forum speccy.pl
ZX Spectrum => PROGRAMOWANIE => Wątek zaczęty przez: timex2048 w 2013.05.12, 10:08:55
-
czym mam to skompilować na emulatorach assembler tego nie bierze
-
To jest kod asemblera.
Natomiast różne asemblery Z80 różnią się trochę składnią. Instrukcje są z reguły takie same, ale są różnice w makrach, instrukcjach dodatkowych itp np. jedne używają DEFB do wskazania że nastąpi ciąg bajtów a inne BYTE. Stąd mogą być problemy w kompilacji.
Jakiego asemblera używasz i jaki dostajesz błąd?
-
Przesłany kod źródłowy bez problemu skompilowałem za pomocą kompilatora 'pasmo'.
W ostatniej linijce musiałem dopisać 'END START', co pozwala pasmo na wygenerowanie właściwego loadera w basicu, który umożliwia automatyczny start programu. Sama kompilacja wyglądała tak: pasmo --tapbas manic.txt manic.tap
Kod źródłowy nie zawiera grafiki więc nie da się z niego zbudować pełnej gry, a sam listing ma charakter edukacyjny.
-
ale to jest Jet Set Willy a nie Manic Minner
-
Racja ;) Nie zmienia to jednak faktu, że kody są jakie są i pełnej gry z tego nie można zbudować.
-
a gdzie można dorwać grafikę?
-
Pewnie trzeba samemu się o nią zatroszczyć.
-
a gdzie można dorwać grafikę?
Chcesz grafike dokladnie w formacie MM na ZXa, czy w bardziej uniwerslanym formacie np. PNG ?
To drugie to gdzies chyba mam.
-
jeszcze raz powtarzam to nie jest MM tylko JSW. ten kod (z poprawkami) byl podstawa JSW na atari http://xxl.atari.pl/?page_id=72
a grafike mozna "wyrypac" emulatorem emuZwin (dissasemble as data block). tak wlasnie zrobilem.
-
Wyrypac to zawsze mozna, ale po co jak czasem jest juz wyrypane :-)
Do JSW to chyba nie mam grafiki. Kiedys mialem tego duzo, jak bawilem sie grafika z ZX na VGA.
Ale teraz wlasnie mi sie przypomnialo, ze grafike jako pliki mozna przeciez wziac z map, np.:
http://maps.speccy.cz
Oczywiscie nie zalatwi do kompilacji zrodel w Z80.