Ale jaki sens jest w tym, żeby pierniczyć się z zabezpieczonym obrazem z WOS skoro
istnieje normalna plikowa wersja?
http://webs.ono.com/spectrum3/p.html@rzeznik666 - odbijasz się od ściany bo postępujesz jak każdy w poszukiwaniu plików do swojego
+3. WOS to jest składnica plików ale to są oryginały, bo takie jest założenie twórców tego portalu.
Dlatego szukanie plików na WOS to powinna być ostateczność. Podałem linki do stron z odbezpieczonymi
obrazami dyskietek nie po to aby się wymądrzać. Po protu już przeszedłem ta drogę odrobinę wcześniej.
Plik zabezpieczony można poznać już po samej jego wielkości jeszcze zanim się go edytuje.
Popatrz jak wygląda waga pliku DSK tej gry z WOS - u mnie na Total Commanderze 131 072 bytes czyli już
z góry wiem, żeby nawet nie łapać się za ten plik. To znaczy, że tam będą weak sector'y i inne
cuda wianki jakie w ówczesnych czasach wymyślili producenci aby zblokować piractwo.
Poprawna długość (obraz niezabezpieczony) - 194 816 bytes
Panowie, jeżeli ktoś chce się szybko zniechęcić do ZX Spectrum +3 to rzeczywiście najlepiej
rozkminiać się nad obrazami zabezpieczonymi. To bardzo skuteczna metoda na odpuszczenie tematu
po paru dniach.
@Zbyniu: COPY "A:" to "B:" kopiuje całą dyskietkę (można powiedzieć że sektor po sektorze
tak jak w DOS komenda DISKCOPY A: B: - tylko, że system nie sprawdza przed kopiowaniem
dyskietki docelowej i nie sformatuje jej pod ten sam format co dyskietka źródłowa.
Niestety ta komenda w +3DOS (mimo kopiowania sektor po sektorze) nie działa z dyskietkami zabezpieczonymi.
Druga komenda która kopiuje "plik po pliku" to COPY "A:*.*" to "B:" i jest przeznaczona do obrazów niezabezpieczonych,
a także świetnie działa w przypadku lekko uszkodzonych dyskietek z bad sector'ami zamarkowanymi programem
MultiMark 1.2 na CPC 6128.