Autor Wątek: Wires. Lots of wires.  (Przeczytany 5837 razy)

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2010
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Wires. Lots of wires.
« Odpowiedź #15 dnia: 2019.11.28, 10:39:35 »
Ja kto ? Przeciez na tym mozesz zrobic kazdy interfejs do ZXa. Przynajmniej w teorii.


steev

  • *****
  • Wiadomości: 1366
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: Wires. Lots of wires.
« Odpowiedź #16 dnia: 2019.11.28, 11:21:41 »
Razem z ZXem...
Machines should work. People should think.

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2010
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Wires. Lots of wires.
« Odpowiedź #17 dnia: 2019.11.28, 11:59:32 »
Na zestawie STM disco tez zrobisz ZX. Takie czasy - superkomputery robia za interfejs josticka.
Tylko na FPGA chyba jest najprosciej, bo szybkie i ma duzo portow. Na ARM tez byloby super, bo funkcjonalnosc mozna robic programowo,
ale nie wiem ile wydoli. Nawet RaspPI jest dosc wolny na portach I/O:
https://github.com/hzeller/rpi-gpio-dma-demo#direct-output-loop-to-gpio


steev

  • *****
  • Wiadomości: 1366
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: Wires. Lots of wires.
« Odpowiedź #18 dnia: 2019.11.28, 12:43:24 »
Nawet RaspPI jest dosc wolny na portach I/O:
https://github.com/hzeller/rpi-gpio-dma-demo#direct-output-loop-to-gpio
Aw, fatalnie.
ST obiecuje operacje na portach z maksymalną częstotliwością połowy prędkości rdzenia, czyli dla układu który zastosowałem - 42MHz...
Machines should work. People should think.

smok.wawelski

  • ***
  • Wiadomości: 225
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Wires. Lots of wires.
« Odpowiedź #19 dnia: 2019.11.28, 16:18:09 »
Operacje na portach to jedno ale latency to drugie. Ja miałem problem taki, że po przerwaniu było mało czasu na procesowanie danych i czasem się nie wyrabiał procesor. ARM jest niestety troszkę bardziej skomplikowany niż 8 bitowe mikrokontrolery i czas wykonania pojedynczego zadania nie jest stały (przez optymalizację wewnętrzną, cache itp). Moim zdaniem żeby mieć pewność działania to co najmniej CPLD albo FPGA zaprząc. W Teensy jest bardzo wydajne DMA, może niezbyt proste do zaprogramowania dla początkujących ale teoretycznie powinno sobie dać radę. Ja go nie potrafiłem skonfigurować.

steev

  • *****
  • Wiadomości: 1366
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: Wires. Lots of wires.
« Odpowiedź #20 dnia: 2019.11.28, 17:17:00 »
No nie ma lekko.
CPLD trzeba flashować przy zmianie konfiguracji, FPGA są 3v3 albo drogie i wielkie, PSoC5 nie ma USB hosta i trzeba się posiłkować zewnętrznym modułem, a DMA może być zbyt 'drogie' w konfiguracji.
STM daje mi teraz ~450ns. Nawet jakby się przyciął do 500-550, myślę że nie powinno być problemów (przynajmniej przy obsłudze klawiatury) :)
Machines should work. People should think.

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2010
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Wires. Lots of wires.
« Odpowiedź #21 dnia: 2019.11.28, 20:23:38 »
Zawsze mozna przeskoczyc na cos szybszego, np. STM32F469 wg datasheet:

Up to 161 I/O ports with interrupt capability
– Up to 157 fast I/Os up to 90 MHz
– Up to 159 5 V-tolerant I/Os

Malina wysiada - chyba, ze to przez OS, nie widzialem testow bare metal, ale malina nie byla robiona jako mikrontroler, wiec stad moga wynikac czasy przelacznia GPIO.

steev

  • *****
  • Wiadomości: 1366
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: Wires. Lots of wires.
« Odpowiedź #22 dnia: 2019.11.28, 21:23:25 »
Albo F7 z 216MHz, albo H7 z imponującym 480MHz, albo dwurdzeniowy MP15x z jego 650MHz.
Pytanie, ile ktoś może wywalić na zabawę :)
Machines should work. People should think.

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6838
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • PCBway
Odp: Wires. Lots of wires.
« Odpowiedź #23 dnia: 2019.11.28, 22:04:27 »
hehe, a ja sie zapytam, ja do tego się ma 3.5MHz z kawałkiem w Speccy? ;) Szaleństwo, aby robić coś (fajnego) do złomka 35+ na procesorze, który jest dziesiątki razy szybszy ;)
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

smok.wawelski

  • ***
  • Wiadomości: 225
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Wires. Lots of wires.
« Odpowiedź #24 dnia: 2019.11.28, 22:59:38 »
Jak się chcesz bawić w softwarze, to musi być szybki procesor. Z drugiej strony - to byłoby niezwykle ciekawe, zrobić taką wirtualną ULĘ w dowolnym obszarze pamięci Spectrum, w kolorach i rozdzielczości jaką się chce... (i jaka się zmieści w 48KB oczywiście). I to w software a nie w FPGA/CPLD.

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2010
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Wires. Lots of wires.
« Odpowiedź #25 dnia: 2019.11.29, 16:38:57 »
Jak szalec to szalec, ale alternatywa SW dla divGMX na pewno jest ciekawa. Tym bardziej, ze ze starymi scalakami do fejsow bedzie coraz gorzej.
Poza tym jest sporo fajnych pomyslow do realizacji w taki sposob - np. system developmentu, kodujemy na PC, wrzucamy przez fejsa na ZX. Kiedys to byl chyba PDS czy cos takiego. Niby teraz sa emulatory, ale nic nie zastapi testu na prawdziwym sprzecie.

steev

  • *****
  • Wiadomości: 1366
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: Wires. Lots of wires.
« Odpowiedź #26 dnia: 2020.01.09, 19:15:33 »
Myślę, że pora przejść do konkretów :)
Machines should work. People should think.

smok.wawelski

  • ***
  • Wiadomości: 225
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Wires. Lots of wires.
« Odpowiedź #27 dnia: 2020.01.09, 20:04:30 »
Dobry teaser... co to za konkret?

Artu2tu

  • ****
  • Wiadomości: 284
  • Miejsce pobytu:
    Prawie Szczecin.
Odp: Wires. Lots of wires.
« Odpowiedź #28 dnia: 2020.01.09, 20:54:30 »
Emulacja myszki gruszką WII?  Czy joysticka też?

steev

  • *****
  • Wiadomości: 1366
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: Wires. Lots of wires.
« Odpowiedź #29 dnia: 2020.01.09, 21:21:42 »
Dobry teaser... co to za konkret?
Konkretem jest podpięcie pod żywy 5V układ, a nie emulowanego speca. :)
Machines should work. People should think.