gratulacje. Niezły crunch :)

Dalthon

  • ****
  • Wiadomości: 428
  • Miejsce pobytu:
    TriCity
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #9 dnia: 2019.05.22, 16:42:30 »
Zauważyłem, że podczas odgrywania video pojawiają się losowe "śmieci" w postaci kwadratów. Czym to jest spowodowane?
Konwerter grafiki (dithering) robi jak widać czasami inwersję -> w kolorowej wersji tego nie widać bo zamiana ink<->paper to niweluje. Niestety przy konwersji do b&w taki 'kwiatek' się robi.
ZX Spectrum +2 Grey | Just Speccy 128 | ZX Spectrum Next | ZX-Uno 2MB |  Murmulator | Amstrad 6128 | MSX2 Philips VG-8235 | Commodore 64 | Commodore +4 | Atari 520 STF | Amiga 1200

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #10 dnia: 2019.05.22, 17:15:29 »
walczę teraz z takim torem: gfx bw z Photoshopa jako .pbm, skrypt przepisujący raw binary na zapis pamięci spectrumowej i będzie bez tego. Problem jest jak napisał Dalthon w konwerterach - to jest błąd interpretacji co jest tłem a co kolorem rysowanym.
dużo sprzętu mało czasu.

smok.wawelski

  • ***
  • Wiadomości: 225
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #11 dnia: 2019.05.22, 23:07:50 »
Ja używałem img2zxspec (Java). Nie mogę tylko sobie przypomnieć jak dawałem radę z ładowaniem animowanego GIF jako pliku wejściowego. W każdym razie, ten konwerter potrafi wymusić jednolity kolor INK i PAPER. Możesz go nakarmić kolorowym AVI/MOV. Na wyjściu - plik .scr.

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #12 dnia: 2019.05.22, 23:43:06 »
te artefakty są z niego właśnie - ale robi ich najmniej ;)
dużo sprzętu mało czasu.

smok.wawelski

  • ***
  • Wiadomości: 225
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #13 dnia: 2019.05.23, 09:58:52 »
Tak, ale możesz WYMUSIĆ jeden kolor INK/PAPER. Wtedy nie powinno być artefaktów. Dzisiaj zrobię jeszcze test.

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: ASCII czyli ekipa ze speccy.pl na gamejamie Pixel Heaven 2019
« Odpowiedź #14 dnia: 2019.05.23, 10:12:05 »
dokładnie tak robię, te artefakty są co ileś klatek, musiałbyś skonwertować na .scr ileś screenów (typu 150) i zapętlić to jako animację - jak załadujesz jeden ekran czy na ZX'a czy do ZX Paintbrusha to nie widzisz tego błędu, bo inwersja 8x8 jest niwelowana artybutem. Widać to dopiero jak pominiesz atrybuty i operujesz samą bitmapą 6k (w naszym przypadku 4k).
dużo sprzętu mało czasu.