forum speccy.pl
ZX Spectrum => HARDWARE => Wątek zaczęty przez: avision w 2018.03.19, 19:42:51
-
Dzień dobry :)
O co chodzi z tym efektem ?
-
Na niektorych grach i wielu ruskich demach sa smieci na ekranie,
https://spectrumforeveryone.com/technical/applying-the-unrainerin-7ffd-fix-to-128grey-2-machines/
-
Problem dotyczy tylko 128-ki "tostera" i 128+2 "szaraka". Amstradowe +2 i +3 tego problemu nie miały.
-
Problem dotyczy również gumiaków, choć przekonałem się o tym dość późno. Nie wiem czy jest unrainer dla niego.
Nie wiem też co z Timexami.
-
Problem dotyczy również gumiaków, choć przekonałem się o tym dość późno.
Gdzie, jak? Też problem z odczytem z portu #7FFD?
-
Nie, problem dotyczy ustawienia wektora przerwań poniżej wartości 128, wtedy śnieży strasznie (a może i kropi, mniejsza o terminologie).
Też myślałem że tego nie ma, bo zdarzało mi się tylko na 128, ale.. jest i na 48.
Postaram się odnaleźć jakieś ruskie intro, które tak robi, albo spreparować coś na prędce.
-
Ten efekt o którym piszesz nie jest przypadkiem zwany "dot crawling"? Wynika on z niesynchronicznej pracy zegara ULA i generowane przez nią obrazu a kodera PAL. Dwa kwarce w gumiaku, wersus jeden kwarc w 128K.
Oto ten efekt w 48K: https://m.youtube.com/watch?v=5Dk136-Q7cM (https://m.youtube.com/watch?v=5Dk136-Q7cM)
Jest on lekko wkurzający oraz najbardziej widoczny na przejściu pomiędzy zielonym a czerwonym.
-
To o czym pisałem wcześniej to 'Snow effect', opisany np tu: http://www.zxdesign.info/harlequinSnow.shtml
-
Aha, ten ficzer. :)
Hmm, na Harlequinie tego efektu nie zobaczy sie, poniewaz potrzebne sa pamieci dynamiczne. Pozostaj gumiak w dowolnej wersji.