Autor Wątek: Nowy engine MULTICOLOUR na gumiaka i 128k  (Przeczytany 19593 razy)

rafamiga

  • ***
  • Wiadomości: 215
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Nowy engine MULTICOLOUR na gumiaka i 128k
« Odpowiedź #15 dnia: 2012.05.12, 22:21:15 »
Aha, oczywiscie nie mowie o kolorze czarnym, bo ten z kazdym BRIGHTem wyglada tak samo (BRIGHT 1 jest ignorowany).

Teoretycznie. Ale na czarnobiałym Neptunie 156 z podłączonym gumiakiem widać było różnicę w prążkach jasności modulowanego obrazu, przynajmniej na moim egemplarzu. 8^)
--
rafamiga

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Nowy engine MULTICOLOUR na gumiaka i 128k
« Odpowiedź #16 dnia: 2012.05.12, 22:39:52 »
To wydaje się w ogóle dziwne, że niektóre modele wyświetlają "jasny czarny". Teoretycznie, jeśli składowe R+G+B=000, zmiana BRIGHT nie powinna wpływać na czarny, bo jak rozjaśniać coś czego nie ma, chyba że ULA podaje wyższe napięcie na cały blok pixeli 8x8, niezależnie czy składowe są włączone czy nie, wtedy takie dziwy mogą wyjść.
AY Music, ULA plus.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2049
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Nowy engine MULTICOLOUR na gumiaka i 128k
« Odpowiedź #17 dnia: 2012.05.13, 00:57:22 »
Oryginalna ULA w Spectrum nie rozjaśnia czarnego, bo technicznie w układzie generowania obrazu nie da się tego zrobić. Sygnał BRIGHT (a dokładnie /HL) wyłącza jeden z tranzystorów odcinając z połączenia równoległego jeden rezystor podnosząc w efekcie napięcie na wyjściu układu. Ale dzieje się tak tylko wtedy jeśli jest co podnosić - trzy bity składowe koloru kluczują trzy tranzystory i jeśli wszystkie są ustawione na 0 to zmiana poziomu HL nie ma wpływu na poziom sygnału wyjściowego.

Klony w których czarny z aktywnym BRIGHT wygląda inaczej niż bez mają po prostu inaczej rozwiązany układ generowania luminancji - prawdopodobnie odpowiednik HL podawany jest na kolejnu tranzystor kluczujący i sumuje się do sygnału wyjściowego niezależnie od wartości pozostałych składowych.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Nowy engine MULTICOLOUR na gumiaka i 128k
« Odpowiedź #18 dnia: 2012.07.27, 10:36:05 »
Autor silnika BIFROST napisał pierwszą cześć artykułu o wykorzystaniu tegoż w wraz z pakietem z88dk (kompilator C).

Do przeczytania na WoS:  http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?t=40246

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Nowy engine MULTICOLOUR na gumiaka i 128k
« Odpowiedź #19 dnia: 2012.07.29, 21:46:45 »
Kolejna część "BIFROST* Advanced Programming - part 2"
http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?t=40296

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Nowy engine MULTICOLOUR na gumiaka i 128k
« Odpowiedź #20 dnia: 2012.07.31, 09:56:43 »
" BIFROST* Advanced Programming - part 3"

http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?t=40312

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Nowy engine MULTICOLOUR na gumiaka i 128k
« Odpowiedź #21 dnia: 2012.08.09, 10:27:57 »
Kolejna część "BIFROST* Advanced Programming - part 4"

http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?t=40437

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Nowy engine MULTICOLOUR na gumiaka i 128k
« Odpowiedź #22 dnia: 2012.08.19, 14:04:17 »
Kolejna już, piąta część programowania BIFROST*:

http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?t=40556

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Nowy engine MULTICOLOUR na gumiaka i 128k
« Odpowiedź #23 dnia: 2012.09.10, 10:46:17 »
Pojawił się tutorial tłumaczący jak używać najnowszego ZX Paintbrush do edycji grafiki dla BIFROST

Do przeczytania tu: http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?t=40773

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Nowy engine MULTICOLOUR na gumiaka i 128k
« Odpowiedź #24 dnia: 2012.09.20, 09:48:23 »
Kolejna, 6 już część programowania BIFROST

http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?t=40870


Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Nowy engine MULTICOLOUR na gumiaka i 128k
« Odpowiedź #25 dnia: 2013.03.19, 09:25:29 »
Tym razem opis jak tworzyć grafikę do wykorzystania.

"BIFROST* for graphic artists - part 1" do przeczytania na http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?t=43060