forum speccy.pl

ZX Spectrum => PROGRAMOWANIE => Wątek zaczęty przez: timex2048 w 2013.05.12, 10:08:55

Tytuł: manic miner
Wiadomość wysłana przez: timex2048 w 2013.05.12, 10:08:55
czym mam to skompilować na emulatorach assembler tego nie bierze
Tytuł: Odp: manic miner
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2013.05.12, 11:19:47
To jest kod asemblera.

Natomiast różne asemblery Z80 różnią się trochę składnią. Instrukcje są z reguły takie same, ale są różnice w makrach, instrukcjach dodatkowych itp np. jedne używają DEFB do wskazania że nastąpi ciąg bajtów a inne BYTE. Stąd mogą być problemy w kompilacji.

Jakiego asemblera używasz i jaki dostajesz błąd?

Tytuł: Odp: manic miner
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2013.05.14, 08:21:31
Przesłany kod źródłowy bez problemu skompilowałem za pomocą kompilatora 'pasmo'.
W ostatniej linijce musiałem dopisać 'END START', co pozwala pasmo na wygenerowanie właściwego loadera w basicu, który umożliwia automatyczny start programu. Sama kompilacja wyglądała tak: pasmo --tapbas manic.txt manic.tap

Kod źródłowy nie zawiera grafiki więc nie da się z niego zbudować pełnej gry, a sam listing ma charakter edukacyjny.
Tytuł: Odp: manic miner
Wiadomość wysłana przez: Szuwarek w 2013.05.14, 14:31:00
ale to jest Jet Set Willy a nie Manic Minner
Tytuł: Odp: manic miner
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2013.05.14, 17:47:08
Racja ;) Nie zmienia to jednak faktu, że kody są jakie są i pełnej gry z tego nie można zbudować.
Tytuł: Odp: manic miner
Wiadomość wysłana przez: timex2048 w 2013.05.19, 19:22:54
a gdzie można dorwać grafikę?
Tytuł: Odp: manic miner
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2013.05.20, 21:51:15
Pewnie trzeba samemu się o nią zatroszczyć.
Tytuł: Odp: manic miner
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2013.05.23, 09:31:25
Cytuj
a gdzie można dorwać grafikę?

Chcesz grafike dokladnie w formacie MM na ZXa, czy w bardziej uniwerslanym formacie np. PNG ?
To drugie to gdzies chyba mam.
Tytuł: Odp: manic miner
Wiadomość wysłana przez: Szuwarek w 2013.05.23, 09:51:29
jeszcze raz powtarzam to nie jest MM tylko JSW. ten kod (z poprawkami) byl podstawa JSW na atari http://xxl.atari.pl/?page_id=72

a grafike mozna "wyrypac" emulatorem emuZwin (dissasemble as data block). tak wlasnie zrobilem.
Tytuł: Odp: manic miner
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2013.05.23, 13:11:17
Wyrypac to zawsze mozna, ale po co jak czasem jest juz wyrypane :-)
Do JSW to chyba nie mam grafiki. Kiedys mialem tego duzo, jak bawilem sie grafika z ZX na VGA.
Ale teraz wlasnie mi sie przypomnialo, ze grafike jako pliki mozna przeciez wziac z map, np.:
http://maps.speccy.cz
Oczywiscie nie zalatwi do kompilacji zrodel w Z80.