Autor Wątek: Dan Dare color-crash  (Przeczytany 4419 razy)

galaxian

  • ***
  • Wiadomości: 178
Dan Dare color-crash
« dnia: 2018.02.12, 22:27:41 »
Wie ktoś, jak zostało wyeliminowane color-crash w tej grze?
Właśnie chwilę temu trochę pograłem i gra nadal mnie zachwyca i zadziwia!
ZX Spectrum 48kB / ZX Spectrum+ / ZX Spectrum 128 +2 / Timex 2048 / Atari 800XL / Atari 65XE / Atari 130XE / Atari 800XE / Atari 1040 STF / Commodore 64C / Commodore 64G / Amiga 500 / Amiga 500+ / Amiga 600 / Amiga 1200 / Amiga 1200 Magic

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1833
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Dan Dare color-crash
« Odpowiedź #1 dnia: 2018.02.12, 22:34:57 »
Pytasz o pierwszą czy trzecią część? :) W każdej color clash jest, tylko poziomy są sprawnie zaprojektowane. Udające brak color-clash w przypadku sprite'u przeciwnika po jego trafieniu, to "mryganie" 50 razy na sekundę raz białej obwódki, raz zielonej sylwetki. O to chodziło?

ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

galaxian

  • ***
  • Wiadomości: 178
Odp: Dan Dare color-crash
« Odpowiedź #2 dnia: 2018.02.12, 22:38:38 »
O pierwszą.
Dan biegając za różnymi przeszkodami również color-crasha nie powoduje.
Nie tylko podczas strzałów.
ZX Spectrum 48kB / ZX Spectrum+ / ZX Spectrum 128 +2 / Timex 2048 / Atari 800XL / Atari 65XE / Atari 130XE / Atari 800XE / Atari 1040 STF / Commodore 64C / Commodore 64G / Amiga 500 / Amiga 500+ / Amiga 600 / Amiga 1200 / Amiga 1200 Magic

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1833
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Dan Dare color-crash
« Odpowiedź #3 dnia: 2018.02.12, 22:44:33 »
Myślę, że obrazek w załączniku z naniesioną siatką 8x8 pikseli wszystko wyjaśni. Dan raz biega za przeszkodami (tutaj za słupem) i jego postać w tych polach nie jest rysowana, natomiast na tle ścian: Dan INK zielony, ściana PAPER niebieski. :)
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Dan Dare color-crash
« Odpowiedź #4 dnia: 2018.02.13, 09:27:57 »
Brak color-clasha to efekt świetnie dopracowanego 'engine' do grafiki, Jeżeli chodzi o kolory to mi najbardziej podoba się Dan Dare 3.
Jest kilka metod, ale głównie sprowadzają się do tego aby nie zachować jednolity kolor tła wszędzie, a zmieniać kolor pixeli. Proste i skuteczne, ale ciężkie do ogarnięcia przez grafika.

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: Dan Dare color-crash
« Odpowiedź #5 dnia: 2018.02.13, 14:32:04 »
cudów nie wymyślono ponad zawsze czarne tło na którym jest malowanie pikselami - wtedy można korzystać z obu odcieni kolorów (oczojeb i gaśnica - jak je określam :D).
dużo sprzętu mało czasu.

popocop

  • *****
  • Wiadomości: 830
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Dan Dare color-crash
« Odpowiedź #6 dnia: 2018.02.15, 12:00:19 »
Wie ktoś, jak zostało wyeliminowane color-crash w tej grze?

Nie wiem jak, ale widać, że skutecznie, bo gra się przez kolory nie zawiesza 8)
ZX Spectrum +2 & PicoDiv SD,
Timex 2048 & divIDE 57c