forum speccy.pl
ZX Spectrum => HARDWARE => Wątek zaczęty przez: pear w 2016.05.09, 12:12:28
-
Czy schemat Multiface One jest dostępny w necie ?
Nie chce mi się szukać :P, ale tak się składa, że mam dwie sztuki na stole i jeśli nie ma, to mogę zrysować.
EPROM już zgrałem.
-
Raczej nie ma, sam mialem zrysowac ale w koncu mi sie nie chcialo i sprzedalem swoje. Sa tylko wzory plytek i rozmieszczenie elementow . Chyba ze o czyms nie wiem.
-
Podrzuciłbyś linka do wzoru płytki, to też zweryfikuję. Łatwiej będzie górną warstwę zrysować.
-
Wroc, moj blad, do multiface one schemat jakis jest na wos http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=1000275 .
Ja mialem wersje 128 robic.
-
Dzięki, sprawdzę :)
-
Wpadło mi w ręce dziwne MultiFace ONE, które zamiast "wyłącznikowej wajchy" ma jakieś gniazdko typu cinch.
Może orientujecie się, do czego jest one używane w tym interface ?
-
Mam zgadnąć przez zamkniętą obudowę ? Trochę mnie przeceniasz ;D
-
Wieczorem wybebeszę i zrobię jakieś zdjęcie. Znalazłem jeszcze MultiFace One bez niczego :)
-
Cytując Wikipedię:
Early versions had a composite video out port but this feature was later removed.
-
Fajny sprzęt, tylko brakuje mi w nim zapisu snap-ów na FDD 3/3000.
Może to kiedyś ktoś "sklonuje".
-
A tak dla ciekawości, czy wiecie, czyje nazwisko widnieje na tym interface? :)
-
Sir Clive Sinclair ;)
-
?
-
Dostałem Multiface 128 wraz z interfejsem Kempston, gdy kupiłem 128 + 2 szaraka. Co mogę z tym sensownego zrobić? Bo szczerze to jestem zielony. Na ebayu po £60 nawet chodzą...a ja dałem za wszystko £30...Mój nie ma portów bocznych nie ma, tylko z tyłu szyne.
-
Możesz zgrywać pamięć na:
kasetę, Microdrive, Opus Discovery
Możesz wprowadzać oraz szukać tzw. POKE na nieśmiertelność.
Podłączasz do złącza krawędziowego ZX Spectrum, wgrywasz grę/program, wciskasz NMI (czerwony przycisk).
Pokazuje Ci się mini menu na dole ekranu. Tam wszystko jest opisane.
To tak na szybko piszę z pamięci.
-
Dzięki za info..a musze coś podlaczac do niego jeszcze czy bedzie juz działac np zapis gry od razu?
-
Jak podłączysz go samego, to umożliwi zapis tylko na magnetofonie poprzez wyjście MIC w ZX-sie.
Pozostałe funkcjie zapisu, działają z interface'ami Interface I + Microdrive i Opus Discovery - stacja dysków.
Przypuszczam, że raczej ich nie posiadasz.
-
No nie.. więc pozostaje mi kaseta. Dzięki za info
-
@Maryjan ale gdzie jest wyjście MIC? Nie widzę niczego takiego... Chodzi o jakiś zewnętrzny magnetofon?
-
30£ za wszystko, to dobra cena... ;D
-
@Maryjan ale gdzie jest wyjście MIC? Nie widzę niczego takiego... Chodzi o jakiś zewnętrzny magnetofon?
MIC jest oczywiście tylko w Sinclairach. W Amstradach jest inaczej.
Chodzi o to, że dzięki Multiface można zgrać na magnetofon, tak jak to się normalnie robi dla danego modelu ZXa.
Multiface 1 jest do Spectrum 48K, nie potrafi zgrać gier na 128K, a z +2A to nawet nie wiem czy zadziała.
-
Przepraszam, zawsze mając na myśli ZX Spectrum, mam na myśli standardowe wersje 48k.
Oczywiście, w ZX +2 i +2A/B nagrywamy na wewnętrzny magnetofon.
-
Możesz wprowadzać oraz szukać tzw. POKE na nieśmiertelność.
Zawsze mnie kiedyś ciekawiło skąd te gotowe POKE w gazetach. Rozumiem iż można monitorować zmiany w pamięci RAM aby wychwycić adres odpowiadający za życia, no ale skąd wiedzieć jaka wartość da nam nieograniczone życia? A co z nieograniczonym czasem albo amunicją?
Mógłby ktoś naświetlić o co w tym chodziło - czy może szukanie POKE'ów to po prostu reverse engineering całej gry w disassemblerze? Jak coś to proszę o wydzielenie postu jako nowy temat.
-
Z mojego doświadczenia, to trochę tego, trochę tego. Wiesz, że maksymalnie masz np. 100 szt. amunicji, więc szukasz wszystkich bajtów o zawartości 100. Powiedzmy, że znajdujesz ich 50 - więc jeden po drugim sprawdzasz, za co odpowiada. Można wpisać żądaną wartość i uruchomić grę, albo prześledzić kod maszynowy, do czego używa danej komórki pamięci.
-
No dobra wszystko logiczne ale nadal nie wiem jaka wartość odpowiada np. za nieograniczoną amunicję - no chyba, że te wszystkie gry kiedyś były tak pisane iż z góry miały zaimplementowane ukryte funkcje - wtedy gdy znamy już adres wystarczy metodą prób i błędów po prostu sprawdzić daną komórkę wstawiajac tam liczbę z zakresu 0 - 255 8)
-
Trzeba znać assembler, następnie przeanalizować procedurę, która jest odpowiedzialna za zmniejszanie licznika. Zazwyczaj jest to instrukcja DEC rejestr, wiec zwykle zamienia się to na NOP, ale to nie jest reguła.
-
Tak myślałem iż trzeba znać assembler :-) Czyli samym Mutiface'm nic nie zdziałamy?
-
Cyt:
"Multiface zawierało dodatkowe 8 kilobajtów pamięci RAM, które mogłyby zostać wykorzystane przez specjalnie napisane oprogramowanie. Przykłady takiego oprogramowania to Genie, dezasembler kodu maszynowego i Lifeguard, program do analizy pamięci gry podczas gry w celu ustalenia, które miejsca pamięci należy zmienić, aby pomóc w oszukiwaniu. Programy te można załadować do pamięci RAM Multiface i aktywować, naciskając czerwony przycisk."
źródło: https://k1.spdns.de/Vintage/Sinclair/82/Peripherals/Multiface%20I%2C%20128%2C%20and%20%2B3%20(Romantic%20Robot)/
-
No to teraz wszystko jasne 8)
-
W książce pt. : "Jak zostać niesmiertelnym" zostało to ładnie opisane. Niestety, albo i stety, dla 6502.
Artur.
-
Multiface 1 jest do Spectrum 48K, nie potrafi zgrać gier na 128K, a z +2A to nawet nie wiem czy zadziała.
Ja mam Multiface 128. Póki co wsadziem do 128 +2B. Zanim wlaczylem gre nacisnalem przycisk i wywalilo artefakt i zwiecha. Sprawdze jeszcze na szaraku na dniach. Czekam na zasilacz :)
-
Do ZX +2B i ZX +3 jest dedykowany Multiface 3.
-
Ja mam Multiface 128. Póki co wsadziem do 128 +2B. Zanim wlaczylem gre nacisnalem przycisk i wywalilo artefakt i zwiecha. Sprawdze jeszcze na szaraku na dniach.
MF128 będzie działał z szarakiem, ale nie będzie działał z +2A/B i +3.
-
Czyli już wszystko jasne. Dzięki wszystkim za rozwinie wątpliwości.