Gelip, te pliki które podesłałem są zabezpieczone przez wydawców gier poprzez zastosowanie specjalnego formatu - inne stałe czasowe między impulsami itp. - to tak w dużym skrócie. Jeśli interesuje Cię ten temat, możemy podyskutować o tym. Projektuję urządzenie z kartą SD, które ma wspierać w założeniu TZX i wszelkie systemy zabezpieczające - stąd dość dogłębnie znam zagadnienie. Same odstępy/przerwy między blokami to jeszcze nie wszystko. TAP pozwala przechować pliki tylko takie, które zawierają standardowe tj. zgodne z ROM impulsy. A systemów custom jest kilkadziesiąt... Wymienię kilka: Speedlock - wersje 1-8, Alkatraz, Bleepload, Cyberlode, Flash Load, Zydraload, Rapid, Richlock, Gargoyle, Paul Owens PS, Novaload 48... Mógłbym długo wymieniać. Każdy z nich jest inny. Aby wczytać taki blok do pamięci używana jest procedura wczytywana razem z pierwszym blokiem - specjalnie stworzona przez producenta gry. A wszystko po to, żeby nie dało się skopiować takiego programu przy użyciu procedur ROMowych LD-BYTES, SA-BYTES.